almalé és kungfu Rólunk

Apple termékek a Toy Story 3-ban

Steve Jobs mindenképp sokat tett le az asztalra azzal, hogy létrehozta a talán legizgalmasabb számítógépes céget és animációs stúdiót: az Apple mindenképp kiemelkedik a mezőnyből, függetlenül attól, hogy mennyien ismerik el vagy tagadják érdemeit, a Pixar viszont a többség számára megfellebezhetetlenül a 3D-s mozikat készítő cég. És milyen szép, amikor ez a kettő találkozik.

Volt már Pixar-filmben Apple-laptop, iPhone, a MacBook Airhez hasonlóan borítékból előhúzott számítógép, míg most a Toy Story 3-ban ott a fél almás világ. A Maceinstein által kigyűjtött trailerképekből legalábbis kiderül, hogy van itt iMac:

Safari:

iTunes, valamint egy gyanús gép:



Steve Jobs könyvet írat saját életéről

Sok életrajzi könyv készült már az évek során az Apple CEO-járól, amik nagy részét maga a vezér ki nem állhatja, de még senkinek nem volt alkalma úgy feldolgozni az évtized vezetőjének életét, hogy ő maga mondta volna tollba benyomásait saját sorsáról. Most viszont ilyen is lesz, a New York Times szerint maga Steve Jobs hívta meg házába Walter Isaacsont, a Time korábbi szerkesztőjét.

A továbbra sem túl jó bőrben lévő, egy hét múlva 55 éves Jobs nem véletlenül választotta őt, korábban két életrajzi bestsellert is kiadott, egyet Einsteinről, egy másikat pedig Benjamin Franklinről. Tavaly pedig pont a nagy amerikai vezetőkről és újítókról készített egy összeállítást.

A felek nem kommentelték a pletykát, ami után valószínűleg ismét felhangzanak a vezér egészségéről szóló találgatások.



Az Apple nem hajlandó információkat kiadni a vásárlóiról

A Financial Times szerint az Apple nem nagyon tud megegyezni a magazinokkal és a hírlapokkal, így a vártnál tovább tarthat az iPadra szánt tartalom összlapátolása.

A fő aggodalom a tartalomszolgáltatók részéről állítólag az, hogy az Apple nagyon kevés információt hajlandó szolgáltatni a vásárlókról, egy újság esetében viszont eléggé megnehezíti a munkát, ha nem tudják, kiknek írnak. Az olvasókról szerzett információk ugyanis nemcsak a marketingre, de magára a tartalomra is hatással van. "Lehet, hogy emiatt nem tudunk majd megegyezni? Nagyon közel állunk hozzá" - mondta egy nagy amerikai lap elnöke.

A másik kifogásolt kérdés az Apple jutaléka, a kiadók állítólag nem örülnek annak, hogy az Apple minden eladás után 30 százalékot megtart magának. Ez egyébként megegyezik az AppStore-os díjazással, és a könyvkiadókkal kötött megállapodásban is ez szerepel.

Az iBooks kapcsán egyébként az Apple már tovább tart a tárgyalásokkal, jelenleg a pletykák szerint épp a FairPlay DRM lehetőségét kínálják fel a könyvkiadóknak. Ezzel megelőzhetik - de legalábbis megnehezíthetik -, hogy a túlárazott, 15 dolláros könyvek egy szempillantás alatt egymillió felé osztódjanak, az Apple-t viszont ismét előveszik, amiért a zeneboltból kikopott technológiát leporolja az iBooksban.



Az Appleblog-T-Mobile-nyereményjáték nyertese

Ahogy ígértük, dél és egy között kisorsoltuk a nyereményjátékunk nyertesét, aki az Appleblog és a T-Mobile jóvoltából egy vadiúj, kötelezettségek nélküli MacBookkal és egy 3G-s modemmel lett gazdagabb.

A sorsolást egymástól körülbelül 121 kilométeres távolságból végeztük: Ádám a véletlenszám-generátorral kalkuláltatott egy számot, ami egyébként meglepetésre a 14 lett (nem is értem, miért lepődtem meg), én meg kikerestem a csak általam elérhető levelek közül, hogy ki volt a 14-ik beküldő.

És akkor most dobpergés

drrrrrrrrrrrrrr

...and the winner is...

Tovább olvasom


Hirdessen az év blogján, hirdessen az Appleblogon!

Korábbi tapasztalatainkat felhasználva elkészítettük 2.0-ás ajánlatunkat. A blog már több mint két éves, az elmúlt időszakban volt példa egyéni és csoportos hirdetésre is. Bár a Pakliban-kezdeményezés továbbra is él, így a hirdetőnek lehetősége van egyszerre az Addicton, az Appleblogon és a Szívlapáton reklámozni, mostantól újra opció csak az Appleblog felületét kibérelni.

De lássuk, hogy miről van szó.

Az oldalon két reklámfelület található.

Az 1-es egy maximum 160x290 pixeles, az oldal tetején található billboard, míg a 2-es az aktuálisan legújabb post alatt, illetve a postokba lépve a post és a kommentek közt található 310x250 pixeles felület. Ezeket az Appleblog külön-külön értékesíti heti bontásban.

Nézzük meg, hogy mit kap a hirdető a pénzéért. És főleg: mennyiért.

Először is egy szuper környezetet: az Appleblog két éves fennállása óta 4,6 millió kattintást hozott össze, kialakult körülöttünk egy remek közösség, akik értékes kommentjeikkel tovább gazdagítják a blog tartalmi oldalát. A posztokból és hozzászólásokból létrejövő termék a közelmúltban kiérdemelte az Itbusiness szakmai zsűrijétől a 2009 legjobb blogjának járó címet.

Az elmúlt hónapokban számos külföldi és belföldi kalandozáson vagyunk túl, gyakran elsőként szállítunk hazai vonatkozású híreket, exkluzív interjúkat készítünk az Apple magyar illetékeseivel, de az is megesik, hogy Kaliforniából vagy Nagy-Britanniából posztolunk felelősségteljes buzgalommal.

Jelenleg átlagosan 400 ezer kattintás van egy hónapban az oldalon, egyéni látogatóból naponta körülbelül 6 ezer, egy olvasó átlagosan 2,2-ször kattint, aktív közösségről van tehát szó. Havonta körülbelül 100 ezer absolute unique user látogat el az Appleblogra, ennyi embert lehet elérni a hirdetéssel: egy nagyobb városnyi közösséget.

Ebbe a környezetbe kerülnének a hirdetések. Mivel a Blog.hu szabályzata értelmében csak minden páros megjelenésre helyezhet el az Appleblog reklámot, míg a páratlanok fölött a Blog.hu rendelkezik, a hirdetők havonta átlagosan 200 ezer, hetente 50 ezer, naponta több mint 6,5 ezer oldalmegjelenéssel, valamint naponta átlagosan legalább 4,5 ezer unique userrel számolhatnak.

Ennek fényében a hirdetési árak:

Az oldal jobb szélén található 160x290 pixeles billboard:

20 ezer forint+ÁFA/hét

Az oldal közepén található 310x250 pixeles billboard:

30 ezer forint+ÁFA/hét

Az átlagos hirdetési ár tehát alig fél forint megjelenésenként, ami kiváló ajánlat a magyar reklámpiacon.

A hirdetési egység egy hétnél rövidebb ideig nem tarthat, és mindig hétfőn, 8 óra 00 perckor kerül ki az új billboard. Amennyiben a hirdető egy teljes hónapot (tehát négy hetet) vásárol meg, reklámpostot is kap az Appleblogon, amelyben egyértelmű jelzés lesz a post reklámjellegére vonatkozóan. A többi post mondanivalójára, stílusára, tartalmára a hirdetőnek nincs ráhatása.

Az összeget nem befolyásolja az átkattintások száma, csak a megjelenés időtartama, amit viszont a felek előre megbeszélnek. A blog tulajdonosa vállalja, hogy a hirdetővel előre egyezteti az időpontot, és attól nem tér el. 

A banner lehet:

.jpeg, .gif és .png és flash-formátumú,

A fizetés áfás számla ellenében történik, melyet az Appleblog a teljesítés után állít ki, a megrendelőnek a számla kiállítása után tíz nap áll a rendelkezésére az utalásra.

Jelentkezni ezen az email-címen lehet.




süti beállítások módosítása