Ez a termék nem sok vizet zavar: néhány milliós eladása, alacsony ára szinte semmilyen hatást nem gyakorol az Apple nyereségére, ezért is mondják el újra és újra, hogy az Apple TV számukra csak egy hobbi. Lehet, hogy egy világhódító terv része a kis doboz, egy trójai faló, amit betol a lakásunkba a kaliforniai cég, hogy felmérje a tévézési szokásainkat, hogy így jusson információhoz a kijelzővel egybeépített Apple TV fejlesztéséhez, de jelenleg akkor is csak egy hobbi.

Viszont mi sem jellemzi jobban az Apple méretét annál, minthogy ez a hobbi messze piacvezető a saját kategóriájában. A Frost & Sullivan készített ugyanis egy felmérést a dedikált IP streaming eszközökről (dedikált, szóval az Xbox például kimaradt), és arra jutott, hogy a piac 56,1 százalékát szerezte meg az Apple. A többiek szinte nem is látszanak mellette: 21,5 jutott a Rokunak, 6,5 a TiVo-nak és 15,9 százalék a többi gyártónak (D-Link, Logitech, WD TV, stb.).

395773441912.png

A kutatás érdekessége, hogy kimutatta azt, amit eddig is sejtettünk: az Apple TV nem elsősorban az IP streaming-képessége miatt lett népszerű, hiszen nincs agyonzsúfolva ilyen jellegű szolgáltatásokkal, sokkal inkább az AirPlay-funkció miatt lett piacvezető - ez teszi lehetővé, hogy az iPad, az iPhone vagy a Mac kijelzőjének képét a tévénkre varázsoljuk.

A kutatás megjegyzi, hogy a Google hiánya szembetűnő ebben a szegmensben.