Mivel nemrég eltörtem az Apple TV távirányítómat, szereznem kellett egy újat. Annak ellenére, hogy semmi funkcionális baja nem volt, csak szilánkokra tört az alsó része, és szigszalaggal kellett a helyén tartani. Nem javítják, csere.

Szerencsére tőletek kaptam segítséget, Zoltán a saját használt távirányítóját adta el nekem baráti áron. Ez volt az eredeti, “A” terv (venni egyet), amit így sikerre vittem. A “B” tervet is mindjárt elmondom.

dsc00200.JPG

Hazavittem a távirányítót, és próbáltam beállítani újként. Keresgéltem a menüben, nyilván a “Távirányítók” menüpont alatt is, de itt csak a meglévővel kapcsolatos dolgokat találtam. Új távirányító beállítása nem szerepelt.

Nyilván ilyenkor rákeresek, és persze meg is találom az Apple Support oldalán, hogy

Point your remote three inches away from your Apple TV. Then press and hold your remote's Menu and Volume Up buttons for five seconds. If asked, place your remote on top of Apple TV to complete pairing.

Olyan, mint egy egy fatality a Mortal Kombatben, nem? Megvan, milyen távolról, milyen kombinációt kell nyomni (Menü és Hangerő Fel gombok együtt, öt másodpercig), hogy menjen. És persze ment, onnantól ezt a távirányítót is ismerte az Apple TV. Nem ritka a világban, hogy így kell beállítani dolgokat, általában saját operációs rendszerrel nem rendelkező, hétszegmenses kijelzős elektronikai cuccok várnak el tőlünk mindenféle gombok hosszú lenyomását - ébresztőóra például, ha még emlékeztek rá, mi az -, egy iOS esetében picit szokatlan volt. Na mindegy, ha ti is belefuttok, fent a megoldás.

És akkor a “B” terv: nemrég Svájcban egy ottani szolgáltató, a Salt kiadott egy Apple TV távirányítót. Az érdekes benne az, hogy egyrészt pont olyan, mint egy sima távirányító (nagy, és nincs rajta üveg), másrészt a gombok egészen olyanok, mintha az Apple gyártotta volna. És a helyzet az, hogy akármilyen fura, az Apple is részt vett a fejlesztésben, vagyis ez egy kicsit az ő gyerekük is. És átszámítva 6000 forint, nem 22.000. Persze giroszkóp meg mikrofon nincs benne, érintős felület sem, viszont nem törik el, egy csomó dedikált funkciógomb található rajta,

és saját dedikált kikapcsológomb is, ami őrült jó.

remote-4_0.png

Szóval: van valaki, lesz valaki Svájcban? Az egész országban van Salt üzlet, ahol lehet venni ilyet. Tegye már meg, aki tud szerezni, hogy ír nekem az oldalt látható címre. Vennék.