Sokáig nem értettem, hogy az Apple minek készítette el az iOS iPhoto-alkalmazást, vagy inkább miért ebben a formában: az asztali platformon ez a beépített képnézegető, ami ingyen jár a hardverhez, egyszerűen nem tudott átállni az agyam az alapból fizetős iPhotóhoz. Meg eleve: ha kint van a piacon a szoftver, akkor miért nem cserélik le az iPad beépített képnézegetőjét, minek van két fotós program ugyanattól a gyártótól ugyanarra a hardverre, és ha már az egyiket profibb felhasználásra szánják, miért nem hívják azt inkább Aperture-nek?

Megjött a válasz: amiatt az egymilliárd forint miatt, amit első tíz napjában hordott össze az iPhoto. Eddig ugyanis összesen egymillióan vásárolták meg az ötdolláros programot, ami ötmillió dolláros, 1,1 milliárd forintos bevételt jelent.

Nyilván jóval kisebb lenne az összeg, ha ingyen adnák, vagy ha a kevésbé ismert Aperture márkanéven futna. Mindenesetre látszik, hogy az Apple a szoftverekből is komoly bevételre tud szert tenni, még ha ezek az összegek el is törpülnek a hardveres értékesítésé mellett: az iPad például három nap alatt több mint 1,5 milliárd dolláros bevételt hozott.

Ahogy Speak mondaná: Biznisz!