Többször felsoroltuk már, hogy mennyi bajunk van a Mavericks-szel, bele se kezdjünk, olvashattok róla itt, itt és itt. Nem ez volt az Apple legügyesebb bővítése, valószínűleg mégis inkább Morzsinak kellett volna nevezni, ahogy Wozniak Bandi szivárogtatott nekünk néhány hónapja a névvitáról.

Lényeg, hogy a napokban kihúztam a konfliktusos kapcsolat méregfogát: a Mailt. Ezzel még messze nem oldottam meg minden problémát, de a legnagyobbat igen: azt, hogy az új levelező szarakodása miatt a gép üzemideje a felére esett vissza, és két óra után már töltőért könyörgött. Ami rémesen kiábrándító egy másfél éves gépnél.

Szóval megoldást kerestem arra, hogy az új Mail láthatóan összeomlott fejben az öt gmail-accounttól, amit bekötöttem alá, és folyton százötven százalékon pörgette a processzort. Két út állt előttem: ott volt a Plastik "Szervilis" Józsi-féle, aki megtartotta a rosszul működő Mailt, és lecserélte a jól működő Gmailt a szintén rosszul működő iCloudra, (a vonatkozó poszt azóta eltűnt), amiben persze van logika: két negatív szorzata pozitív, szóval akár jól is elsülhetett volna a dolog, de persze nem így történt, a helyzet tovább romlott.

Én viszont az értelmetlen öntökönszúrás helyett inkább egy sokkal egyszerűbb megoldást választottam: a továbbra is atomhülye Mail helyett megvettem 1,8 ajróért az Airmailt, ezt a 22 megás kis levelezőklienst, és azóta megváltozott az életem.

screen800x500_1.jpeg

screen800x500-1_1.jpeg

Tanulnom kell még ugyan a dizájnt és a jelöléseket, annyira hozzászoktam az évek alatt a Mailhez, hogy az Airmailben néha lemaradok egy olvasatlan levélről (mert nem azonosítom olvasatlanként), de a hibaszázalékom folyton csökken, a gép meg új életre kelt. Most értettem csak meg, mit jelent a Mavericks plusz üzemideje: mindenféle böngészőablakok futnak egyszerre, ott a levelező, a képszerkesztő, minden marhaság, a fényerő közel maximumon, mégis simán bírja 4,5 órán keresztül a gép.

És ehhez csak ki kellett dobnom a francba az elcseszett Mailt.

Nem vagyok tökéletesen elégedett az Airmaillel, ha időben javítja az Apple a levelezőprogramját, még visszatérnék rá, de ha sokáig nem sikerül megoldani a problémát, maradok ezen az oldalon, tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés.