almalé és kungfu Rólunk

Új korszakot jelent a pécégyártóknak az iPad

Pár napja írtam, hogy a Best Buy vezére azt állította, az előre becsült laptopeladásaiknak csak a felét tudják teljesíteni az iPad miatt, mindenki ilyet akar a hagyományos pécék helyett. Azóta Brian Dunn visszavonta az állítást, szerinte a szövegkörnyezetből kiragadva félre lehet érteni az ötvenet és a százalékot. Mindegy, a visszavonás után ugyan nem hallottunk számokat, de elvégre lehet becsülni is, ezért vannak a piacelemzők.

Katy Huberty a Morgan Stanleytől úgy véli, az Egyesült Államok területén a notebook-eladások 25 százalékát zabálja fel az iPad (valójában a tabletek, de hát tudjuk, hogy a gyakorlatban ez mit jelent), és a trend eléggé egyértelmű, augusztusra már nemhogy nem nőttek, de csökkentek az eladási mutatók.

Az Apple-re valamiért nincs ilyen hatással az iPad, júliusban rekord mennyiségű Macről szólt a negyedéves jelentés, és meglepne, ha a következő reportban nem hasonló trendeket láthatnánk. És mivel a pécégyártók leginkább notebookokat adtak el az utóbbi években a lakossági fogyasztóknak, ebből kér szeletet magának az ultrahordozható érintőképernyős tábla.

Képzeljük el, micsoda kereslet van a termék mögött, és milyen optimistának kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt a sikert überelni akarja. A Microsoftnak ez is sikerült, Kudo Tsunoda, a Kinect projekt egyik vezetője szerint az új Microsoft-cucc eladása lesöpri az asztalról az iPad sikereit. Nem értem pontosan, mi az összefüggés a két termék között, szerintem Jobsra is hülyén néznének, ha azt elemzné, iPodból vagy Windowsból adnak el többet. De mostanában trend, hogy aki nagyobbat tud beszólni az Apple-nek, az a menő.



Utazó iPhone: Tokió

Az egyik kedvenc filmem a Lost in translation, és noha nehezen tudnék kedvenc jelenetet választani belőle, de az megmaradt, ahogy Johansson kisasszony (akiről ekkor még azt hittem, fantasztikus színésznő lesz) a felhőkarcolóból bámulja Tokiót, vagy legalábbis azt a részét, ami látszik belőle, miközben a Squarepushertől megy a Tommib című szám, vagy valami ilyesmi.

Valahol itt járt Utazónk is, aki MG zsebében egy csillagászati konferencia után a Tokyo Towerben próbált szerencsét.

Márciusban ismét szerencsém volt, nagyobb, mint eddig összesen, elutazhattam Japánba csillagászatról és tudományról beszélgetni japán kollégákkal. Útba ejtettem Tokió egyik látványosságát a sok közül, a Tokyo Towert. Ez a valami ugyanolyan, mint a francia öregapja, csak sokkal rondább, meg kicsit magasabb, de azért elég szép látványt nyújt Tokióról. Amiről ugye Badár is megírta a könyvében, hogy egy kerülete akkora, mint Budapest. Nehezen felfogható méretű a város, az biztos.



Steve Jobs levélben válaszol: hagyjál minket békén

Mint tudjuk, az Apple vezérének publikus email-címére mindenki elküldheti búját, és ha nagy szerencséje van, választ is kap. Már weboldala is van Steve Jobs leveleinek, amiket vagy ő ír, vagy nem, mindenesetre egyértelműen a vezér stílusában érkeznek az üzenetek.

A mostani válasz azonban még ehhez a stílushoz képest is merész mondattal zárult. Persze ezeknek a leveleknek egy része lehet kamu is, mint ahogy ez az email is lehet lejáratás.

A nevét és az arcát vállaló Long Island University végzős Chelsea Kate Isaacs arról panaszkodott a sjobs@apple.com-on, hogy a PR osztály nem válaszolt a leveleire. Professzora megbízásából szeretett volna egy leírást az iPad használatáról főiskolai körülmények között. Heti Apple-csaj gyanús:

Tovább olvasom


A laptopeladások felét felzabálja az iPad

A Best Buy vezére szerint legalábbis ez tapasztalható a piacon. Ez a szám jóval nagyobb, mint amire számítani lehetett, hiszen első olvasatra azt jelenheti, hogy a hordozható gépekre vágyók felének elegendő az, amit egy iPad tud, és nincs szükségük a dolgozószobájukon kívül desktop operációs rendszerre.

Az is igaz azonban, hogy az iPad még újdonság, és sokan inkább a laptopfrissítés helyett döntenek úgy, hogy beszerzik a harmadik kütyüt, és majd jövőre vesznek új notebookot. Az iPad ugyanis tipikusan egy második-harmadik vonalas kütyü, a laptop (vagy a laptop és az asztali gép) mellé érdemes vásárolni.

Riddhi Patel elemző is azt állítja, hogy ha az embereknek választaniuk kell, hogy a tévéjüket újítják be, vagy valami teljesen új, előzmények nélküli dolgot - például egy iPadet - vásárolnak, inkább az utóbbi mellett döntenek. A sláger pedig idén egészen biztosan az iPad és a Kindle lesz a Best Buynál.



Egy hét a magyar iPhone 4-ig

Ki kellett végeznünk pár embert, míg eddig az infóig eljutottunk, de nem bánjuk. Most úgy tudni, a T-Mobile szeptember 25-én vagy 26-án éjfélkor kezdi meg az árusítást, ebből szerintem valószínűbb a szombat. Ekkor lehet megrohamozni a kezdő készleteket.

További infó, hogy iPadet mindenképpen jön még idén Magyarországra, ami mondjuk nem meglepő, ha Ecuador is kapott már. Viszont érdemes meggondolni az azonnali vásárlást: ha a szokásos termékciklust vesszük alapul, akkor jövő januárban már bemutatják a következő generációs modellt, márciusban pedig már előrendeléseket lehet leadni az iPad 2-re.

update: Megtudtuk azt is, hogy nem várható előrendelés az iPhone 4-ből, a készlet amúgy is elfogy legfeljebb néhány nap alatt, így marad a sorban állás.




süti beállítások módosítása