Eddig csak találgatások voltak a számról, de az USA Todaynek megerősítették Cupertinóból: 11 millió próbaidős tagja van az Apple Musicnak, körülbelül annyi, mint amit korábban becsültek.
Ebből 2 millió Family Plan-t választott, vagyis az USA-ban 15 dollárért - nálunk 8 euróért - hat ember között megosztott előfizetésre a jelentkezők 18 százaléka jelentkezett.
Az Apple elmondása szerint nagyon elégedett a számokkal. Annak ellenére, hogy ezekből még nem lehet pontosan látni az Apple Music jövőjét: 11 millió ember arra kattintott csak rá, hogy ingyen kipróbálja a szolgáltatást három hónapig, és ezeknek csak egy része lesz fizető ügyfél. A Spotify-nak 75 millió regisztrált ügyfele van, de ezek nagy része az egyre inkább lincshangulatot szító ingyenes szolgáltatásra iratkozott fel.
Ha az Apple megtartja a három hónap után mind a 11 millió előfizetőjét, akkor máris feleannyi fizető ügyfele lesz, mint a svéd óriásnak. Ami egy évtized alatt hozta össze ezt a számot, tegyük hozzá.
Várható egyébként, hogy az Apple most megpróbál jó híreket csepegtetni a médiába, hiszen a cég részvényének értéke több hete zuhanásban van. Az Apple Musicot egyébként Taylor Swift is megdicsérte: az énekesnő, aki annak idején kivonult a Spotifiy-ról, kiemelte, hogy míg az Apple tök rugalmas volt a művészeknek járó juttatásban, és a nyílt levelének hatására az ingyenes próbaidőszak alatt is fizettek a stream-ekért, addig a svéd "startup" úgy viselkedett, mint egy lelketlen, céges gépezet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.