Megmondom őszintén, hogy bár gyerekkoromban én is sok időt töltöttem Marióval, 13-14 évesen inkább a pc-s játékok felé fordultam, aztán annak rendje és módja szerint fékevesztett Mortal Kombatozásba és Doomozásba kezdtem.
A húszas éveim elején aztán elfogyott a lelkesedésem, nem nagyon tudtak már örömet okozni a hagyományos játékok, úgyhogy pár évig hanyagoltam őket. Valójában a Nintendo Wii 2006-os megjelenése változtatott ezen a helyzeten: 25 évesen újra megtaláltam az élvezetet a számítógépes játékokban, persze akkor már egészen más igényeim voltak, mint egy évtizeddel korábban. A helyzet azóta sem változott: ha leülök a gép elé, akkor az 95 százalékos valószínűséggel egy Wii, ami szerintem kortól, a résztvevők számától, és geek-faktorától függetlenül remek szórakozást tud nyújtani.
Tegnap például egy céges bulin voltam, míg a barátnőm egy ötfős csapatot trombitált össze, hogy együtt nyúzzák a mozgásérzékelős konzolt: ha Xbox 360, vagy PS3 lenne a tévé mellett, elképzelhetetlen lenne az ilyesmi.
És ha már Nintendo, akkor Mario: most jelent meg a hadonászós konzolra a New Super Mario Bros, ami például azért is remek ajándék, mert nem kell kiszakadó beleket nézni a tévén, miközben a család a Szent karácsonyt énekli a fa alatt.

Az IGN szerint egyébként a játék 8,9 pontos, ami a "great" tipikus esete, a 9,7 pontos Super Mario Galaxy-hoz, minden idők egyik, vagy talán legjobb Nintendo-játékához tehát nem tudott felnőni, ezzel együtt is a azt állítják róla, hogy a legszórakoztatóbb 2D-s Mario ever. Nemsokára kipróbálom én is, aztán ítélkezek róla. Addig ti meg vegyétek meg, ha már a Nintendo és az 576 úgy döntött, hogy meghirdeti a játékot Pakliban.
Magyarósi Csaba
2009.11.27. 07:36
Címkék: piac
Érdekes kutatást végzett az NPD: a piackutató cég arra volt kíváncsi, hogy az amerikai bevételek milyen arányban oszlottak meg az egyes gyártók közt. A felmérés meglepő eredménnyel zárult, ugyanis kiderült, hogy 2009 októberében az forgalom 48 százaléka jutott az asztali Macintoshokra, és 52 százaléka az összes többi gyártó termékére.
Nem volt már ilyen jó az Apple laptopok terén elért eredménye, ugyanakkor a várakozásokat az is alaposan felülmúlta: a bevételek harmada került az amerikai céghez, a többin osztoztak a konkurensek.

Természetesen nem általános ez a fajta aránypár, de az tisztán látszik, hogy egy-egy gép piacra dobásával az Apple átmenetileg olyan hatalmas, ár alapján kalkulált piaci részesedést tud megszerezni magának, amiről a többi gyártó csak álmodhat. Most októberben például az iMacek löktek sokat az eredményen, de hasonló volt a helyzet áprilisban is. Pont egy éve azért közelebb járt a realitásokhoz a cég, de még az egyharmados eredmény is meglepően szépnek számít.
Persze akik ismerik a piacot, azok tudják, hogy az új gépek érkezésén kívül két további szempont segítette még a remek eredmény elérését. Egyrészt a Windows 7 érkezése miatt október elején a pc-vásárlások erősen visszaestek, persze a hónap végén meg pont ugyanebből az okból nőttek.
Hangsúlyosabb szempont az ár: a Mac ugyanis átlagosan háromszor annyiba kerül, mint pc-s társa, még ha a gépek ára egy év alatt húsz százalékkal is csökkent.

Most már csak az érdekelne igazán, hogy egy szezonális hatásoktól megtisztított, egész éves eredményt nézve hogyan alakulnának a bevételek, de szakértők szerint a bevételi megoszlása körülbelül egyharmados-kétharmados lehet az Apple és az összes többi gyártó között.
Na ezért ér annyit ma Steve Jobs cége, mint a Google.