Mint tudjuk, az Apple vezérének publikus email-címére mindenki elküldheti búját, és ha nagy szerencséje van, választ is kap. Már weboldala is van Steve Jobs leveleinek, amiket vagy ő ír, vagy nem, mindenesetre egyértelműen a vezér stílusában érkeznek az üzenetek.

A mostani válasz azonban még ehhez a stílushoz képest is merész mondattal zárult. Persze ezeknek a leveleknek egy része lehet kamu is, mint ahogy ez az email is lehet lejáratás.

A nevét és az arcát vállaló Long Island University végzős Chelsea Kate Isaacs arról panaszkodott a sjobs@apple.com-on, hogy a PR osztály nem válaszolt a leveleire. Professzora megbízásából szeretett volna egy leírást az iPad használatáról főiskolai körülmények között. Heti Apple-csaj gyanús:

Mr. Jobs, I humbly ask why Apple is so wonderfully attentive to the needs of students, whether it be with the latest, greatest invention or the company's helpful customer service line, and yet, ironically, the Media Relations Department fails to answer any of my questions which are, as I have repeatedly told them, essential to my academic performance."

Our goals do not include helping you get a good grade. Sorry

Jobs válasza: Nincs a cégünk tervei között az, hogy jobb jegyet kapj. Bocs.

Isaacs továbbra is sérelmezte, hogy senki nem válaszol neki, az ügyfélnek, hatszori megkeresés után.

I never said that your goal should be to "help me get a good grade." Rather, I politely asked why your media relations team does not respond to emails, which consequently, decreases my chances of getting a good grade. But, forget about my individual situation; what about common courtesy, in general —- if you get a message from a client or customer, as an employee, isn't it your job to return the call? That's what I always thought. But I guess that's not one of your goals.

Nope. We have over 300 million users and we can't respond to their requests unless they involve a problem of some kind. Sorry.

Jobs: több mint 300 millió vásárlónk van, nem válaszolhatunk minden kérésükre, hacsak nem valami igazi problémáról van szó. Bocs.

Miután a hallgató leírta, hogy ő is a 300 millió vásárló egyike, problémája van, és határideje is van, Jobs ezzel rendezte le: Légyszi hagyj minket békén.

You're absolutely right, and I do meet your criteria for being a customer who deserves a response:
1. I AM one of your 300 million users.
2. I DO have a problem; I need answers that only Apple Media Relations can answer.
Now, can they kindly respond to my request (my polite and friendly voice can be heard in the first 5 or 10 messages in their inbox). Please, I am on deadline.

Please leave us alone.

Eheti kérdésünk, ha valódi a levelezés (a levelek fejrészét megvizsgálva valódinak tűnt, és az arccal, névvel vállalt sztori is hitelesít valamennyit): megteheti-e Steve Jobs, hogy így válaszoljon egy egyébként idegesítő vásárlónak, aki nem létező leírásokat kér tegnapra.

Még érdekesebb kérdés: megengedheti magának az Apple-nél Jobson kívül bárki ezt a stílust saját hatáskörben?