almalé és kungfu Rólunk

Karácsonykor durva tartalomfrissítés várható az Apple Musicon

Vagy nem. De valami lesz.

A Billboard információi szerint ugyanis szenteste a Beatles dalok felbukkannak majd EGY streaming szolgáltató kínálatában. Ezzel a digitális korba mindig csak vonakodva érkező kiadó elsőként jelentetné meg a híres albumokat ilyen felületen.

screen_shot_2015-12-20_at_09_49_20.png

És ugye ez az "EGY" jelentheti a Spotify-t vagy más szolgáltatót is, mi azonban mégis biztosra vesszük, hogy az Apple Music lesz a befutó, ugyanis:

  • A Beatles dalok kiadója az Apple Records, akik a névért pereskedtek is eleget a cupertinóiakkal. Teljesen elképzelhetetlen, hogy ne az Apple adja ki az Apple dalait. Minden más eset

iszonyú béna lenne.

  • Az Apple és a Beatles - dalai - között korábban is szoros volt a kapcsolat. 2010-ben a gombafejűek számait digitálisan először az iTunes Store-ban lehetett letölteni. Napok alatt 2 millió letöltés született az Apple online áruházában.
  • Az Apple egyébként is nagyon rajta van az exkluzív szerződéseken, az AC/DC-t is ők rántották be a digitális világba 2012-ben, ők később az Apple Music-ban is megjelentek. Taylor Swift 1989 World Tour című koncertfilmjét épp most adták ki exkluzív szerződéssel, csak az Apple Musicon. Ráadásul a The Beatles 1+ című, 50 videót tartalmazó gyűjtemény is kizárólag az iTunes-ban bukkant fel nemrég.
  • És még egy érv: Steve Jobs példaképének tekintette a Beatles-t. Ezt mondta:

My model for business is The Beatles. They were four guys who kept each other kind of negative tendencies in check. They balanced each other and the total was greater than the sum of the parts. That's how I see business: great things in business are never done by one person, they're done by a team of people.

Jobs pedig elsírta magát örömében, amikor megjelent iTunes-on a Beatles. Mi eléggé csalódottak voltunk mondjuk emiatt öt évvel ezelőtt.

Egy hat hónapos exkluzív szerződésről beszélnek teehát, vagyis jövő nyárra az összes streaming-szolgáltatónál megjelenhet a Beatles. Vagy mindenhonnan eltűnik, ki tudja.

Csak hogy érezzük a döntés súlyát: jelenleg a zenekar The Beatles Box Set nevű, 270 dalból álló gyűjteménye 80 euróért megy az iTunes Store-ban. Ebből a pénzből majdnem másfél éves tagságot lehet vásárolni az Apple Music-ban vagy Spotify-ban, korlátlan zenehallgatással.

update: ja, és ha ez nem csigáz fel, de érdekelnek a karácsonyi akciók más online Apple üzletekben, itt van egy jó kis lista.



Az Apple csendben próbálja kicsinálni a Google-t

A Forbes-on olvastam az alábbi gondolatmenetet, ami egyszerre nyújt betekintést a PR színfalak mögé, és ad magyarázatot az Apple néhány lépésére.

Amikor Tim Cookék bejelentették az iOS 9-cel annak a lehetőségét, hogy fejlesztők reklámblokkolókat fejleszthetnek a készülékre, nem korbácsolták fel a tengert, hivatalosan alig történt valami. Eddig nem volt szabad, most már igen, kinek baj az? Az Apple liberálisabb lett, na és?

Valójában az a lépés egy jól felépített stratégia része volt. Nem, nem az Appleblogot vagy az Almalé és Kungfut akarták kicsinálni azzal, hogy újabb fronton adnak lehetőséget a hirdetések elbújtatására. A Google-t akarták bántani.

Az adblock soha nem látott népszerűségre tett szert, exponenciálisan növekszik azok száma, akik az ingyenes tartalomért cserébe sem processzoridő-csökkenést, sem színes izéket nem hajlandóak elviselni. Ami egy mobileszköznél még inkább érthető, hiszen a gyorsan merülő akksikat mindenáron meg kell védeni, még akkor is, ha emiatt intelligens reklámokat fejlesztenek ki, amiket akár kislányokkal is összekeverhetünk - via South Park. És ez a trend már az iOS 9 előtt is megfigyelhető volt, mostanra valószínűleg még inkább eszkalálódott a helyzet.

social_ogily_2015_adblockers.jpg

A Google-nek már az is fájt, hogy az emberek a desktopról a mobilra vonultak át, hiszen itt még nincs olyan kiforrott rendszere a cégnek, mint az asztali rendszeren, ráadásul a hirdetési árak is alacsonyabbak mobilon. A Google-nak nem olyan értékes egy mobileszközt használó, mint egy asztali gépnél ülő ember. Kivéve persze, ha tudja róla, hogy magasabb vagyoni státuszú, ezért számára tolni hirdetést jobban megéri.

És hol van több magas vagyoni státuszú mobilhasználó? Így van, az Apple-nél. iOS-t használnak.

És az Apple a hirdetésblokkolók engedélyezésével egy csapásra kizárta az iOS-es böngészők egy részéből a Google-t, a hirdetéseivel együtt. Sőt, betolták az Apple Newst is a rendszerbe, hogy a lapokat, és a tartalmukkal eladott hirdetéseket egy kézben tartsák, és profitálhassanak belőle.

Ez egy nagyon kifinomult politikai játszma, és a Google egyelőre nem lépett semmit. Kevés eszköze van a válaszra, és ha termonukleáris háborút nem is kaptak az Apple-től, az egyre erősödő, Tim Cook-féle privacy-lincshangulat mellé - amely kérdésben egyáltalán nem állnak nyerésre - még azt is végignézik, ahogy húzzák ki a lábuk alól a talajt, kihasználva a fogyasztói szokások gyors átalakulását.



Ellepik a zöld növények a jövő Apple Store-jait?

Vasárnap olyan történik, ami az univerzumban ritkán: újságírót engednek be Jony Ive fejlesztő laborjába, valamint Angela Ahrendts bemutatja a 60 Minutes című CBS-műsor stábjának a jövő Apple Store-jait.

Két kép áll a rendelkezésünkre ahhoz, hogy megpillantsuk, milyen lesz a jövő Apple Store-ja. De hogy ezeket értékelni tudjuk, lássuk, milyen a jelen Apple Store-ja:

iinterior.jpg

applestoreintlarge.jpeg

apple-store.jpg

Itt pedig a vasárnapi műsor képei:

Tovább olvasom


Jelentős változások az Apple vezérkarában, de mit jelent ez a cégnek?

Az Apple tegnap több változást is bejelentett a vezetőségnél. Scott Forstall leváltása óta nem volt ennyi izgalom odafent, lássuk, ki milyen feladatot kapott, és mit veszített el.

apple-watch-event-121.jpg

Jeff Williams – COO

Jeff Williams vette át Tim Cook feladatait operatív irányítóként, amikor Cook 2011-ben vezérigazgató lett. Hivatalosan azonban sosem nevezték ki, a vállalat COO nélkül tengődött idáig. Williams kinevezése így teljesen logikus, négy év után megkapja azt a titulust, ami a munkája alapján megilleti. Ezzel pedig jelentős fizetésemelést és részvényopciós csomagot kap. 

Williams tehát az, aki rajta tartja a kezét az Apple teljes beszállítói láncán. Ez pedig az Apple legújabb fejlesztése miatt nagyon fontos: ha tényleg autót szeretnének gyártani - márpedig úgy tűnik, ez jön -, akkor a beszállítókkal való egyeztetés kulcsfontosságú lesz, és ez a szerepkör hirtelen az eddigi munka többszörösét kívánja majd meg. Williams nem alszik sokat a következő 5-6 évben.

Johny Srouji – Senior VP

Johny Srouji szintén egy fontos eleme az Apple gépezetének, és remek munkát is végzett eddig: az A4-es óta ő felel a cég chip-tervezéséért. És ez nemcsak azt jelenti, hogy segített függetleníteni az Apple-t a piacon kapható alkatrészek kínálatától, vagy hogy egyre jobb és gyorsabb tableteket és okostelefonokat fejlesztenek - az A9X-szel egyértelműen elérkezett az ideje annak, hogy az ARM-alapú Macekről is elkezdhetünk komolyabban beszélgetni. Ha valaha lesz ilyen lépés, Srouji kulcsszerepet játszik majd benne.

Előléptetése jutalom, hiszen jelentős fizetésemeléssel és részvényopciós csomaggal jár.

Phil Schiller - App Store

Phil Schiller a marketing és termékmenedzsment mellé megnyerte magának az App Store irányítását. A 9to5Mac kiszúrta, hogy ez a feladat Eddy Cue-hoz tartozott korábban, és a kinevezéssel együtt el is tüntették utóbbi hivatalos feladatlistájáról az alkalmazásboltot.

Oka lehet ennek, hogy sok fejlesztő elégedetlen volt az App Store-ral, a review-időkkel, az elhanyagolt Mac App Store-ral és a hiányos Apple TV Store-ral. Én nem gondoltam volna soha arra, hogy ezt nevezzem meg az Apple legfontosabb problémájának 2015-ben, én egész másra fókuszálnék. De nem vagyok Apple-vezér, ugye.

Tor Myhren - VP

Tor Myhren csatlakozik az Apple-höz 2016-ban, ő felel majd a marketing kommunikációért, vagyis mindent, amit az Apple-ről látunk, ami megjelenik előttünk - a termékeket leszámítva -, átmegy az ő asztalán is.

Sokkal fontosabb, hogy kit vált le: Hiroki Asai 18 éve van az Apple-nél, és most jelentette be a visszavonulását. Hiroki Asait úgy is ismerték, mint az embert, aki pontosan tudta, hogyan gondolkozik Jobs az Apple brandről. Egyfajta Steve Jobs-médiumként dolgozott idáig, távozása után egy újabb kötelék szakad meg az alapítóval.



Mielőtt szállást foglalsz, ezt az appot tölsd le - HotelsCombined

Hirdetőnk a HotelsCombined, a világ egyik vezető hotelár-összehasonlító szolgáltatása, akik azt próbálják nekünk bebizonyítani, hogy szállást keresni igenis lehet egyszerűen és gyorsan. Mindez egy ingyenes iOS app formájában is elérhető, így tényleg másodpercek alatt átnézhetünk sok-sok szállás lehetőséget. Következzen az alkalmazás tulajdonosainak bemutatása:

Előfordul hogy az utazás megszervezése és a szálláskeresés igazi kihívásnak bizonyul és akár több órát is elvehet időnkből amíg megtaláljuk azt az egy szállást, ahol végre maradéktalanul elégedettek leszünk, mert épp azt kapjuk, amire vágyunk, épp annyiért, amennyit szántunk rá, vagy olcsóbban.

A HotelsCombined, illetve iOS alkalmazása, gyakorlatilag egyetlen helyen összegyűjti a legfontosabb szálláskereső oldalak, mint például a Booking.com, a Hotels.com, az Expedia, az Agoda és még számos másik szálláskereső oldal ajánlatait.

hot3_copy.jpg

hot2.jpg

Amint megnyitjuk az alkalmazást, szembetűnik egy friss, letisztult design, ami mögött, bár még nem sejtjük, több mint 5 millió szállásajánlat vár ránk,  ezen felül 30 millió utas véleményével van megspékelve, így biztosak lehetünk benne, hogy nem maradunk tanács nélkül, hová érdemes elmenni. Ezen kívül 42 nyelven tud, és 120 pénznemben képes konvertálni az alkalmazás, úgyhogy persze, magyarul is beszél.

Az app gyors - ráadásul eléggé intuitív is -, képes listázni egy rakás véleményt, ráadásul ár-összehasonlító funkciója is van. Így az a folyamat, amit fejben végzünk el rendszeresen, szintén automatizált. A kereséseink pedig bármilyen eszközön elmenthetőek, visszanézhetőek.

hot1.jpg

Mi sem bizonyítja jobban a Hotelscombined kepeségeit mint a letöltési számok és a pozitív értékelések, illetve az a tény hogy a harmadik egymást követő évben nyerte el a szakma legrangosabb díjátadóján a World Travel Awards-on, a világ legjobb hotel-árösszehasonlító weboldalnak járó díjat!

Az ingyenes alkalmazásról itt olvashatsz bővebben, iOS-re itt, Androidra pedig itt tudjátok letölteni.




süti beállítások módosítása