almalé és kungfu Rólunk

A fejlesztő szerint sikerült túljárnia az Apple eszén, az Apple szerint nem

Történetünk főhőse egyik olvasónk, aki egymással ellentétes infót kapott egy fejlesztőtől és az Apple-től. Két hónap múlva kiderül, kinek volt igaza - ha a fejlesztőnek, akkor megint találtunk egy rést a pajzson.

A történet egy promó kóddal kezdődött, amit a Mobiography című fotós magazin hírlevélben küldött szét. Ebben az állt, hogy aki letölti az appjukat, és beüti a promó kódot, két hónapig ingyen olvashatja a megjelenő lapszámokat. Egészen pontosan ezt írták:

screen_shot_2015-12-15_at_08_28_03_copy.jpg

Ha letöltöd az appot, és a fentiek alapján jársz el, ilyen képernyőkön át vezet az út:

mobio.jpg

Sok infó tehát nincs. Ingyen két hónap, írd be, örülj. A kérdés, hogy mi történik a két hónap után.

Semmi gond, a Mobiography oldala szerint le kell iratkozni az előfizetésről, különben automatikusan megújul egy évre, fizetősre. A leiratkozáshoz az Apple saját menüjében kell mókolni:

How do I cancel my auto renew subscription?

Apple handle the auto renewal subscriptions from within the settings of your iPad or iPhone. To cancel an auto renew subscription go to the settings of your device, then tap ‘iTunes & App Store’. Tap on ‘Apple ID: Your Email Address’ then tap view Apple ID and log into your Apple account. Finally, tap on ‘Manage Subscriptions’. You can cancel the auto renewal subscription from here. Doing so will cancel access to future magazine issues.

Csakhogy hősünk nem talált Manage Subscriptions menüpontot. Nem volt olyan.

A fejlesztőket kérdezte, hogy ilyenkor mi van, akik az alábbiakról tájékoztatták:

  • A beállítások között nem jelenik meg az előfizetés, amíg nincs a felhasználónak fizetős előfizetése
  • tehát a Mobiography sem jelenik meg, egészen addig, amíg le nem jár a két hónapos periódus
  • Két hónap után automatikusan frissül fizetősre, egy évet leránt a kártyáról
  • Ekkor megjelenik, és le is tudod mondani az előfizetést
  • ...a következő évre, az első évet buktad

Hősünk felhívta az Apple-t is, akik megnyugtatták, hogy nem fizethet elő, amíg nem hagyja azt jóvá. Mondjuk azon is meglepődtek a magyar ügyfélszolgálaton, hogy a beállítások között addig nem jelenik meg az előfizetések menedzselése, amíg nincs előfizetésed.

Mindegy, meglátjuk, mi lesz két hónap múlva. Felugrik egy ablak a vásárlás engedélyezéséhez? Felhívja hősünket a kedvenc bankára? És ha nem, vajon mennyibe kerül majd neki az ingyenes feliratkozás?

Meglátjuk, és megírjuk.



Hogyan játszhatsz le a legegyszerűbben karácsonyi dalokat Apple Music-kal?

Most pedig következzen annak a rövid leírása, mit kell tennünk, ha minél több karácsonyi nótát szeretnénk meghallgatni Apple Music-használóként. Tehát.

Csukd be az Apple Musicot. Nyisd meg a Spotify-t. Voilá.

De tényleg. Hát hogy a rossebben van, hogy külföldi oldalakon tömegével ajánlják a karácsonyi Apple Music-rádióadókat, nálunk meg még mindig úgy kínálja hip-hopot meg az r&b-t az alkalmazás, mintha bármennyire is releváns lenne ez december 16-án.

Mutatom, ilyennek kéne lennie (ilyen az USA-ban):

screen-shot-2015-12-14-at-10-48-25-am.png

Ehelyett ilyen:

 screen_shot_2015-12-15_at_21_31_57.png

De várjatok, nem is, találtam christmas témára egy (1!) rádióadót:

img_1613_1.PNG

Pedig a rádió az egyetlen alternatíva ilyenkor: meg van adva a téma, és arra kell lejátszani végtelen számú dalt. Mit kínál Magyarországon az Apple ehelyett? Kézzel válogatott listákat. Ezekben kábé 20-20 dal található, közöttük manuálisan kell váltani. De mondjuk a Lonely Christmas című összeállításban összesen négy dalt találtam, biztos azért, mert addigra már úgyis felkötötte magát a hallgató.

img_1615_1.PNG

Miért olyan nehéz engedélyezni nekünk, hogy az egyébként elérhető zenéket különféle szempontok szerint tolja elénk az algoritmus? Ehelyett elindítok egy playlistet, és három számon belül kétszer tolja elém a Coldplay Christmas Lights-át.

Szóval ott a Spotify, ott van rengeteg karácsonyi rádió, lehet válogatni:

img_1611_1.PNG

Ha az Apple át akar csábítani oda, én nem állok ellen.



A legfelsőbb bíróság elé citálná az Apple-t a Samsung

Onnan indultunk, hogy az öt éves pereskedés után végül a Samsung beleegyezett: kifizeti az Apple-nek az 548 millió dollárt, kártérítésként a jogtalanul felhasznált szabadalmakért. Röviden: hogy az iPhone-ra hasonlító okostelefont dobott piacra az iPhone után, és a jó szokását a későbbiekben is megtartotta.

Egyébként tegyük hozzá, a Xiaomi után ez már egyáltalán nem feltűnő. Ráadásul az Apple iparági szabványokat határozott meg 2007-ben, amiért önmagában nagyon kevesen kaptak kártérítést vagy fizetséget.

paent.jpg

A félmilliárd dollár is kábé feleannyi egyébként, mint amennyit eleinte követeltek kártérítésként. Ennek ellenére a Samsung továbbra is fellebbez: vinné az ügyet a legfelsőbb bíróságig. Nehéz átlátni a taktikát, hiszen korábban azt állították a koreaiak, az 548 millió dollárt kifizetnék, bizonyos feltételekkel: rögzítenék, hogy amennyiben egy későbbi bírósági döntés az Apple szabadalmait másképp értelmezi, és nem tartja annyira jogsértőnek a Samsungot, az Apple-nek vissza kell fizetnie a pénz meghatározott részét. Most pedig megpróbálják, hátha tényleg semmis lesz a korábbi, öt évig nyúzott ítélet.

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a Samsung ügyvédjei bebetonoznák a maximális büntetést, nyitva hagyva a lehetőségét annak, hogy ennél kevesebb is lehet.

A koreaiak ügyvédei szerint két hibát követtek el az ezt megelőző tárgyalásokon. Egyrészt a bíró nem hangsúlyozta eléggé az esküdteknek, mi a különbség a funkcionális és a díszítő tulajdonság között. Merthogy ha a Samsung kénytelen volt az iPhone-hoz hasonló terméket létrehozni ahhoz, hogy egy funkcióiban is okostelefonként működő terméket hozzon létre.

A fenti mondatban dőlttel szedtem a csúsztatást. Oda "iPhone-ként" szót kell írni, és máris nincs értelme az érvelésnek.

A másik, ami miatt tovább mennének, a megítélt büntetés nagysága, ami a jogsértő készülékeken keletkezett profitból lett meghatározva. 

A legfelsőbb bíróságnak joga van eldönteni, folytatja-e ott, ahol abbahagyták, vagy helyben hagyja a korábbi döntést, mert nincs értelme tovább foglalkozni vele. Nekem úgy tűnik a Samsung érveléséből, hogy sok újdonságot nem tudnak kisajtolni ebből a következő öt évben, de meg lehet próbálni, végül is. Nincs más dolguk.



Saját kijelzőt fejleszthet magának az Apple

A Bloomberg információi szerint az Apple egy titkos labort nyitott Tajvan északi részén, ahol új kijelző-technológiákat próbálgatnak. A longtani üzemben állítólag 50 ember dolgozik az Apple-nek, akik a versenytársaktól, a AU Optronicstól és a Qualcommtól jöttek. Főleg az iPhone-ra és az iPadre fókuszálnak.

screen_shot_2015-12-15_at_08_06_45.png

A cél világos: vékonyabb, könnyebb, kisebb fogyasztású és a fényesebb kijelzők készítése. Mégpedig mindegyik tulajdonságból jobbat szeretnének elérni, mint ami ma a piacon van. Az OLED van fókuszban, ami egybecseng a legújabb pletykákkal, ami szerint 2018-ra az iPhone-nál OLED-re térnének át az LCD-ről.

Más kérdés, hogy amíg az Apple külső gyártókkal készítteti el a titokban kifejlesztett kijelzőit, az többé már nem titok. De kíváncsian várjuk, hogy az Apple miként boldogul ezzel az újabb fókusszal, ami már nagyon sokadik a sorban.



100 ezer forintnyi rúpiáért árulja az Apple az iPhone 5s-t Indiában

A Morgan Stanley egyik elemzője a héten már az iPhone-eladások 2016-os enyhe eséséről beszélt. Képzelhetitek, mekkora lett a pánik. Később helyesbített, hogy ez csak a legpesszimistább forgatókönyv, és nem is a kereslet miatt van, de akkor már késő volt. 

Az "esnek az iPhone-eladások" bomba sosem mond csődöt. Ha ledobják, az már mindenképpen robban.

Csakhogy úgy tűnik, az Apple-t nem abból a fából faragták, hogy megadóan várja ezt a folyamatot. Kínában nagyon ott van, sőt most Indiában is elkezdett nagyon ott lenni: elkezdték árulni az iPhone 5s-t a korábbihoz képest szinte féláron, 25.000 rúpiáért, ami 106 ezer forintnak felel meg.

screen_shot_2015-12-15_at_07_49_54.png

Itthon ugye 169.000 forint a készülék, az ügyesebbek 150.000-ért is tudnak szerezni, de a 100 ezres Apple mobil ára már tényleg fokozhatatlan. És meg is lesz a hatása: míg Kínában a középosztálynak simán el lehet adni a high-end készülékeket, Indiában a közepes árú vonal megy nagyon. A Samsung a helyi gyártás miatt elég jó áron tudja árulni a telefonjait, és úgy tűnik, az Apple-nél is fontosat döntöttek:

szarnak a nyereségre, csak a darabszámra hajtanak itt.

Vagy csak kiszórják a feleslegesen megmaradt néhány millió iPhone 5s-t, hogy majd az iPhone 6c-vel töltsék fel a helyét.




süti beállítások módosítása