Greg Joswiak, az iPod, iPhone, és iOS termékmarketing részleg felelős vezetője árulta el a tutit. A Silicon Valley comes to the UK 2011 elnevezésű rendezvényen pattant a színpadra, és megosztotta azokat a bölcsességeket, amiket több mint 20, Apple-nél töltött év után elsajátított a cég filozófiájából. Steve Jobs filozófiájából.

Fókusz - Azt jelenti, hogy tudj nemet mondani az igen helyett. Nagyon kevés dolgot csinálunk az Apple-nél. 100 milliárd dolláros bevétel, igen kevés termékkel. Csakis első osztályú dolgokkal. Ha elaprózod magad túl sok cél között, ezek egyike sem lesz kiváló.

Egyszerűség - Tedd a komplex dolgokat egyszerűvé. Sok ember hiszi, ez azt jelenti, vegyél valami egyszerűt, és hagyd meg ebben a lényegében. De nem erről van szó. Amikor építesz valamit, az nagyon gyorsan válik igen-igen komplexszé. Ez az a pont, ahol a legtöbben megállnak. Ha tényleg ismered a termékedet és a problémákat, akkor egy komplex valamit is egyszerű dologgá alakíthatod.

Bátorság - Ne csüngj a múlt ötletein, még akkor sem, ha sikerre vinnének. Nem készítesz egy terméket csak azért, mert mindenki másnak van már olyan.

A legjobbat - Ha nem tudsz piacra lépni, próbálkozni, és a legjobbnak lenni, bele se fogj. Az Apple-nél nem érdeklődünk olyasmik iránt, amiben nem tudunk a legjobbak lenni.

A Fókusz pontról Csaba légkondis írása, az utolsóról pedig az én posztom jut eszembe arról, hogy az Apple kivonul a játékgyártási piacról, meg hogy leginkább bele sem kezdett, mert az AppStore robbanásával nem tudott méltó módon rálépni az útra.

A legtöbb embernek ezek az elvek talán túl általánosnak tűnnek, de akinek saját vállalkozása van, tudja, hogy egyik pont sem magától értetődő, sőt, egyes esetekben elsőre különösnek látszó döntéseket kell hozni, ha a fenti elvek mentén akarunk működni.