Az iPhone, iPhone 3G és MacBook Air ősbemutatója óta az Apple meglepetésfaktora folyamatosan csökkenni látszott. Belefutottunk érthetetlen vagy éppen jelentéktelen fejlesztésekbe, és komplett évek voltak, amikor az volt az érzésem, hogy az egész innovatív cég egyetlen innovációja, hogy képes legyen hihetetlen magasságokba feltornászni a full feature okostelefonokért elkérhető összegeket. Ez utóbbi briliánsan sikerült is, emiatt Cook meg is kapta tőlem a pénzmérnök titulust.

Ez az év, ami számomra kicsit távolabb zajlott az Apple falain belüli történésektől, így a vége felé tökéletes meglepetéscsomagot hozott. Nem akarok inni előre a medve bőrére, hiszen egyelőre sem iPhone 12 mini, sem HomePod mini, sem ARM-alapú MacBook nem volt a kezeim között, de ez a három termék az, amikkel az Apple, egyelőre csak papíron és hipotézis szintjén, többet ad, mint vártam.

Az Apple, ami számomra már egybeforrt az “underachiever” fogalommal, többet ad, mint amit vártam. Nem hiszem el.

Először is az iPhone 12 mini. Itt írtam hosszabban róla, mennyire meglepett a dizájn, a méret és a mellé szinte teljes fegyverarzenál, kiegészítve egy vállalható összeggel. Ha a forint kicsit erősödik, retaileknél simán megvehetjük nettó 200 ezerért (persze csak ha az ÁFA-s cégem végre be tud indulni, és lesz ÁFA-bevétele, így a járvány után, hehe).

ke_pernyo_foto_2020-10-13_21_38_50.png

Aztán a HomePod mini. Én könyörögtem korábban, hogy az Apple ne hagyja magát, ne hallgasson a huhogókra, ne rontsa el a brandet, és ne adjon ki olcsó, dobozhangú HomePodot. Nem a Siri a lényeg a HomePodban, az hülye mint a segg, hangfalat a hangzás miatt veszünk, és a HomePod ezt a feladatot tökéletesen teljesítette. Ahogy a cég kamerái, a kijelzői, úgy a hangszórói is úgy lettek beállítva, ahogy a valóságot igyekezzenek visszaadni, nem pimpelt trükkökkel, hanem igazi színekkel, hangokkal, formákkal.

Nagyon várom a HomePod mini első nagytesztjeit, de azok alapján, amit eddig olvastam, az az érzésem, hogy most is eltátom a számat. Nem fogja hozni a nagy HomePod hangerejét, teljes fegyverarzenálját, de szerintem a 35 ezer forint körüli ára egyáltalán nem hoz magával a nagytesó 110 ezer körüli árcímkéjéhez képest mérhető veszteséget. Az olyanoknak, akik egy HomePodot általában 30%-os hangerőn hallgatnak, és sztereó esetében sosem mennek nagyon e fölé (mert azon a hangerőn már nincs beszélgetés egy kisebb szobában), azoknak a mini, egy kiegyenlített halk megszólaltatás esetén lazán lehet ugyanolyan jó választás. 70 rongyért sztereóba, na tessék.

ke_pernyo_foto_2020-10-14_9_54_48.png

És az, hogy még idén komolyan, az immár biztosra vehető pletykák alapján KOMOLYAN saját fejlesztésű procikkal érkező MacBook-okat várunk november 10-én, az hab a tortán, de baszott nagy és kemény hab ám. Már rég vettem volna az idei MacBook Air-ekből, ha nem hallottam volna, hogy év végére várhatunk egy ARM-os MacBook Airt is, bíztam is a pletykában, meg nem is, de érdemes volt kitartani, úgy tűnik. Hogy ez mit jelent majd? Tekintve az iPad Prók teljesítményét és fogyasztását, a mostani 11 órás webezést feltornászhatja 15 óra fölé lazán, úgy, hogy közben nem azon kell aggódni, hogy ki tud-e exportálni emberi időn belül egy 4K-s vágott videót - igen, az Air, nem a Pro -, és azon sem kell morfondírozni, hogy rántottát lehet eközben sütni rajta, vagy nem. Hogy a MacBook Prókkal mit kezdenek ARM szinten, azt elképzelni sem tudom, de baromi kíváncsi vagyok.

De mondom, nem iszom előre senki bőrére. Új architektúra a Mac-nél, igazi early adopter-csemege, simán lehetnek gyerekbetegségek, a fejlesztőknek szól inkább ez még idén, simán lehet gyengus a fülemnek a HomePod mini a HomePod után.

Én csak azt mondom, hogy nem emlékszem olyan évre, amikor ennyiszer értettem volna egyet a céggel sorozatban, vagy ennyiszer éreztem volna jónak az irányt, vagy leptek volna meg, vagy ezek kombinációja.