almalé és kungfu Rólunk

A Windows-osok negyede tervez Mac-re váltani

Érdekes közvélemény-kutatás eredményét tette közzé múlt héten az amerikai Verto Analytics. Arra a kérdésre keresték ugyanis a választ, hogy vajon a jelenlegi Windows-t futtató eszközök tulajdonosainak hány százaléka tervez Mac-re váltani a következő 6-24 hónapban. A felmérést a 18 évnél idősebb amerikai lakosok között végezték.

A kutatás némileg eltér az átlagtól, ugyanis nem csupán a válaszokat vizsgálták, hanem a válaszadók anyagi helyzetét is, amely sok esetben beszédesebb lehet, mint egy összesített számkupac. Az eredmények igencsak meglepők lettek. A Windows-t futtató notebookok tulajdonosainak 21, míg az asztali PC-vel rendelkezők 25 százaléka tervez váltani a következő fél éven belül saját elmondása szerint. Összehasonlításképpen a Mac tulajdonosok mindössze 2 százaléka gondolkodik azon, hogy másik platformra nyergel át egy szintén a Verto Analytics által végzett felmérés szerint.

verto-analytics-chart-week-mac-windows.png

A Windows-ról váltani készülők legnagyobb része a kifejezetten magas, illetve a kifejezetten alacsony keresetűek közül kerül ki. A legkevesebb hajlandóságot az átlagos keresetűek mutatják, náluk ez a szám 7-9 százalék körül alakul. A felmérés azért is érdekes, mert a Microsoft tavaly ősszel óriási elánnal hangoztatta, hogy minden eddiginél többen váltanak Mac-ről Windows-os eszközre, még külön oldalt is létrehoztak csak azért, hogy megkönnyítsék az átállást. Az önbizalom nem volt alaptalan persze, hiszen a Mac-esek nagy része a bemutatót követően csalódását fejezte ki az új MacBook Pro családdal kapcsolatban, miközben a Microsoft olyan gyönyörű dolgokat tett le az asztalra, mint a Surface Book vagy a dizájnereknek és grafikusoknak szánt Surface Studio.

mac_windows.png

A valóság viszont sajnos mást mutat. A redmondiak áprilisi jelentése szerint a Surface termékekből származó árbevétel az egy évvel korábbihoz 26 százalékot zuhant, miközben az Apple Mac üzletága 14 százalékot nőtt - ironikus módon pont az új MacBook Pro-knak köszönhetően. Nem szabad ugyanakkor messzemenő következtetéseket levonni ebből, ugyanis az új Surface termékek csak novemberben váltak elérhetővé, az viszont biztos, hogy a Microsoftnak most érdemes leginkább iparkodnia, mert régóta nem volt ennyire életképes portfóliójuk.



BREAKING: Megérkezett a kijelző alá épített ujjlenyomat-olvasó!

Mostantól senki nem mondhatja, hogy lehetetlen, ugyanis a Qualcomm megcsinálta! A cég tegnap közleményben jelentett be, hogy elkészült a világ első ujjlenyomat-olvasójával, amely képes üvegen és fémen keresztül is működni. Ígérgetésből és pletykából viszont már tele van a padlás, úgyhogy az igazán nagy durranás nem is maga a sajtóközlemény volt, hanem a kínai Vivo által a sanghaji Mobile World Congress 2017 nevű rendezvényen tartott bemutató.

vivo-fingerprint-sensor-800x449.jpg

Az egyelőre még csak prototípusként létező Xplay 6-on ugyanis működés közben volt látható a Qualcomm által fejlesztett cucc, amely egészen új távlatokat nyithat meg a mobiltelefonokat illetően. Eltűnhet végre a kijelző alatti káva (még jobban, mint mondjuk a Samsung Galaxy S8 esetében), azaz ugyanabba a házba mostantól akár húsz százalékkal nagyobb átmérőjű panel is kerülhet. Szintén egyszerűbb lesz megoldani a víz- és porállóság kérdését, hiszen eggyel kevesebb felület lesz, ahol ezek a fránya dolgok bejuthatnak a készülék belsejébe.

A Vivo által csak Ultrasonic technológiának hívott megoldás ráadásul gesztusok felismerését is lehetővé teszi, azaz teljes értékű Home gombként is funkcionálhat az a felület, ahol az azonosítást végezzük. A prototípuson ez a felület viszonylag kisméretű volt, de van rá lehetőség, hogy akár nagyobb vagy a teljes képernyőt betöltő megoldás is helyet kapjon a burkolat alatt. Ez azt jelenti, hogy a telefon feloldására nem csupán az alsó rész közepén lenne lehetőségünk, hanem bárhol máshol is. Valószínű ugyanakkor, hogy ilyesmivel csak a csúcstelefonok esetében találkozhatunk majd - ha és egyáltalán - ugyanis a gyártási költség egyenesen arányosan növekszik a felület nagyságával.

És ez még mind semmi! A szenzor képes mérni a szívverésünket, illetve meg tudja állapítani, rendben van-e a véráramlás a szervezetünkben, valamint érzékeli az ujjlenyomatunkat akkor is, ha vizes a kezünk, melyből egyenesen következik, hogy a megoldás víz alatt is tökéletesen működik. A Qualcomm azzal is eldicsekedett, hogy méréseik alapján a szenzor még 1.2 mm vastagságú OLED panelkupac alatt is működőképes volt és az első olyan cucc, amely képes akár 0.8 mm-es üvegborítás, illetve 0.65 mm-es alumínium alatt is hibátlanul üzemelni. A vállalat azt is elárulta, hogy az új chip integrálható a jelenlegi Snapdragon mobil platformokkal, de elérhető lesz különálló modulként egyéb gyártók számára is.

Az üveg-, illetve alumínium alatt is működő szenzorok még ebben a hónapban elérhetővé válnak a gyártók számára, viszont kész terméket csak jövő év elején várhatunk tőlük. Ezzel szemben a kijelző alá helyezett megoldásokkal már az év utolsó negyedévében is összefuthatunk majd - legalábbis ezt jósolják a Qualcommosok. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy kapóra jöhet-e a most bemutatott technológia az Apple-nek és viszont láthatjuk-e a következő iPhone-ban? Valószínűleg nem, ugyanis a két cég viszonya egy ideje nem valami felhőtlen. Van viszont az éremnek egy másik oldala, ugyanis az Apple-nek nem sok ideje maradt arra, hogy előálljon valamiféle saját megoldással és tuti, hogy a cég legfontosabb termékénél nem játszhatnak be megint egy iMac Pro-féle fátyol libbentést.



Fogy a levegő a Qualcomm körül

Aki annak idején követte a Samsung-Apple pert, talán emlékszik Lucy Koh bírónő nevére. Ma pont ő hagyta jóvá az FTC, azaz Szövetségi Kereskedelmi Bizottság a chipgyártó ellen indított perének folytatását, amely így továbbhaladhat a bírósági szakaszban. Lesöpörték tehát a Qualcomm javaslatát a per lezárására - írja a Reuters.

Az Apple-höz hasonlóan az FTC is versenyellenes gyakorlattal vádolja a nagy céget, amely beadványában elismerte a Bizottság által felvázolt gyakorlatok alkalmazását, azonban tagadta, hogy ezek méltánytalanok lennének a többi féllel szemben. Koh bírónő reakciójában határozottan elutasította ezt az álláspontot.

Vajon melyik nem méltánytalan szerintük: amikor a chipjeiket felvásárló ügyfeleiktől követelnek aránytalanul magas szabadalmi licenszdíjakat vagy amikor nem licenszelik találmányaikat közvetlen riválisaiknak? Az Intel és a Samsung egyébként korábban ún. amicus curiae levélben tiltakozott a per esetleges lezárása ellen.

Az Apple különpere - ami még vár a bírósági szakaszba lépésre - azért indult, mert a Qualcomm majdnem 1 milliárd dollárnyi visszatérítést tart vissza, amiért az Apple kooperált a cég ellen indult dél-koreai trösztellenes vizsgálat során. Persze a shownak mennie kell, várhatóan az idén érkező iPhone 8-ba is Intel illetve Qualcomm modemek kerülhetnek majd.



Hamarosan jobb biznisz lehet majd az Airpods, mint a Watch?

A fentebbi állítás azé a Gene Munster-é, aki Ming-Chi Kuo mellett a legismertebb Apple-elemzők egyike még talán itthon is. 

Annak ellenére, hogy a füles 160 dolláros darabáron megy, a Watch meg minimum 269 dollár (de általában inkább több), Munster szerint az AirPods a közeljövőben a Watch sarkára léphet, már ami azt illeti, hogy ki mennyit hoz a konyhára. Prognózisa szerint 2022-re nagyjából pariban lesz a két termék egymással bevétel szempontjából, a pálya pedig a füles felé lejt: a következő 10 év második fele már az AirPods dominanciájáról szólhat.

Jelenlegi kis százalékos arányuk miatt az Apple nem ad közre róluk részletes eladásiszám és bevételi adatokat, csak hozzácsapja mindkettőt az "Egyéb termékek" kategóriához a Beats cuccokkal, Apple TV-kkel, iPod-okkal és egyéb kiegészítőkkel együtt. Bármiféle terjengő, konkrétnak tűnő adat tehát puszta spekuláció lehet csupán.

A legutóbbi negyedévben 2,87 milliárdos bevételt jelentett az Apple az egyéb termékek kategóriájából, ami 31 százalékos emelkedés egy évvel korábbihoz képest. Tim nem oly rég lelkendezett, hogy az AirPods fogadtatása "nagyszerű" volt és azt is tudjuk, hogy a termék kereslete bőven felülmúlja a kínálatot: hat hetes várakozási időkkel szállítják, annak ellenére, hogy már hat hónapja piacon van.

Neil Cybart elemző arról ír, hogy az Apple szándékosan alulárazza mind a Watch-ot, mind az AirPods füleseket annak érdekében, hogy újabb embereket szippantson be ökoszisztémájába. Egy ilyen árazási stratégia 10 éve elképzelhetetlen lett volna, hiszen az még a mesterségesen magas árú Apple termékek időszaka volt. 

Cybart szerint az AirPods lehetett volna 250, vagy akár 300 dollár is, de 160 dolláros árával gyakorlatilag vákuumszerűen szippantja ki a megmaradt levegőt a wireless fülesek piacáról, versenyképességük megőrzése érdekében árcsökkentésre kényszerítve a többi gyártót.

Az Experian és Creative Strategies közös közelmúltbeli felmérésén egyébként 98 százalékosra mérték a vásárlói elégedettséget az Apple fülese esetében.



Bérautós céggel borul össze az Apple önvezető autós tesztjeire

A belsős önvezető technológia éles próbáját elég sajátságos módon készül megoldani az Apple. A világ egyik legnagyobb ilyen céghálózata, a Hertz elvileg együttműködési megállapodást írt alá Cupertinoval.

1x-1.jpg

A dokumentum hírét a Bloomberg szellőztette meg tegnap estefelé, alig pár órával azután, hogy az Alphabet/Google bejelentette, ők az Avis-szal kötnek hasonló megállapodást. Az Apple elvileg egy kisebb Lexus RX450h flottát bérel a Hertz egyik leányvállalatától menetpróbáztatás céljára.

Ez azt jelentheti, hogy a Titan még él, s azért vannak új történések a hányatott sorsú projekt körül. Bár az eddigi hatdarabos utcai flottáját ezzel a lépéssel megduplázhatja Cupertino, ez a többi cég utcai jelenlétével összemérve még mindig elég aprócska.

Sajnos arról nincs információ, hogy ez csak egyszerű létszámnövelés, vagy a kocsik idővel elérhetőek lesznek majd a Hertz ügyfelei számára is. Az önvezető autók törvényi szabályozása lapjai részleges kijátszására kényszerítette korábban az Apple-t, amely kénytelen volt az év elején California állam járműügyi hatóságánál engedélyért folyamodni - így tudódott ki, hogy a Titan mégsem tetszhalott.

A kérdés, hogy vajon saját autót fejlesztenek-e vagy csak önvezető platformot más gyártók számára továbbra is nyitott, ahogy az is, hogy lesz-e végleges termék a fejlesztési projektből.




süti beállítások módosítása