Pár napja írtam, hogy a Best Buy vezére azt állította, az előre becsült laptopeladásaiknak csak a felét tudják teljesíteni az iPad miatt, mindenki ilyet akar a hagyományos pécék helyett. Azóta Brian Dunn visszavonta az állítást, szerinte a szövegkörnyezetből kiragadva félre lehet érteni az ötvenet és a százalékot. Mindegy, a visszavonás után ugyan nem hallottunk számokat, de elvégre lehet becsülni is, ezért vannak a piacelemzők.

Katy Huberty a Morgan Stanleytől úgy véli, az Egyesült Államok területén a notebook-eladások 25 százalékát zabálja fel az iPad (valójában a tabletek, de hát tudjuk, hogy a gyakorlatban ez mit jelent), és a trend eléggé egyértelmű, augusztusra már nemhogy nem nőttek, de csökkentek az eladási mutatók.

Az Apple-re valamiért nincs ilyen hatással az iPad, júliusban rekord mennyiségű Macről szólt a negyedéves jelentés, és meglepne, ha a következő reportban nem hasonló trendeket láthatnánk. És mivel a pécégyártók leginkább notebookokat adtak el az utóbbi években a lakossági fogyasztóknak, ebből kér szeletet magának az ultrahordozható érintőképernyős tábla.

Képzeljük el, micsoda kereslet van a termék mögött, és milyen optimistának kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt a sikert überelni akarja. A Microsoftnak ez is sikerült, Kudo Tsunoda, a Kinect projekt egyik vezetője szerint az új Microsoft-cucc eladása lesöpri az asztalról az iPad sikereit. Nem értem pontosan, mi az összefüggés a két termék között, szerintem Jobsra is hülyén néznének, ha azt elemzné, iPodból vagy Windowsból adnak el többet. De mostanában trend, hogy aki nagyobbat tud beszólni az Apple-nek, az a menő.