almalé és kungfu Rólunk

Az USB 3 miatt nem lesznek olcsóbbak a Thunderbolt-eszközök

Amióta megjelent a technológia az Apple-nél, azóta bízunk abban, hogy a pc-gyártók is adoptálni fogják a technológiát: minél több gépen jelenik meg a Thunderbolt, annál több kompatibilis eszközt gyártanak majd, nő a verseny, csökken az ár. Sajnos azonban úgy tűnik, hogy a folyamat csak nem akar beindulni: eleve kevés pc-s cég ad Thunderboltot, és abból most az egyik, az Acer, bejelentette a visszavonulását. A vállalat közleményben tudatta, hogy ezentúl az USB 3-asra koncentrál, ami teljesítményben versenyképes a Thunderbolttal, csak sokkal olcsóbb annál. Ezzel tovább csökkent a csúcstechnikájú I/O-portot használó cégek köre, a várt árcsökkenés tehát valószínűleg elmarad.

macbook-pro-early-2011-thunderbolt-port-670x157.jpg

Közben az Apple persze tovább nyomja a közreműködésével fejlesztett Thunderboltot, aminek a 20GB/s sebességre képes második generációjából már hat portot szerel majd az új Mac Próra, aminek a titkairól ugye Wozniak Bandi is elmondta az Appleblognak, amit el kellett mondani.

Persze egy csúcsteljesítményű gépnél indokolt is a technológia használata, hiszen a 4K-s videók vágásánál jól jöhet az új Thunderbolt négyszeres teljesítményfölénye.



Kipróbáltuk az új MacBook Airt

Itt a válasz arra a kérdésre, hogy tényleg minden idők egyik legjobb laptopját alkotta-e meg az Apple. 

A MacBook Air már megvásárolható bármelyik hazai APR-ben, az Apple prémium szintű partnereinél. Ha kiegészítőket kerestek MacBookokhoz, vagy más Apple-termékekhez, nézzetek körül webáruházunkban, az Appleblog shopban.



Bizonyos szögből nézve óriási sikernek tűnik az Apple TV

Ez a termék nem sok vizet zavar: néhány milliós eladása, alacsony ára szinte semmilyen hatást nem gyakorol az Apple nyereségére, ezért is mondják el újra és újra, hogy az Apple TV számukra csak egy hobbi. Lehet, hogy egy világhódító terv része a kis doboz, egy trójai faló, amit betol a lakásunkba a kaliforniai cég, hogy felmérje a tévézési szokásainkat, hogy így jusson információhoz a kijelzővel egybeépített Apple TV fejlesztéséhez, de jelenleg akkor is csak egy hobbi.

Viszont mi sem jellemzi jobban az Apple méretét annál, minthogy ez a hobbi messze piacvezető a saját kategóriájában. A Frost & Sullivan készített ugyanis egy felmérést a dedikált IP streaming eszközökről (dedikált, szóval az Xbox például kimaradt), és arra jutott, hogy a piac 56,1 százalékát szerezte meg az Apple. A többiek szinte nem is látszanak mellette: 21,5 jutott a Rokunak, 6,5 a TiVo-nak és 15,9 százalék a többi gyártónak (D-Link, Logitech, WD TV, stb.).

395773441912.png

A kutatás érdekessége, hogy kimutatta azt, amit eddig is sejtettünk: az Apple TV nem elsősorban az IP streaming-képessége miatt lett népszerű, hiszen nincs agyonzsúfolva ilyen jellegű szolgáltatásokkal, sokkal inkább az AirPlay-funkció miatt lett piacvezető - ez teszi lehetővé, hogy az iPad, az iPhone vagy a Mac kijelzőjének képét a tévénkre varázsoljuk.

A kutatás megjegyzi, hogy a Google hiánya szembetűnő ebben a szegmensben.



Drámai visszaesés az iPad-növekedésben (vagy nem)

Ahogy vesszük. Az biztos, hogy a Fortune 48 elemző megkérdezése, és a válaszok feldolgozása után arra jutott, hogy kábé 18,1 millió iPad eladásával számolhat a harmadik (tehát nemrég lezárult) negyedévben az Apple. Ez tök jó számnak tűnik, viszont alig 6,2 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a korábbi években 183, majd 84 százalékos volt a növekedés. Ilyen megvilágításban már inkább kétségbeejtőnek tűnik a 6,2 százalék, de ezzel is rossz nyomon járunk: növekedést elérni úgy, hogy a tavaly őszi iPad mini és negyedik generációs iPad óta semmi érdekeset nem mutatott be az Apple ebben a kategóriában, úgy, hogy közben az Android alapú konkurencia szünet nélkül támad, nem is olyan rossz eredmény.

ipad-sales-by-quarter-01.png

Mindenesetre a diadalmenet, ha csak átmenetileg is, de megállt.

Ugyanez igaz persze az iPhone-ra is, amiből az elemzők konszenzusa szerint 27,15 millió fogyott a legutóbbi negyedévben. Ez 4,3 százalékos növekedést jelentene a korábbi 113 és 28 százalékos növekedés után. De ugye itt sincs új készülék, lassan már egy éve.




süti beállítások módosítása