Juj. Ez most megint furán jött ki.
Miközben Tim Cook szépen manőverezik, hogy az Apple-t olyan cégnek tüntesse fel, aki nem gyűjt adatokat a felhasználóiról (miközben egyébként de, csak épp nem annyit, mint a többiek, és ez önmagában megnyugtató), addig a szabadalmi hivatal rányomta a pecsétet egy újabb Apple-szabadalomra.
A téma: platformfüggetlen virális hirdetés tracking. A szabadalomban pedig van egy rész, ami a felhasználók nevének, címének és életkorának eltárolásáról szól. Aki megoszt egy tartalmat, azokból adatbázis épülhet, a lájkjaikkal, személyes adataikkal, böngészési előzményeikkel.
Ez természetesen nem jelenti, hogy az Apple ilyen megoldást épít. Aki ismerős az Apple-szabadalmak világában, tudja, hogy a cég hihetetlenül paranoiás ebben a tekintetben, minden légyfingot levédetnek, ami bármikor, bárhol elhangzik egy brainstormingon. A szabadalmak legnagyobb részéből nem lesz semmi, de akkor is levédetik.
Sőt továbbmegyek: annak ellenére, hogy a szabadalom itt van, biztosak lehetünk benne, hogy az Apple nem épít ilyen rendszert. Az Apple kiváló minősítést kap olyan, adatvédelemmel foglalkozó cégektől, mint az Electronic Frontier Foundation (EFF). Sokat tettek ezért az elismerésért, amit nem fognak ezzel tönkretenni. Csak épp nagyon rosszkor jött a jóváhagyás, mert épp kampányidőszak közepén térdelt le Lewinsky.