Sokan hasonlóságot véltek felfedezni az iOS 9.3 Night Shiftje és a Flux nevű, korábban iOS-re is elérhető alkalmazás között. És tényleg, lényegében ugyanarra jó mind a kettő.
A Fluxot azonban az Apple leszedette a készítők weboldaláról, mert szerintük megszegték a fejlesztői szerződésben vállaltakat. Valóban, nem a megszokott utat választották, mert az App Store-ba nem is engedték volna be az appot, ehelyett egy bétát tettek elérhetővé a saját szerverükről, amit egy maces Xcode-dal lehetett feltenni az iOS-készülékekre.
Az eset nagyjából így történhetett egy késő délután, egy cupertinói tárgyalóban.
- Miről is kell ma beszélnünk?
- Erről a Fluxról. Xcode-ot használnak, hogy terjesszék az appjukat, de nem tették ki az alkalmazást az App Store-ba.
- Szerintem ez tök illegáis. Vagy nem?
- Nem tudom, szerintem is. Melyik rész foglalkozik ezzel a szerződésünkben?
- Nem tudom. Hol van a jogászunk?
- Szabin.
- Akkor mindegy, illegális. Felszólítjuk, hogy törölje.
- Rendben. Egyébként mire jó az app?
- Este melegebb fényűvé teszi a kijelzőt.
- Mi a rossebnek?
- Állítólag egészségesebb.
- Tényleg? És az?
- Nem tudom, ezt mondják.
- Igaz, engem is zavar az erős, kék fény a kijelzőn esténként.
- Ja, engem is.
- Kitaláltam valamit. Mi lenne, ha az iOS-ben betennénk egy ilyen automatizmust?
- Mire gondolsz?
- Hogy esténként a hideg árnyalatokat melegre váltsa.
- Nem rossz ötlet. És miért tegyünk ilyet?
- Mert egészségesebb.
- Tényleg?
- Ezt mondják.
- Hát figyelj, én lefutok pár kört, megkérdezem a dokikat, aztán visszajelzek. Végül is nem akkora ügy.
- Szólj az ügyvédeknek, ha visszajönnek a szabiról, hogy gyorsan védessék le szabadalommal.
- Nem lehet. A Flux foglalja.
- Ki az a Flux?
A Flux most reagált az Apple Night Shiftjének megjelenésére, eléggé elegáns stílusban. Először is örömület fejezték ki, hogy az Apple is rájött - valahonnan -, hogy káros a szemnek az éjszakai hideg fény. De azt is írták, hogy ők az eredeti felfedezői ennek a területnek, és övék az innováció.
Felszólítják az Apple-t, hogy engedje megjelenni az alkalmazásukat iOS-re. Szeretnék tovább fejleszteni a saját ötletüket, és látszólag azzal is kiegyeznek, hogy az Apple is becsúszott oldalról, páros lábbal.
szucsadam
2016.01.15. 06:31
Címkék: magyarország siri
Egyrészt diktálásnál most már megérti a "vessző" szót, és értelemszerűen vessző karaktert rak az adott szó után, ha indokolt. Persze nem mindig, ahol kell, ott meghagyja a karakteres formát.
Amióta megjelent a diktálás magyar nyelven, ez volt a legkomolyabb probléma a szövegfelismeréssel, szerencsére a bejelentések - Időmilliomos Apuka szerint épp az övé - után végre észbe kaptak a fejlesztők. Másfél év kellett, kivártuk.
A többi fontosabb karakter magyar kiejtését itt találjátok. Akik vezetés közben írnak levelet, azoknak kötelező megtanulni.
A másik pozitív hír, ami nekem újdonság volt - nyilván már egy ideje így van -, hogy végre megérti a Siri a kérdést: "keress nekem egy éttermet a közelben".
Korábban írtam posztot arról, hogy noha a rendszer már alkalmas arra, hogy a közeli kávézókat, éttermeket megmutassa Sirin keresztül, mégiscsak az "éhes vagyok" és "szomjas vagyok" kifejezésekre volt hajlandó megmutatni ezeket. Már érti a választékosabb kérdéseket is.
szucsadam
2016.01.14. 10:45
Címkék: app store
Az App Store-t figyelő Sensor Tower elemzői elkészítették 2015 decemberének toplistáját. Ilyenkor nemcsak bejgliből, de alkalmazásokból is több fogy, így a fejlesztők hatalmas pénzeket láthatnak belehullani a zsebbe.
A Sensor Tower szerint csak a játékokra közel egymilliárd dollárt költöttek az iOS használók.
A legtöbbször letöltött program a Piano Tiles 2 volt, a freemium játékot több mint 15 milliószor rántották le a szerverekről.
A legtöbb zsugát hozó játék pedig a display hirdetésekre is rengeteget költő Clash of Clans. Csak tavaly decemberben az USA-ban 59 millió, világszerte pedig 90 millió dollárt termelt a játék, ha pedig ezt elosztjuk az Apple-nél szokásos 70-30 százalékos arányban, láthatjuk, hogy a kiadó Supercell 63 millió dollárt, 18 milliárd forintot tett zsebre karácsonyra ezért a programért.
Persze ebből ment egy csomó fejlesztésre, meg Christoph Waltznak a hirdetésekben szereplésért, meg a Facebook-admin folyamatos fizetésemelésére is kellett jó sok, hiszen a "kérjük vissza a régi Clash of Clanst!" kommentek miatt így kell ellensúlyozni folyamatosan erősödő szuicid gondolatait.
Van még kérdés, miért nőtt ekkorára a mobiljáték-fejlesztési iparág?