Az Apple tegnap nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves jelentését, vagyis a áprilistól június végéig tartó időszak pénzügyi eredményeit. Természetesen ismét rekord negyedévet (leszámítva a karácsonyi időszakokat) zárt a vállalat, amit egyébként minden harmadik hónapban leírjuk a blogon.

Az Apple profitja 77 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi eredményhez képest, három hónap alatt 3,25 milliárd dollár a nyereség, 3,51 dollár részvényenként. Ezzel a legoptimistább előrejelzéseket is messze túlszárnyalták.

Az árbevétel 15,7 milliárd dollár volt (szemben az egy évvel korábbi 9,73 milliárddal), ez több mint 60 százalékos emelkedés. A meglepő pedig az, hogy miközben az iPad és az iPhone 4 debütálása is erre a negyedévre esett, nem lehet lesöpörni az asztalról a Maceladásokat - ezzel is erősítve azt a tételt, hogy a mobileszközök fogyása a számítógéprészleget is magával húzhatja.  Összesen 3,47 millió Mac fogyott, ez 33 százalékkal több, mint egy éve.

8,4 millió iPhone, 9,47 millió iPod fogyott ezzel csaknem hozták az előző negyedév rekordszámait, és ez már a harmadik negyedév, amikor stabilan 8,5 millió körüli iPhone fogy, úgy tűnik tehát, hogy az eszeveszett növekedés ebből a szempontból lassan beveri a fejét. Az iPad eladások 2,1 milliárd dollárt hoztak, ez a bevétel 13 százaléka.

Mint ahogyan az várható volt, a részvények nem az antennagate megszületésekor és virágzásakor tapasztalható bizonytalanságban, hanem Steve Jobs bejelentésekor zuhantak, de nem koppantak nagyot, és pár nap alatt visszaállt a bizalom. Ebből azonban látszik, a befektetők-tanácsadók mennyire kompetensek az adott kérdésben.

Steve Jobs elmondta, hogy idén már két fantasztikus készüléket is piacra dobtak, és az évnek még nincs vége, még idén új termékeket mutatnak be, amikre szintén az amazing jelzőt használta a vezér.

A konferenciahíváson elhangzott, hogy a Fortune 100 - a legjobbnak választott 100 cég - fele már alkalmazza vagy teszteli az iPadet céges környezetben.

Év végére elkészülnek a már sokat emlegetett egymilliárd dolláros szerverközponttal, bár a funkcióját nem árulták el.

Kiderült az is, hogy a növekedés nemcsak az egyesült államokbeli vásárlásoknak köszönhető, Tim Cook szerint a nemzetközi eladások is gyilkosak voltak ebben a engyedévben. Kínában 144 százalékos növekedést értek el, Hongkongban pedig megduplázták az eladásokat. De még Spanyolországban is 59 százalékos a növekedés. Az Apple Store-okat 60,5 millióan látogatták az egy évvel korábbi 38,6 millióhoz képest, és a Macet vásárlók fele soha nem használt még Macet azelőtt, tehát a növekedéshez minden bizonnyal a switcherek is hozzájárultak.