Most jelent meg a Piper Jaffray amerikai fiatalok körében végzett felmérése, ami olyan eredményeket mutat, hogy csak vakarom a fejem: lehet, hogy elszámoltak valamit? A számok mindenesetre az Apple növekedését ismerve is megdöbbentőek, hiszen a 7700 tizenéves bevonásával végzett vizsgálat azt állítja, hogy a korcsport 40 százaléka iPhone-t használ.

Meglepő ez önmagában is, és jól mutatja a mobil walkmanesedését egy egész korosztály számára, de még viccesebb, ha a 40 százalék mellé tesszük a tavaszi 34 százalékot: az Apple úgy tudta növelni részesedését ebben a kategóriában, hogy az említett időszakban egyetlen új terméket sem mutatott be. És azt se felejtsük el, hogy másfél éve még 17 százalékon álltak. Ez a 40 százalék már közel lehet ahhoz a plafonhoz, ahonnan képtelen lesz tovább nőni az Apple. Főleg egyetlen modellel.

12.10.09-Survey.jpg

Egyébként hasonlóan vicces a helyzet a tabletmezőnyben is: másfél éve még csak a diákok 22 százaléka használt táblagépet, mára ez a szám 44 százalékra nőtt, szóval brutálisan terjed a termékkategória. Azt meg már nyilván mondani sem kell, hogy a megvásárolt gépek 72 százaléka iPad.