A Financial Times szerint az Apple nem nagyon tud megegyezni a magazinokkal és a hírlapokkal, így a vártnál tovább tarthat az iPadra szánt tartalom összlapátolása.

A fő aggodalom a tartalomszolgáltatók részéről állítólag az, hogy az Apple nagyon kevés információt hajlandó szolgáltatni a vásárlókról, egy újság esetében viszont eléggé megnehezíti a munkát, ha nem tudják, kiknek írnak. Az olvasókról szerzett információk ugyanis nemcsak a marketingre, de magára a tartalomra is hatással van. "Lehet, hogy emiatt nem tudunk majd megegyezni? Nagyon közel állunk hozzá" - mondta egy nagy amerikai lap elnöke.

A másik kifogásolt kérdés az Apple jutaléka, a kiadók állítólag nem örülnek annak, hogy az Apple minden eladás után 30 százalékot megtart magának. Ez egyébként megegyezik az AppStore-os díjazással, és a könyvkiadókkal kötött megállapodásban is ez szerepel.

Az iBooks kapcsán egyébként az Apple már tovább tart a tárgyalásokkal, jelenleg a pletykák szerint épp a FairPlay DRM lehetőségét kínálják fel a könyvkiadóknak. Ezzel megelőzhetik - de legalábbis megnehezíthetik -, hogy a túlárazott, 15 dolláros könyvek egy szempillantás alatt egymillió felé osztódjanak, az Apple-t viszont ismét előveszik, amiért a zeneboltból kikopott technológiát leporolja az iBooksban.