Van néhány rtf dokumentumfájlom, amiket gyakran megnyitok, beleírok pár dolgot, aztán becsukom. Éppen ezért érint érzékenyen, ha egy nap már nem sikerül megnyitni a fájlt, mert állítólag nincs hozzá jogosultságom. 

nemablak.png

Ilyenkor a fájlon jobb klikkel a Get Infóra nyomunk, és a lista alján találjuk a jogosultságbeállításokat. Természetesen, ahogy eddig is, a fájlra írási és olvasási jogom is volt. És én voltam az owner is.

getinf.png

Mit lehet most tenni? A Sierra előtt azt mondtam volna, hogy Disk Utility, Repair Disk Permissions, csakhogy a Sierrában már nincs ilyen. Itt az operációs rendszer maga végzi automatikusan a jogosultságok javítását, így nincs szükség ilyen gombra. First Aid gomb van még, de az nem segített a problémámon.

diskut.png

Elkezdtem kutatni a neten, de alig találtam valamit. Aztán egyszercsak felsejlett egy lehetséges megoldás. Távoli volt, alig észrevehető pont derengett csak, de belekapaszkodtam.

Újra kéne ezt indítani, nem?

Úgyhogy újraindítottam a gépet. A fájlt ezután meg tudtam nyitni.

Köszönöm hogy elmondhattam. A poszt pedig álljon itt minden Google keresőben kutakodó magyarnak, akik hasonló dilemmába kerültek mint én. Itt a megoldás.

RESTART.