Az App Store-t figyelő Sensor Tower elemzői elkészítették 2015 decemberének toplistáját. Ilyenkor nemcsak bejgliből, de alkalmazásokból is több fogy, így a fejlesztők hatalmas pénzeket láthatnak belehullani a zsebbe.

A Sensor Tower szerint csak a játékokra közel egymilliárd dollárt költöttek az iOS használók.

screen-shot-2016-01-13-at-9-48-44-pm.png

A legtöbbször letöltött program a Piano Tiles 2 volt, a freemium játékot több mint 15 milliószor rántották le a szerverekről.

screen-shot-2016-01-13-at-9-48-50-pm.png

A legtöbb zsugát hozó játék pedig a display hirdetésekre is rengeteget költő Clash of Clans. Csak tavaly decemberben az USA-ban 59 millió, világszerte pedig 90 millió dollárt termelt a játék, ha pedig ezt elosztjuk az Apple-nél szokásos 70-30 százalékos arányban, láthatjuk, hogy a kiadó Supercell 63 millió dollárt, 18 milliárd forintot tett zsebre karácsonyra ezért a programért.

Persze ebből ment egy csomó fejlesztésre, meg Christoph Waltznak a hirdetésekben szereplésért, meg a Facebook-admin folyamatos fizetésemelésére is kellett jó sok, hiszen a "kérjük vissza a régi Clash of Clanst!" kommentek miatt így kell ellensúlyozni folyamatosan erősödő szuicid gondolatait.

Van még kérdés, miért nőtt ekkorára a mobiljáték-fejlesztési iparág?