almalé és kungfu Rólunk

Az Apple sikerének négy titka

Greg Joswiak, az iPod, iPhone, és iOS termékmarketing részleg felelős vezetője árulta el a tutit. A Silicon Valley comes to the UK 2011 elnevezésű rendezvényen pattant a színpadra, és megosztotta azokat a bölcsességeket, amiket több mint 20, Apple-nél töltött év után elsajátított a cég filozófiájából. Steve Jobs filozófiájából.

Fókusz - Azt jelenti, hogy tudj nemet mondani az igen helyett. Nagyon kevés dolgot csinálunk az Apple-nél. 100 milliárd dolláros bevétel, igen kevés termékkel. Csakis első osztályú dolgokkal. Ha elaprózod magad túl sok cél között, ezek egyike sem lesz kiváló.

Egyszerűség - Tedd a komplex dolgokat egyszerűvé. Sok ember hiszi, ez azt jelenti, vegyél valami egyszerűt, és hagyd meg ebben a lényegében. De nem erről van szó. Amikor építesz valamit, az nagyon gyorsan válik igen-igen komplexszé. Ez az a pont, ahol a legtöbben megállnak. Ha tényleg ismered a termékedet és a problémákat, akkor egy komplex valamit is egyszerű dologgá alakíthatod.

Bátorság - Ne csüngj a múlt ötletein, még akkor sem, ha sikerre vinnének. Nem készítesz egy terméket csak azért, mert mindenki másnak van már olyan.

A legjobbat - Ha nem tudsz piacra lépni, próbálkozni, és a legjobbnak lenni, bele se fogj. Az Apple-nél nem érdeklődünk olyasmik iránt, amiben nem tudunk a legjobbak lenni.

A Fókusz pontról Csaba légkondis írása, az utolsóról pedig az én posztom jut eszembe arról, hogy az Apple kivonul a játékgyártási piacról, meg hogy leginkább bele sem kezdett, mert az AppStore robbanásával nem tudott méltó módon rálépni az útra.

A legtöbb embernek ezek az elvek talán túl általánosnak tűnnek, de akinek saját vállalkozása van, tudja, hogy egyik pont sem magától értetődő, sőt, egyes esetekben elsőre különösnek látszó döntéseket kell hozni, ha a fenti elvek mentén akarunk működni.



Utazó iPhone: Rodosz

Brutuska küldött nekünk egy képet még augusztus másodikán, ebből sejthetitek, mekkora a sor az Utazó iPhone sorozat ajtaja előtt. Van egy gyanúm, hogy a két ünnep között mindennap megy ki egy-egy poszt a kis ribancról. Olyan ünnepi jelleggel, csak elérünk az őszig felkiáltással.

Az iPhone-om ez éven Rodoszon járt velem, ez a kép a Faliraki-öbölről készült. Láttunk sok-sok fiatalabb kiadású tesót, sőt iPadokat, főleg a szálloda orosz vendégeinél.

Én nem tudnék ehhez sokat hozzáfűzni. Ja de, pont ide vág Rokker Zsolti nagy sikerű slágere, annak is első versszaka, ami valahogy így hangzik:

A mamával vótam Görögországban
2-en aludtunk egy szobában
Fölöttem a nap, én lent a tengerben úsztam,
A nudistrandon a homokba vonalat húztam
A mama meg napozott, rodoszi szörny volt,
Én meg csak úgy kerestem, merre van a szörpbolt
Metaxa meg ouzo, ez ott az eszük,
Szőrös arcú görög lánynak a csúnyája de szűk



Antik tárgy lett a Macintosh

DanZi küldte nekünk ezt a fotót egyenesen Brüsszelből. A napokban a helyi piacon sétálgatott, amikor a sok régiség közt egy számítógépre figyelt fel:

Lefotózta más szögből is, ez bizony egy igazi hordozható Macintosh a képek, lámpák és mindenféle izék háromszögében:

Ennyi információból nehéz pontosan megmondani, melyik gépről lehet szó, bár az biztos, hogy valamelyik 100-as sorozatú PowerBookról. A legvalószínűbb a 140-es család, amit 1991-ben dobott piacra az Apple, akkor még 3200 dolláros áron, a gyártást 1992-ben fejezték be (bár a 145B-t egészen 1994-ig gyártották).

A tízcolos kijelzővel szerelt gépben 2 megabájt memória volt, ami akkoriban eleve nem volt nagyon sok és a System 7-hez is kevésnek bizonyult. A Motorola 68030-as, 16 megahertzes processzorra viszont nem volt panasz.

A gép ára ma az inflációt is figyelembe véve körülbelül 5000 dollár lenne. Ez azért is érdekes, mert a 140-est a drága 170-es alternatívájaként dobták piacra, ami viszont majdnem másfélszer ennyibe került. Szóval mai áron számolva ötezer dollár nem számított soknak 1991-ben egy laptopért, míg ma feleennyiért a legdurvább, legdrágább, 17-es MacBook Prót is meg tudjuk vásárolni.

Ha megtömjük 2,5-ös Core i7-essel, 8 gigabájt memóriával, 512 gigabájts ssd-vel, akkor is csak 4000 dollárig jutunk, szóval a laptopárak hisztérikusan csökkentek az elmúlt két évtizedben.

Csak mondom.



Kivonul a játékgyártók piacáról az Apple

Látszólag csak annyi történt, hogy eltávolították az AppStore-ból az egyetlen Apple-fejlesztésű játékot, a Texas Hold'em-et, ami az elsők között jelent meg az online üzletben, és azóta árulták 3.99 euróért.

A játék azonban nemcsak iPhone-ra volt az első és egyetlen játéka a cégnek, de a hordozható eszközökre is megelőzte a többit. 2006-ban mutatták be először a programot, amivel iPod classicon is lehetett játszani a clickwheel tekerőgomb segítségével. Előző hónapban azonban az Apple kinyírta a tekerős játékokat, többé ez sem elérhető.

Az AppStore indulásakor még úgy látszott, az Apple is érdekelt a játékok készítésében, a Texas Hold'em után a cég honlapján játékfejlesztőknek szánt állásajánlatokkal is találkoztunk. 2010-ben pedig az a pletyka terjedt, hogy az Apple megvásárolna egy kínai internetszolgáltató és játékfejlesztő céget 148 millió dollárért. Az üzlet azonban nem jött össze.

Most a kihátrálással egyértelművé tették: nem akarnak egy olyan piacra lépni, ahol nem lehetnek elsők. Mert az AppStore-ba érkező játékok hadával, a nagy játékfejlesztő nevekkel nem versenyezhetnek, akkor meg minek. Éppen eléggé érdekeltek a játékpiacon, nem kell még egy hobbi.



A tipikus iPad-vásárló állattartó férfi, aki szeret játszani

Ez alapján lehetne Csoki is az Üvegtigrisből - amennyiben a piacos Tetris még videójátéknak számít. A Nielsen piackutató cég vizsgálta meg, mi jellemző azokra az amerikaiakra, akik iPadet vásárolnak. A válaszokból a legkiugróbbakat a BlueKai marketing cég egy pofás kimutatásba sűrítette.

Ezek alapján az iPad-vásárlók jelentős része férfi, és van háziállata. Szereti a videójátékokat, illetve tudós, esetleg az egészségügyben dolgozik (a legutóbbi keynote-on is kiemelték az orvosi appok fontosságát). Szeret utazni, organikus kaját eszik, házas és felsőfokú végzettsége van.

Ezek természetesen nem jelentik azt, hogy egy macskagyűlölő, egyedülálló nő, aki utálja az orvosokat és ki sem mozdul otthonról, nem lehet iPad-vásárló. Csak épp nem nyom annyit a latba.

Még egy Nielsen-felmérés: a 6-12 éves egyesült államokbeli gyerekek toplistája arról, mit szeretnének karácsonyra. iPadet, ha nincs, akkor iPod touch-ot, ha az sincs, akkor iPhone-t. Egyem a zúzájukat.




süti beállítások módosítása