Az App Store-t figyelő Sensor Tower elemzői elkészítették 2015 decemberének toplistáját. Ilyenkor nemcsak bejgliből, de alkalmazásokból is több fogy, így a fejlesztők hatalmas pénzeket láthatnak belehullani a zsebbe.
A Sensor Tower szerint csak a játékokra közel egymilliárd dollárt költöttek az iOS használók.
A legtöbbször letöltött program a Piano Tiles 2 volt, a freemium játékot több mint 15 milliószor rántották le a szerverekről.
A legtöbb zsugát hozó játék pedig a display hirdetésekre is rengeteget költő Clash of Clans. Csak tavaly decemberben az USA-ban 59 millió, világszerte pedig 90 millió dollárt termelt a játék, ha pedig ezt elosztjuk az Apple-nél szokásos 70-30 százalékos arányban, láthatjuk, hogy a kiadó Supercell 63 millió dollárt, 18 milliárd forintot tett zsebre karácsonyra ezért a programért.
Persze ebből ment egy csomó fejlesztésre, meg Christoph Waltznak a hirdetésekben szereplésért, meg a Facebook-admin folyamatos fizetésemelésére is kellett jó sok, hiszen a "kérjük vissza a régi Clash of Clanst!" kommentek miatt így kell ellensúlyozni folyamatosan erősödő szuicid gondolatait.
Van még kérdés, miért nőtt ekkorára a mobiljáték-fejlesztési iparág?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.