Az IDC számai legalábbis azt mutatják, hogy a tabletpiacot toronymagasan vezető iPad alatt egyre kisebbnek tűnik az a torony.

stat.png

Csaknem 40 százalékkal bőven piacvezetők még az Apple táblái, amiket 18 százalékkal követ a Samsung, majd mindenki más. Az Amazon, aminek a tabletjét szintén Apple-killernek kiáltották ki, csak a negyedik 3,7 százalékkal (itt írtam róla).

A jobb oldali oszlopban láthatóak a növekedési ráták, amik a leginkább félelmetesek lehetnek az Apple-nek. Ugyan a cupertinói vállalat is 65 százalékkal növekedett a tabletpiacon, mégpedig egy elég jelentős bázishoz képest, a Samsung már majdnem háromszor annyi gépet adott el, mint egy évvel korábban. Az ASUS növekedése ugyan mennyiségben kisebb, arányaiban még ennél is nagyobb.

Az IDC elemzője, Tom Mainelli a Cnet kérdésére hozzátette a számokhoz, amit már mindenki tud: a nagy mennyiségben eladott 199, 99 vagy 79 dolláros tabletek kora jött el, amik egyre gyorsabbak és jobbak. Az Apple 329 dollárig tudta leszorítani az iPad mini árát úgy, hogy még mindig prémium termék kategóriában versenyezzen. Ráadásul a Samsung helyzeti előnye, hogy különböző méretű készülékekkel képes elárasztani a piacot, aztán majd meglátja, miből fogy a legtöbb.

Mindenesetre a céges vásárlók tekintetében továbbra is az Apple az abszolút győztes az elemző szerint, géppark esetén általában az iPad vagy iPad mini neve merül fel, és ezen a területen még rengeteg potenciál van.