Bár annyira régen írtunk róla, hogy szinte már mi is elfeledkeztünk a létezéséről, a CarPlay él és virul. Olyannyira, hogy az elmúlt két évben gombamód szaporodnak a platformot támogató autók. Egy friss felmérés alapján pedig a CarPlay-kompatibilitás egyre több okostelefon-felhasználónak sarkalatos pont az újautó-vásárlásnál.

carplay.jpg

A Strategy Analytics felmérése az ilyen és ehhez hasonló rendszerek iránti érdeklődést szondázta potenciális jövőbeli autóvásárlók körében, Európában és USA-ban az Android Auto-val, míg Kínában a Baidu CarLife-fal összevetve.

Az USA-ban a megkérdezettek 23 százaléka mondta azt, hogy neki musthave funkció egy új autó vásárlásánál a CarPlay-támogatás, míg további 56 százalék érdeklődött komolyan a technológia iránt - a maradék 21 százalékot nem érdekli a protokoll. Európában és Kínában még ennél is magasabb az arány, Kínában 36, Európában 29 százalék mondta, hogy nem venne CarPlay nélküli autót.

A megkérdezettek 30 százalékának felárért cserébe is jöhetne egy ilyen funkció, legyen az Android Auto vagy az Apple-megfelelő - persze, csak ha értelmes áron kapja meg ezt az extrát. A kutatási eredmények tanúsága szerint az olyan felhasználók, akik már rendelkeznek ilyen autóval, jellemzően ezt preferálják a gyári infotainment rendszerrel szemben, ami nem annyira jó hír a beépített navit szállító cégeknek - annál jobb Cupertinonak.

Jelenleg egyébként több, mint 200 CarPlay-t támogató új jármű kapható kereskedelmi forgalomban és a lista egyre csak bővül. A gyártók között megtaláljuk - természetesen a teljesség igénye nélkül - a Fordot, a Cadillacet, a Hondát, a KIA-t, az Audit, a BMW-t, a Mercedes-Benzet, a Volswagent és a Fiat-Chryslert is. A teljes lista egyébként az Apple dedikált oldalán is megtalálható.