almalé és kungfu Rólunk

Egy magyar grafikus koncepciója lehet a legközelebb az iWatch-hoz

Amióta előkerültek az iWatch okosórával kapcsolatos pletykák, azóta készülnek a koncepciórajzok. És egy közös mindegyikben van: a készüléket valamiféle sportos karpántnak képzelik el. A Samsung nagyjából ezen az úton is halad, és az iWatch-koncepciók sem tudnak elszakadni ettől a kialakítástól, ami szerintem téves irány. Az elmúlt hónapokban többször megírtam, hogy szerintem az Apple sokkal inkább egy elegáns, a hagyományos órákra emlékeztető készüléket dolgozik, ami nem elsősorban a mobil kiterjesztése lesz, mint a Samsung Galaxy Gear, hanem egy fiziológiai mutatókat begyűjtő, és azokat feldolgozó életmódtanácsadó.

Ez a kulcs ahhoz, hogy elérjék azt a jelentős vásárlóerővel bíró réteget, amelyik számítógépben vagy mobilban gondolkozás nélkül megveszi az Apple termékét, egyrészt a funkció, másrészt a megjelenés miatt, de nem engedheti meg magának, hogy egy gyerekes, villogó csuklópántban induljon el otthonról, mert nem fogják komolyan venni.

És most végre elkészült azt, amiről beszéltem, ráadásul pont egy magyar grafikus, Balogh Gábor állt elő a koncepcióval, amit aztán a Verge is felkapott. Az elképzelés nagyon szimpatikus: az okosórának be kell illeszkednie a hagyományos órák sorába, elegánsnak, klasszikusnak kell lennie, hiszen ebben a kategóriában pontosan ez jelenti az értéket, a kijelzőnek meg nem az a feladata, hogy minél több szín meg lézernyaláb jelenjen meg rajta, hanem hogy annyira emlékeztessen egy óra számlapjára, amennyire csak lehetséges. És csak azokat az információkat jelenítse meg az idő mellett, amikre épp szükség van.

És tényleg nagyon szép:

Tovább olvasom


iPadet rendelt, egy zacskó cserepet kapott helyette

Néha jó ötletnek tűnik ismeretlen eladótól vásárolni elektronikai terméket valamelyik oldalon, és az esetek 99 százalékában nincs is ezzel semmi gond. Olvasónknak, Zolinak, viszont sajnos a maradék egy százalék jutott: egy apróhirdetéses oldalon rendelt egy iPad Airt, ami elég jó vételnek látszott, mert alig egy hetes használat után 100 ezer forintért próbálta valaki eladni. 

Ez meglehetősen olcsó, de akár reális is lehet, ha valaki az Egyesült Államokban vette meg és gyorsan rájött, hogy nincs rá szüksége: veszteség nélkül megúszhatta volna a rossz döntést.

Az eladó előre követelte a pénzt, de Zoli nem volt hajlandó utalni. Másnap megjelent a futár, Zoli átadta az összeget, majd hazament, felnyitotta a dobozt, és ezt találta benne:

Egy rakás cserepet.

Remélem, látjátok a sztori szépségét: az eladó nem simán meglógott a pénzzel. Vette a fáradtságot, és elment cserépért, szépen becsomagolta, aztán elküldte futárral. Ez mindenképp dicséretes.

Főleg, hogy valószínűleg ő maga volt a futár: Zoli gyorsan hívta a futárcégnek a csomagoláson szereplő számát, de nem vette fel senki a mobilt. Rákeresett a neten a cégre, de kiderült, hogy csak egy kamuvállalkozásról van szó, az ilyen átverésekre specializálódva. Az ügyből rendőrségi feljelentés lett, de semmivel sem tudták vigasztalni Zolit, legfeljebb azzal, hogy tegye magát gyorsan túl az ügyön. Állítólag mindennapos az ilyesmi, és ha elkapnák a fickót, akkor is csak polgári peres eljárás során juthatna hozzá Zoli újra a pénzéhez.

Nyilván nem lennénk alkalmasak egy webshop üzemeltetésére, ha egy ilyen hír után nem linkelnénk be a saját boltunkat, ahonnan úgy rendelhetsz jó áron, hogy a transzparencia jegyében biztos lehetsz abban, hogy befut hozzád az áru.



Az iPhone törésbiztos, de szívesen lopják

Érdekes inforgrafikákat tett közzé a cég, amelyik kétmillió mobileszköz biztosításáért felelt. Ezekből kiderült, hogy az iPhone megbízható készülék, 46 százalékkal kevesebbszer kell cseremobilt adni a tulajdonosoknak, mint bármelyik másik mobiltelefontípusnál. Ez praktikusan azt jelenti, hogy megveszed és használod:

protectCell.0.jpg

Sőt, a jelek szerint arra is kisebb esélyed van, hogy saját hibádból kinyírd a készüléket: 11 százalékkal kevesebbszer kerülnek elő az iPhone-tulajdonosok összetört vagy sérült készülékkel, mint a többi gyártó vásárlói. Annak ellenére, hogy az iPhone-énál finomabb és törékenyebb dizájn kevés van a piacon. De a mobil tényleg sokkal masszívabb, mint amilyennek elsőre tűnik, én is már több tucatszor ejtettem le, és soha nem lett semmi baja, másrészről meg az is lehet, hogy a tulajdonosok jobban vigyáznak a készülékre, mint a konkurenseire:

protectCell.1.jpg

És akkor a rossz hír a végére: 65 százalékkal több esélyed van, hogy ellopják a mobilod, ha iPhone-t használsz, mintha bármelyik másik gyártó mobilját. Persze ezt a statisztikát nyilván sok tényező árnyalhatná - ha például a Samsungtól az iPhone-hoz hasonlóan értékes Galaxy S-sorozat lett volna a bázis, biztos nem ekkora lenne az eltérés. Az iPhone ugyanis drága és a tolvajok szívesebben visznek el drága mobilt, hiszen pont akkora meló megszerezni egy kétszázezres készüléket, mint egy húszezreset. 

protectCell.2.jpg

De a lényeg: vigyázzatok a telefonotokra.



Az LG bemutatta a leggusztustalanabb mobilreklámot, amit valaha forgattak

Ez olyan, hogy ülsz előtte, nézed, és nem hiszed el, amit látsz. Aztán a videó végén megnézed a Youtube-csatornát, hogy kik és miért készítették az LG lejáratására ezt a reklámot, de kiderül, hogy maga az LG. Eddig 205 ezer nézőnél tart 567 like és 2177 nem like mellett.

 

Szeretnék elbeszélgetni azzal az 567 emberrel. Vagyis nem.

Update 2: megtaláltuk másik forrásból és gyorsan be is tettük.

Update: jó érzékkel már törölték is a videót. Egyébként az volt benne, hogy két barát ücsörgött egy étteremben, az egyiknek szülinapja volt. A harmadik, egy szakállas fickó csak fotóként volt jelen a buliban. Aztán az ünnepelt megkapta az ajándékát, egy mobiltelefon dobozás. Belenyúlt a dobozba, és kivette, amit talált benne, és itt jött a szürreális rész. Ugyanis nem egy mobil volt a kezében, hanem a mobil lett a keze. A fotón lévő fickó hívta rajta, és a tenyerén megjelent a távoli barát szakállas szája és a füle. És mozgott. És beszélt bele. Meg is etette. Aztán letörölte a tenyerén lévő szájról a morzsát.

Aki kibírta idáig hányás nélkül, az a végén megnézhette az LG legújabb, vékony mobilját, ami állítólag a tenyeredbe simul, hahaha, broáf.



A régi autókban is felbukkanhat a CarPlay

A hét legizgalmasabb híre biztosan az volt, hogy az Apple betört az autókba is. A héten bemutatott CarPlay nevű rendszer rövidesen ott lesz a Mercedesekben, Ferrarikban és Volvókban, aztán nem sokkal később még számtalan gyártó járművében is. Az autók sajátosságaihoz alkalmazkodó iOS 7-dizájnú ui-val egy rakás olyan feladatot elvégezhetünk, amihez eddig a telefont kellett nyomkodni vagy az autók többnyire béna menüiben kellett kotorászni (bár az is tény, hogy az iOS színes minimalizmusa nem passzol mindegyik autó belteréhez).

A rendszer a legtöbb újságírónak tetszett, leginkább csak azt kifogásolták, hogy a korábbi modelleken nem lesz elérhető a szolgáltatás. Na erről derült most ki, hogy de, talán mégis.

carplay-benz-03.jpg

A Mercedes ugyanis bejelentette, hogy valamilyen módon a régebben vásárolt autókban is használható lesz a CarPlay. A pontos metódust nem fejtette ki, de az biztosnak tűnik, hogy a márkakereskedőknél történik majd meg az utólagos telepítés. Ami alapvetően szuperjófej lépés a Mercedestől, úgy látszik, az értékmegőrzés kifejezés jelent még valamit a németeknél.

Ez persze csak az első lépés. Igazából én már azt várom, hogy a Gusztiautónál és a BélaCar-nál jóárasítva adják majd azokat a kiteket, amiket a műszerfalba fúrva te magad is bevezetheted a CarPlay-t a saját autódba, bármelyikbe, amelyiknek van adatokkal dolgozható informatikai rendszere.

Addig is ott vannak az olyan félmegoldások, mint az iCarConnect HD (kösz Bence) és társai.




süti beállítások módosítása