Érdekes interjút közölt Phil Schillerrel, az Apple marketing igazgatójával az angol The Telegraph. A cég egyik nagy veteránja természetesen rögtön a beszélgetés elején kijelentette, mennyire fantasztikus éven van túl az Apple és hogy az idén bemutatott iPhone-ok tovább viszik azt a fajta innovációt, amely a cégre mindig is jellemző volt.

telemmglpict000149342018_trans_nvbqzqnjv4bqec90nadzahqz_x14lcxikqikq-npp4-zsbl2rdkqacy.jpeg

Az interjú aztán elég hamar kérdések garmadájába csapott át, néhol lazább, néhol kényesebb témákat érintve. Furcsa, hogy Schiller az iPhone 8-ról úgy beszél, mintha maga a megtestesült újítás lenne, miközben az iPhone X-et pedig talán kevésbé fényezi, pedig a kettő közül egyértelműen utóbbi az, amire évek múltán is emlékezni fognak az emberek.

"Igyekeztünk megteremteni a lehetőséget arra, hogy ismét egy újgenerációs telefont dobhassunk piacra, ahogy tettük ezt minden évben. Ez lett az iPhone 8. Ugyanakkor szerettünk volna valami tőlünk szokatlan, valami sokkal agresszívabb terméket is bemutatni, ami jelentősen eltér az évek alatt megszokott iPhone-októl és ez lett az iPhone X, ami bár tényleg semmihez sem fogható, amit valaha árultunk, végül jól sült el."

Természetesen nem tudta megkerülni, hogy ne reagáljon azokra a kritikákra, hogy az Apple jelenlegi iPhone portfóliója öt különböző készüléket is tartalmaz és soha nem volt még ennyire széttördelt line-upja a vállalatnak. Schiller igyekezett leszögezni, hogy egyáltalán nem ért egyet a kritikákkal, hiszen a lassan kétéves iPhone SE-t, amely a cég jelenleg kapható legolcsóbb telefonja azért árulják továbbra is, mert egész egyszerűen van rá igény.

Arra a kérdésre, hogy várható-e új generáció belőle és ha igen, mennyiben változik a dizájn, illetve a méret, természetesen nem volt hajlandó válaszolni. A HomePod késésével kapcsolatban amolyan John Carmack-osan pedig csak annyit mondott, hogy majd, ha kész lesz, piacra dobják:

"Még nagyon gyerekcipőben járunk, ami a lakásokba szánt igazán intelligens hangszórók piacát illeti. Ahogy látom, a cégek egy része igyekszik minél hamarabb piacra dobni egy-egy ilyen terméket, még akkor is, ha valójában nem hisz annak sikerében. Mi egy másik utat követünk, számunkra a termék minősége kardinális kérdés, így, ha még nem vagyunk kész vele és nem tartjuk elég jónak, akkor egyszerűen nem kezdjük még el árulni."

phil-schiller.jpg

Az interjú egyik csúcspontja még az volt, amikor Schillernek szegezték a kínzó kérdést: hogy fordulhatott elő egy ilyen céggel, amely a szoftver és a hardver tökéletes együttműködésében hisz, hogy ilyen elképesztő mennyiségű szoftveres hibát összehozzon?

"Csupán volt egy rossz hetünk. Elég sok minden történt, ez minden. A csapat belső vizsgálatot végez a rendszereken, alaposan átnézik a folyamatokat, illetve némi önvizsgálatra is szükség lesz, hogy a jövőben elkerülhetők legyenek az ilyen esetek."

Remélhetőleg tényleg sikerül gatyába rázni a mérnököket, mert az elmúlt időszakokban egyre súlyosabb biztonsági réseket fedeztek fel a különböző szoftverekben, ami aggasztó jel. Bízzunk benne, hogy mire az új Mac Pro megérkezik, ezek a dolgok már csak múló emlékként élnek majd a köztudatban.

Képek forrása: telegraph.co.uk, 9to5mac.com