Ha valamit teljes bizonyossággal ki lehet jelenteni, az az, hogy ezen a héten nagyon rájár a rúd az Apple-re. Az egész még szerdán kezdődött, amikor egy fejlesztő súlyos biztonsági rést fedezett fel a macOS High Sierra-ban, a sajtó és a közösségi média pedig természetesen azonnal beszámolt róla.

Az Apple szokatlan gyorsasággal reagált, másnap ugyanis kiadták a biztonsági frissítést, melyet az App Store-ból is be lehetett szerezni nem sokkal később. Külön érdekesség, hogy a leírás első sorában egy vastagon szedett Install as soon as you can ("Telepítsd, amilyen gyorsan csak lehet") megjegyzéssel hozták rá a frászt az emberekre.

Másnap kiderült, hogy a frissítés telepítése után elérhetetlenné válnak a helyi hálózaton megosztott mappák. Az Apple ismét villám tempóban reagált, ám ahelyett, hogy egy újabb frissítést adtak volna ki (vagy módosították volna legalább az egy nappal korábbit), egy rövid leírást tettek közzé a cég terméktámogatói oldalán, amire vagy rábukkan valaki vagy nem.

Ám ekkor még nem sejtették, hogy a szívásnak közel sincs vége, van még hátra két nagyon hosszú nap a hétből. Az iPhone-ok és iPad-ek ugyanis december 2-án elkezdtek lefagyni, újraindulni és úgy általánosságban igencsak rosszul viselkedni. Mint kiderült, a problémát az értesítések kezelését végző alrendszer hibás működése okozta.

ios11_2-800x500.jpg

Az Apple magasról tojva megszokott frissítési ütemezésére (általában keddenként tolnak ki minden update-et), szombaton elérhetővé tette az iOS 11.2-őt, mely pár újdonság mellett hivatalosan ezt a hibát is befoltozta - elméletben legalábbis.

A felhasználóknak ugyanis nem elegendő csupán a frissítést feltenni, külön dokumentumban hívják fel a figyelmet arra, hogy mielőtt feltesszük az iOS 11.2-őt, kapcsoljuk ki az alkalmazásoknak engedélyezett értesítéseket egyesével, majd miután felment az új rendszer, kapcsoljuk őket vissza. Ennél felhasználó barátabb megoldást el sem tudok képzelni...

1512233931_dsc03630_story.jpg

face_id_error.jpg

Tovább is van, mondjam még? Azok az iPhone X tulajok, akik kézzel átállították a dátumot a frissítést megelőzően, hogy kiküszöböljék az állandó fagyásokat, az iOS 11.2 telepítése után azzal szembesültek, hogy a Face ID egész egyszerűen nem működik. "A Face ID-t nem lehet aktiválni ezen az iPhone-on" - áll a rövid hibaüzenetben. Bár a hiba csak keveseket érint, a megoldás viszonylag hamar előkerült: vissza kell állítani a dátumot "automatikus"-ra.

 iphone8wirelesscharging-1-800x637.jpg

Az iOS 11.2 egyébként több fontos újdonságot is hoz. Mostantól 7.5W-tal lehet tölteni a telefont vezetéknélküli módban, amely másfélszerese a kábeles gyorstöltésnek. A jobb felső sarokban lévő állapotjelző ikonok alá került egy - első ránézésre igencsak ronda - kék csík, hogyha nem lenne egyértelmű, melyik sarokban kell lehúzni az értesítősávot, akkor ne kelljen sokáig gondolkodni.

lockscreencontrolcenterbar.jpg

Szerencsére ez a megkérdőjelezhető újdonság csak lezárt képernyőnél jelenik meg, nem kell tehát folyamatosan bámulnunk a mindennapok során.

controlcenterwifitoggles-800x707.jpg

Saját értesítő ablakkal bővültek a Bluetooth, illetve a WiFi letiltását engedélyező widgetek. Mostantól egyértelműen jelzik, hogy az adott funkció letiltása nem teljes, illetve csupán 24 óráig érvényes. A TV app bővült egy Sports szekcióval, ahol személyre szabott sportműsorokat találunk, illetve kedvenc csapataink teljesítményét immáron itt is nyomon követhetjük.

Szintén az iOS 11.2-vel debütált az Apple Pay Cash, melyet még a nyári WWDC-n jelentettek be és mutattak meg működés közben a nagyközönségnek. Az a hír járja ugyanakkor, hogy ez a funkció - bár úgy volt - végül mégsem került be a legújabb frissítésbe, amely felveti annak lehetőségét, hogy a mérnököknek nem volt ideje a hirtelenjében kiadott update minden újdonságát letesztelni.

dqdv-fyxuaahjyx_jpg-large.jpeg

A hab a tortán, hogy nemrég egy fejlesztő Twitteren azt írta, hogy bár az iOS 11.2-vel valóban nem jelentkeznek a rendszeres újraindulások és fagyások, némileg aggasztja, hogy a hiba forrása továbbra is megtalálható a kódban. A rövid üzenethez a fenti screenshotot is csatolta.

Ez a hét egyértelműen jelezte, hogy az Apple szoftverfejlesztő részlegén finoman fogalmazva sincs minden rendben.  Szintén aggasztó egy kicsit a kommunikáció, ugyanis nem biztos, hogy a felhasználók otthonosan mozognak a cég terméktámogatói oldalán, persze, némi keresés, esetleg pár telefonhívás vagy e-mail után nyilván mindenkihez eljuthat a szükséges információ.

Itt lenne már az ideje, hogy a felelősök az asztalra csapjanak és gatyába rázzák a rendszerekért felelős fejlesztő gárdát, valamint az sem ártana, ha komolyabban vennék a tesztelési fázist, mert a vásárlók nem béta teszterek és még pár olyan hét, mint a mostani komolyan alááshatja a cég reputációját, kerüljön bármennyibe egy AAPL részvény és legyenek akármennyire jók a termékek.

Képek forrása: macrumors.com, twitter.com/caseyliss, neowin.net