Érdekes közvélemény-kutatás eredményét tette közzé múlt héten az amerikai Verto Analytics. Arra a kérdésre keresték ugyanis a választ, hogy vajon a jelenlegi Windows-t futtató eszközök tulajdonosainak hány százaléka tervez Mac-re váltani a következő 6-24 hónapban. A felmérést a 18 évnél idősebb amerikai lakosok között végezték.

A kutatás némileg eltér az átlagtól, ugyanis nem csupán a válaszokat vizsgálták, hanem a válaszadók anyagi helyzetét is, amely sok esetben beszédesebb lehet, mint egy összesített számkupac. Az eredmények igencsak meglepők lettek. A Windows-t futtató notebookok tulajdonosainak 21, míg az asztali PC-vel rendelkezők 25 százaléka tervez váltani a következő fél éven belül saját elmondása szerint. Összehasonlításképpen a Mac tulajdonosok mindössze 2 százaléka gondolkodik azon, hogy másik platformra nyergel át egy szintén a Verto Analytics által végzett felmérés szerint.

verto-analytics-chart-week-mac-windows.png

A Windows-ról váltani készülők legnagyobb része a kifejezetten magas, illetve a kifejezetten alacsony keresetűek közül kerül ki. A legkevesebb hajlandóságot az átlagos keresetűek mutatják, náluk ez a szám 7-9 százalék körül alakul. A felmérés azért is érdekes, mert a Microsoft tavaly ősszel óriási elánnal hangoztatta, hogy minden eddiginél többen váltanak Mac-ről Windows-os eszközre, még külön oldalt is létrehoztak csak azért, hogy megkönnyítsék az átállást. Az önbizalom nem volt alaptalan persze, hiszen a Mac-esek nagy része a bemutatót követően csalódását fejezte ki az új MacBook Pro családdal kapcsolatban, miközben a Microsoft olyan gyönyörű dolgokat tett le az asztalra, mint a Surface Book vagy a dizájnereknek és grafikusoknak szánt Surface Studio.

mac_windows.png

A valóság viszont sajnos mást mutat. A redmondiak áprilisi jelentése szerint a Surface termékekből származó árbevétel az egy évvel korábbihoz 26 százalékot zuhant, miközben az Apple Mac üzletága 14 százalékot nőtt - ironikus módon pont az új MacBook Pro-knak köszönhetően. Nem szabad ugyanakkor messzemenő következtetéseket levonni ebből, ugyanis az új Surface termékek csak novemberben váltak elérhetővé, az viszont biztos, hogy a Microsoftnak most érdemes leginkább iparkodnia, mert régóta nem volt ennyire életképes portfóliójuk.