almalé és kungfu Rólunk

Gondok vannak az iPad 3-tokokkal

Az Apple gyakran gondol egyet, és olyan változtatást hajt végre a kütyüjein, amire senki sem gondolt, aminek a hatása viszont óriási. Most például kiderült, olyan mágnest épített az új iPadbe, amitől az nem fogadja el a korábbi Smart Coverek és egyéb mágneses tokok egy részét.

A dolog megoldására a Mark's Hangout bloggere jött rá, aki észrevette, hogy míg az új iPad az egyik korábbi tok lecsukása után elalszik, a másik után nem hajlandó, ébren virít a fedél alatt. Ugyanaz az iPad, mégis teljesen eltérően reagált egyik és a másik tokra. Ha azonban fordítva tesszük rá a láthatóan rossz fedelet, minden úgy működik, mint kellene, alszk az iPad, mint a bunda. Egy videón be is mutatja a trükköt Mark.

A titok a tokokban lévő mágnesben van, amikor ezek lecsukás után a helyükre pattannak, alvó módba kapcsolják az iPadet. Viszont míg az iPad 2-ben tök mindegy volt, milyen a polaritása ezeknek a mágneseknek, az új iPadbe új szenzort építettek be. Ez csak az egyik polaritást fogadja el, ha a másikat nyomják oda, semmit nem csinál.

A csere oka: bizonyos esetekben a hátoldalra csapott mágneses fedél ugyanúgy alvó módba kapcsolta az iPadet, mintha felülről csuktuk volna le. A polaritás figyelésével az Apple megoldotta, hogy ilyen ne fordulhasson elő. Viszont úgy tűnik, elfelejtette a bal kéz, mit csinált a jobb.

Mivel eddig mindegy volt, a gyártók - beleértve az Apple-t is - nem válogatta meg a mágnespolaritás szerint a tokokat. Most viszont hirtelen nem mindegy, és nagy lett a fejetlenség. Az Apple visszahívta a Smart Covereket, és így tettek a külső gyártók is. Az Appleblogshopba érkező szállítmány is erősen megcsappant, a gyártól már eleve ki sem küldik a tokokat, amíg meg nem oldják a problémát.

Szóval aki mágneses iPad-tokot tervezett ma venni az új iPadjéhez, ne tegye. Vagy próbálja ki előtte, és csak akkor vásárolja meg, ha működik. A többiek várjanak, míg megérkezik a javított szállítmány, vagy gondolkozzanak nemmágneses megoldásban.



Megkérdezték a HP-t, miért nem Apple

A Hewlett Packard éves részvényes közgyűlésén kínos kérdésekkel találta szembe magát Meg Whitman, a vállalat vezérigazgatója. Több részvényes is felszólalt, összehasonlítva a céget az Apple-lel, gyakorlatilag arra voltak kíváncsiak, a HP miért nem lehet olyan, mint az üstökösként száguldó versenytársa.

Az első kérdés egy olyan valakitől érkezett, aki korábban Jobsot kérdezte meg, mit tud kezdeni a nagyobb vetélytársakkal, olyanokkal, mint a HP. Jobs azt válaszolta, sokkal jobb termékeket árul. "Igaza volt" - mondta a részvényes, kiemelve, hogy az Apple már a HP tízszeresét éri a piaci kapitalizációt nézve. Meg Whitman azt válaszolta, hogy Jobs tulajdonképpen a teljes generációjuk vezetője volt, de azért a HP is "első vagy második" minden olyan területen, ahol megjelenik.

Egy másik felszólaló arra volt kíváncsi, miért kell két-három hetet várni egy nyomtatófejre, ha a régi elromlott, miért nem vesznek példát az Apple szervizeiről. Egy harmadik azt kérdezte, hogy a HP hátsó termeiben is készülnek-e titkos, nagy dobások, úgy, ahogy az Apple-nél folyamatosan bütykölik a következő év szenzációit. Whitman elismerte, hogy a HP az utóbbi években inkább az evolúcióra helyezte a hangsúlyt a revolúció helyett, vagyis az átütő erejű termékek helyett csiszolgatták a meglévőt.

Nem könnyű a dolga Meg Whitmannek, a tavaly szeptember óta a helyén lévő vezetőnek először az előző igazgató, Léo Apotheker szemetét kellett összesöpörni, aki kijelentette: befejezik a WebOS fejlesztését és talán a PC-iparágat is elhagyja a vállalat. Most meg máris a világ leginnovatívabb cégéhez hasonlítják, és érdeklődnek, mikor lesz Apple a HP. Mélyvíz.



iPad 2-nek hazudták az új iPadet

A Gizmodo stábja talált ki egy kis tréfát: odaadták az iPad 2-esüket a Gawker alkalmazottainak, leginkább csajoknak, és azt állították, ez az új tábla. Várták a reakciókat:

Az egyiküknek feltűnt, hogy a kijelző nem elég éles, a többiek viszont láthatóan meg voltak elégedve. Valójában arról van szó, hogy ezeknek az embereknek nyilvánvalóan nincs iPad 2-esük, ezért az összehasonlításhoz sem volt elég ismeretük, ennek ellenére szerettek volna tájékozottnak tűnni. Ugyanúgy működik a trükk iPaddel, mint bármilyen más használati tárggyal, szoktak is hasonló játékokat játszani unatkozó geekek. Ettől függetlenül vicces.

Nem tudom, végül hányan jöttek rá a szerkesztőségben a turpisságra, ők öten mindenesetre megbuktak.

A holnap délelőtt 10 órára a magyar APR-ek előtt formálódó sorokban állókat viszont nyilván nem lehet majd megetetni egy iPad 2-essel, ott nem működne a trükk. Élőben jelentkezünk egyébként a helyszínekről reggel, hogy meglássuk, itthon is rekordot dönt-e az új iPad. Boltonként pár százas készletre számíthatunk egyébként, én úgy becsülöm, 24 óráig kitartanak a készletek.



Az iOS iPhoto is egy pénzgyár

Sokáig nem értettem, hogy az Apple minek készítette el az iOS iPhoto-alkalmazást, vagy inkább miért ebben a formában: az asztali platformon ez a beépített képnézegető, ami ingyen jár a hardverhez, egyszerűen nem tudott átállni az agyam az alapból fizetős iPhotóhoz. Meg eleve: ha kint van a piacon a szoftver, akkor miért nem cserélik le az iPad beépített képnézegetőjét, minek van két fotós program ugyanattól a gyártótól ugyanarra a hardverre, és ha már az egyiket profibb felhasználásra szánják, miért nem hívják azt inkább Aperture-nek?

Megjött a válasz: amiatt az egymilliárd forint miatt, amit első tíz napjában hordott össze az iPhoto. Eddig ugyanis összesen egymillióan vásárolták meg az ötdolláros programot, ami ötmillió dolláros, 1,1 milliárd forintos bevételt jelent.

Nyilván jóval kisebb lenne az összeg, ha ingyen adnák, vagy ha a kevésbé ismert Aperture márkanéven futna. Mindenesetre látszik, hogy az Apple a szoftverekből is komoly bevételre tud szert tenni, még ha ezek az összegek el is törpülnek a hardveres értékesítésé mellett: az iPad például három nap alatt több mint 1,5 milliárd dolláros bevételt hozott.

Ahogy Speak mondaná: Biznisz!



Steve Jobs alkalmazni akarta a Linux atyját

Linus Torvalds, a Linux mögött álló kultikus figura a Wirednek nyilatkozva mesélt arról, hogy Steve Jobs miként próbálta átcsalni az Apple-höz.

A sztori szerint Torvalds ugyan sosem járt Bill Gates irodájában, 2000-ben viszont, amikor a Transmetánál dolgozott, találkozott egyszer Steve Jobs-szal.

Az Apple vezetője meghívta őt a főhadiszállásra és munkát ajánlott neki. Azzal próbálta csalogatni, hogy az Apple-ön keresztül a létező legnagyobb felhasználói bázisnak tud Unixot fejleszteni, cserébe viszont abba kellett volna hagynia a Linuxon végzett munkáját. Utóbbi elfogadhatatlan volt Torvaldsnak, aki egyébként is utálta az akkori Mac OS Mach kernelt, így nemet mondott az ajánlatra.

Inkább tovább reszelte a Linuxot, ami végül olyan rendszerek alapjául szolgálhatott, mint az iOS legnagyobb ellenfelének számító Android.




süti beállítások módosítása