Ahogy vesszük. Az biztos, hogy a Fortune 48 elemző megkérdezése, és a válaszok feldolgozása után arra jutott, hogy kábé 18,1 millió iPad eladásával számolhat a harmadik (tehát nemrég lezárult) negyedévben az Apple. Ez tök jó számnak tűnik, viszont alig 6,2 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a korábbi években 183, majd 84 százalékos volt a növekedés. Ilyen megvilágításban már inkább kétségbeejtőnek tűnik a 6,2 százalék, de ezzel is rossz nyomon járunk: növekedést elérni úgy, hogy a tavaly őszi iPad mini és negyedik generációs iPad óta semmi érdekeset nem mutatott be az Apple ebben a kategóriában, úgy, hogy közben az Android alapú konkurencia szünet nélkül támad, nem is olyan rossz eredmény.

ipad-sales-by-quarter-01.png

Mindenesetre a diadalmenet, ha csak átmenetileg is, de megállt.

Ugyanez igaz persze az iPhone-ra is, amiből az elemzők konszenzusa szerint 27,15 millió fogyott a legutóbbi negyedévben. Ez 4,3 százalékos növekedést jelentene a korábbi 113 és 28 százalékos növekedés után. De ugye itt sincs új készülék, lassan már egy éve.