almalé és kungfu Rólunk

Mindenki álljon le azzal, amit csinál, Ming-Chi Kuo megint megjósolta, mi lesz

A KGI elemzőjének bőven 75 százalékos találati arányú jóslatai vannak, szóval nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire érdemes odafigyelni egy-egy megnyilatkoztatására. A nyilvánosságot kerülő, szinte láthatatlan mester időnként kilép pillangóborítású barlangjából, megvárja, amíg a napsugár felcsillan a a Kuataka hegy fokán, jövendöl, majd visszatér nyughelyére és újra transzba esik.

Ez történt most is.

Tovább olvasom


Új iPod: 500 százalékkal gyorsabb cpu, 900 százalékkal gyorsabb grafika

Ezért éri meg sokat várni két frissítés között: az Apple most olyan nagy teljesítményugrással promózhatja a touch legújabb generációját, amire ritkán van példa az iparágban. Az Arstechnika legalábbis elvégzett egy rakás tesztet és azt találta, hogy a két eszköz egyszerűen nincs egy ligában, olyan nagy a teljesítménykülönbség, hogy lényegében nincs is értelme elemezni azt.

13611-8552-smlrsuaqipzwstq1-l.jpg

Sokkal izgalmasabb, hogy az iPhone 6-ban 1,4 gigahertzen, az iPodben 1,1 gigahertzen futó A8-as processzort a legtöbb esetben pont az iPhone 5s-ben található 1,3 gigahertzes A7-es teljesítményét hozza. A tesztek szerint minimális a különbség a touch és az 5s processzora között, igazából azt lenne érdekes látni, hogy a visszafogott A8-as fogyasztása hogyan alakul az A7-eshez képest.

charts_002-980x720.png

charts_011-980x720.png

Egyúttal vegyük észre azt is, hogy amikor az új touchban a 4 colos iPhone 6c előőrsét látjuk, akkor valójában az iPhone 5s-ről beszélünk: ez a készülék ezzel a teljesítménnyel, ezzel a mérettel és ezekkel a funkciókkal ugyan piacra dobható lenne új néven, de lényegét tekintve már másfél éve piacon van.

4 colos iPhone kell, az új touch teljesítményével, ujjlenyomat-olvasóval és jó kamerával? Megveheted, iPhone 5s néven. Erre a felépítésre új modellt piacra dobni körülbelül annyi értelme lenne, mint amikor az iPhone 5-öt újracsomagolták és piacra dobták 5c néven.

Egy ponton tér csak el az új modell a régi recepttől: a grafikus teljesítménye érezhetően jobb a visszafogott A8-asnak, mint a teljes fordulatszámon pörgő A7-esnek. Ennek oka, hogy az A8-ast az iPhone 6-osok nagyobb kijelzőjéhez tervezték, és pont annyit esett az órajel, amennyivel kevesebb pixelt kell meghajtania a csipnek a touchban, ezért ebben a versenyszámban az új készülék pont annyit hoz, mint az iPhone 6-osok és kábé 20-30 százalék az előny az 5s-hez képest.

charts_004-980x720.png

Amúgy az iFixit természetesen darabokra szedte a készüléket, de semmi érdekeset nem talált azon kívül, hogy a hátlapi kamera lencséje a mobiloknál megszokottaktól eltérően nem zafírkristály, hanem gorilla glass, ami olcsóbb, de sérülékenyebb anyag.

13611-8551-1yug5efvyserfaph-l.jpg



Erősebb lesz az iPhone 6s burkolata?

Megjelent néhány kép a várhatóan szeptemberben érkező mobilról, ami készülhetett persze akármiről, de játszunk el egy pillanatra a gondolattal, hogy a cucc eredeti és nézzük meg, mit lehet kiolvasni a csirkebelekből:

Tovább olvasom


Feltölti a mobilod a hintaszék

A Berkeley hallgatói nem akartak semmi rosszat, csak arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi kinetikus energiát lehet termelni egy hintaszékkel. Barkácsoltak hozzá tehát egy ingára építő szerkezetet, aztán elkezdték mérni az eredményeket.

rocking_chair_770_0-640x366.jpg

Aztán méricskélés közben rájöttek, hogy sokkal hasznosabb lenne egy usb-portot rakni az ingára és tölteni a mobilt. Ez volt a szék sorsa: az egyetemisták hintázgatnak rajta és feltöltik a mobiljukat. Ez a cucc akkor is működni fog, amikor a pirézek atomtámadása elpusztítja az egész bolygót. A Berkeley hallgató beülnek a székbe, hintáznak egy kicsit, majd meghallgatják a telefonra letöltött dalokat és táncolnak.

Ők lesznek a civilizáció utolsó bástyái.

 



Nem tudod, hogy mire jó az Apple Watch? Az Apple szerint arra, hogy ne használd

Elsőre furcsa, jobban átgondolva viszont egészen okos kampányba kezdett az Apple, amikor néhány órája publikálta ezeket az Apple Watch hirdetéseket:

 

 

 

 

Hirtelen felindulásból arra gondoltam, hogy

  • 1: még mindig magyarázni kell, mire jó az okosóra
  • 2: Az Apple-nek sincs sok ötlete, azért kerül elő alig a készülék a reklámokban

Aztán a harmadik megnézése után ugrott be, hogy az Apple Watch-kampány inkább arról szól, amit már Ádám is pedzegetett néhány hónapja: az okosóra jósága nem abban áll, hogy használod, hanem hogy nem használod. Hogy megszabadít az informatikától.

Ott van persze a karodon, minden információhoz azonnal hozzájutsz, de csak ahhoz, ami szükséges, és nem vonja el a figyelmed millió más információ, mint az okosmobilnál. Nem kezdesz el böngészni, ha már úgyis elővetted egy beérkező üzenet miatt a telefont, nem pörgeted folyton a Facebookot, inkább szemléled a világot, viszont amikor tényleg szükséged van az infóra, gyorsabban éred el, mint valaha.

A reklámban szereplő figurák mind élik az életüket, és csak mellékesen foglalkoznak az órával, ahelyett, hogy egy informatikai eszköz köré szerveznék az életüket.

Ami tök szimpatikus üzenet.




süti beállítások módosítása