Pedig annyira megvolt nekik!
A Wall Street Journal ír arról, hogy az Apple-nél most picit bajban vannak. Amikor kitalálták az Apple Watch-ot, kristálytisztán látszott az eszköz fő csapásvonala, amivel el lehet adni az embereknek:
Egészség.
Úgy indultak neki, hogy ez lesz a hívószó. Minden passzolt: HealthKit, fizetőképes középkorú réteg, Cook beszólása ("az ülés az új rák"). A tervek szerint egy rakás érzékelőt építettek volna az órába, amik egy csomó egészségügyi adatot monitoroztak volna – a bemutatón látott, végső termékben viszont egyáltalán nem volt ezekből semmi. Vagy nagyon kevés.
A vérnyomás mérése az órával egyszerűen túl komplex feladat volt például, más esetekben az érzékelők gyártói nem tudtak megfelelni az Apple előírásainak. A maradék érzékelők pedig rapszodikusan működtek, az óra vastagságától és a csukló szőrzetétől függően eltérően viselkedtek, nem mutattak pontos értékeket.
Hogy hiányozhatott Jobs, aki ugyanilyen káoszban kinézett magának egy vagy két startupot, és átnyomta rajtuk a “meg tudjátok csinálni” mantrát.
Az áprilisban érkező órával tehát kicsit bajba jutottak a marketingesek, mert nagyon akarták egy fő funkcióval eladni a terméket. Mert persze, sok mindenre jó az óra: divatkiegészítő, információátadó eszköz, Apple Pay fizetőeszköz, kommunikációs segédeszköz, napi rutin rögzítésére alkalmas cucc, és persze a killer ficsör:
a szívdobogásunk átküldése a párunknak.
Szóval minderre jó, de a kérdés még mindig nyitott: mit írjanak az egész oldalas hirdetésre, az óra fotója alá? Mi a szlogen? Miért vegye meg a vásárló? Nem igazán egészség, mert nem tudhat sokkal többet ezen a téren, mint a konkurensek. Nem igazán az akkuidő, mert az meg állítólag elég pocsék.
Védekezhetnének azzal, hogy olyan a helyzet, mint az iPhone 3G és az App Store megjelenésekor: a fejlesztőket hívják segítségül, találják ki, milyen funkciókat adhatunk az órának. Ezzel meg az a baj, hogy kiherélték ezt a lehetőséget is: a külső fejlesztők nem férnek hozzá például a szenzorokhoz, nagyon limitáltan férnek hozzá a többféle erőhatást azonosító érintésérzékeny kijelzőhöz, lényegében egy második kijelzővé redukálva azt.
Apple Watch: mi sem igazán tudjuk még, mire jó. De istenemre mondom, megéri.
Lehetne ez a szlogen.
Persze ettől még rohadt sokat adnak majd el, az Apple az indításra állítólag 5-6 millió darabot rendelt be a gyártótól. A mennyiség fele a belépő szintű óra, a középkategória pedig a darabszám harmada. Egyhatoda ezek szerint Edition, ami nem tűnik soknak, valójában az. Ha egymilliót bedobozolnak egy luxustermékből, az mindig elég nagy merészség, akkor is, ha az Apple-ről van szó. Az első évben 20 milliót adhatnak el az elemzők szerint.
A kérdés nem is ez. A kérdés szerintem az, mennyit adnak el a második generációból.
folytatása következik...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.