almalé és kungfu Rólunk

Te is azt hitted, hogy a Samsung fiatalosabb márka, mint az Apple? Te is tévedtél.

Valamiért teljesen abban a hitben éltem, hogy az iPhone sokkal inkább a 30 pluszos korosztály okostelefonja, míg Samsungot nagyobb arányban veszik fiatalok, akiknek egyrészt az alacsonyabb ár, másrészt az Android kevésbé kötött lehetőségei szimpatikusak. Erre belefutok ebbe:

screen_shot_2015-08-06_at_09_18_22.png

Az Apple és a Samsung okostelefon-vásárlóinak kor szerinti megoszlása egymásnak homlokegyenest ellentétes trendet mutat. Míg az Apple telefonját legnagyobbrészt 16 és 34 éves kor között vásárolják az emberek, addig a Samsung készülékei pont 35 év felett lesznek vonzóbbak, 55 év felett pedig igazi slágerek a termékeik.

Határozottan emlékszem, amikor évekkel ezelőtt egyesült államokbeli fiatalokat kérdeztek a telefonbrandekről, és akkor azt állították a gyerekek, az iPhone a nagyszülőknek valók. Persze emlékszem arra is, hogy később a statisztikák mást mutattak, mégis, egy nagypapis vonal ragadt bent. A fenti grafikon meg durva.

Több más érdekes állítással együtt osztotta meg Benedict Evans szakértő, "a Samsung a nagypapáknak való" kommenttel. 



Operát írnak Steve Jobs életéből

Miközben továbbra is várjuk a két, Steve Jobs életét feldolgozó egész estét filmet, addig a Santa Fe Opera eléggé meglepő hírrel állt ki a napokban:

The (R)evolution of Steve Jobs címmel operát mutatnak be, várhatóan 2017-re lesznek kész.

Az opera az Apple alapítójának munkahelyi és magánéletét egyaránt feldolgozza, utóbbival kapcsolatban leginkább az eleinte letagadott, később elfogadott lánya esetét mutatnák be. 

Az első workshopot szeptemberben tartják, San Franciscóban.

stevejobs1_1.jpg

Nem tudom elképzelni, ahogy Steve Jobs a színpadon dalra fakad. Szerintem ő is fogná a fejét, ha hallaná a hírt.



Most már hivatalos: 11 millióan iratkoztak fel az Apple Musicra

Eddig csak találgatások voltak a számról, de az USA Todaynek megerősítették Cupertinóból: 11 millió próbaidős tagja van az Apple Musicnak, körülbelül annyi, mint amit korábban becsültek.

Ebből 2 millió Family Plan-t választott, vagyis az USA-ban 15 dollárért - nálunk 8 euróért - hat ember között megosztott előfizetésre a jelentkezők 18 százaléka jelentkezett.

13373-8066-beats1-zaneloweeminem-l.jpg

Az Apple elmondása szerint nagyon elégedett a számokkal. Annak ellenére, hogy ezekből még nem lehet pontosan látni az Apple Music jövőjét: 11 millió ember arra kattintott csak rá, hogy ingyen kipróbálja a szolgáltatást három hónapig, és ezeknek csak egy része lesz fizető ügyfél. A Spotify-nak 75 millió regisztrált ügyfele van, de ezek nagy része az egyre inkább lincshangulatot szító ingyenes szolgáltatásra iratkozott fel. 

Ha az Apple megtartja a három hónap után mind a 11 millió előfizetőjét, akkor máris feleannyi fizető ügyfele lesz, mint a svéd óriásnak. Ami egy évtized alatt hozta össze ezt a számot, tegyük hozzá.

Várható egyébként, hogy az Apple most megpróbál jó híreket csepegtetni a médiába, hiszen a cég részvényének értéke több hete zuhanásban van. Az Apple Musicot egyébként Taylor Swift is megdicsérte: az énekesnő, aki annak idején kivonult a Spotifiy-ról, kiemelte, hogy míg az Apple tök rugalmas volt a művészeknek járó juttatásban, és a nyílt levelének hatására az ingyenes próbaidőszak alatt is fizettek a stream-ekért, addig a svéd "startup" úgy viselkedett, mint egy lelketlen, céges gépezet. 



Hogyan lehetne az Apple mobilszolgáltató?

Nemrég felbukkant egy szabadalom, amiben az Apple levédeti, miként lehetne MVNO, vagyis olyan virtuális mobilszolgáltató, aminek nincs saját infrastruktúrája, hanem ezt a nagyoktól bérelve nyújt elérést ügyfeleiknek. 

Kicsit olyan levédetni ezt, mintha én arról nyújtanék be szabadalmat, hogy valamikor akár pék is lehetek. Legyél öcsém, szerezd be a papírokat, kösd meg a megfelelő szerződéseket, és taps.

A dolognak még különösebb ízt ad, hogy a beadvány 2006-os, de csak most került elfogadásra. Az Apple lassan tíz éve tervezi ezt, mégis, a szabadalom hírére reagálva most is a leghatározottabban utasították el az általuk is aláírt papírral megtámogatott pletykát. Általában nem szólnak hozzá a találgatásokhoz, de most elég gyorsan léptek: nem - mondták a CNBC-nek reagálva - nem akarunk mobilszolgáltatók lenni.

Pedig van benne fantázia.

sim.jpg

Képzeljük el, hogy megvesszük az iPhone-t valahol, egy APR-ben mondjuk. A bekapcsolás után a készülék megkérdezi, mely szolgáltatónál szeretnénk ügyfelek lenni (ez a mostani iPad-felhozatal esetében több készülékkel is megy tőlünk nyugatra Apple SIM szolgáltatással). A listában lenne az Apple is, ami egy vagy több szolgáltató infrastruktúráját használva esetleg nagyobb lefedettséget lenne képes elérni, mint a szolgáltatók egyenként, miközben versenyképes árral és egyéb plusz prémium szolgáltatásokkal tenné vonzóvá az ajánlatot. A számlázás Apple ID-ra megy, tehát ennyivel is kevesebb a stressz. 

És gondoljuk meg: az Apple a 2014-es egyesült államokbeli ügyfél-elégedettségi ranglétrán a 15. helyet kapta meg, a tech-cégek közül az Amazon mögött másodikként. A nagy mobilszolgáltatók eközben valahol a lista alján foglaltak helyet. A piac tehát kiált egy szerethető szolgáltatóért az USA-ban, aki akár lehetne az Apple is.

Természetesen a pletyka az USA-ról szól elsősorban, de azért játsszunk el a gondolattal, hogy Magyarországra jönne Tim Cook valamelyik basharja, és leülne a mobilszolgáltatókkal egyeztetni az Apple Mobile létrehozásáról.

Érzitek a feszültséget?

"A szolgáltatók eleve védik a saját érdekeiket, és nem kockáztatják meg azt, hogy a saját, erős versenytársukat neveljék ki MVNO-ként. Tehát nagyon szigorú szerződéseket kötnek, alig adnak valamekkora szabadságot, és a szerződésekben kikötnek minden apróságot" - mondta el Koi Tamás, a HWSW újságírója, a hazai mobilpiac egyik szakértője.

A legyőzhetetlen kőfal és a megállíthatatlan ember ülne le egy asztalhoz. Ráadásul Magyarországon a mobilszolgáltatók körében nincs már olyan jó renoméja az Apple-nek, vége van már a kezdeti lelkesedésnek, amikor mindenki aláírt akár előnytelen szerződéseket is az iPhone árusításáért. Azóta jól tudják itthon, hogy lehetnek buktatói is annak, ha megegyezel a cupertinóiakkal.

Az egyetlen esélye az Apple-nek egy ilyen környezetben az "oszd meg és uralkodj", vagyis az egyes szolgáltatóknak nyíltan megmondani: 

Tovább olvasom


Így hallgathatod vissza a Beats 1 műsorát Magyarországról

Persze vannak trükkök, egyesült államokbeli account és proxy szerver használatával megoldható minden, de itt most nem erről van szó. A Connentre az Apple kipakolt több órás show-kat a legismertebb DJ-kkel, amik Magyarországról is elérhetőek, így Zane Lowe, Julie Adenuga, és Ebro Darden műsorát is visszahallgathatjuk már, beszélgetésekkel, zenékkel. 

beats_1.jpg

Ehhez az Apple Musicban rá kell keresni azokra a kifejezésekre, hogy "Zane Lowe Beats 1", "Julie Adenuga Beats 1" és hasonlók. A találati listában lesz egy Connect elnevezésű, itt nyomjunk magára a címre, tehát a Connect szóra. Ekkor az összes ilyen találat felugrik, keressük azokat, ahol a cím "Zane Lowe on Beats 1: Replay" formátumra hasonlít. És már megy is.

Nem, valóban nem könnyű használni a Zene appot és az Apple Musicot, a fenti leírásból is látszik.

A rádióadó egyébként siker, a kiadók közül állítólag többen jelezték, hogy nagyobb bevételt kapnak a Beats 1 után, mint amennyi a Pandorából érkezik. Ezért aztán, a Verge információi szerint, további öt új csatorna jön, Beats 2, 3...6 néven, a kettes csatorna központja pedig Ausztrália vagy Ázsia lenne. 




süti beállítások módosítása