Egy kínai interjúban mesélt arról az Apple vezére, hogy a kínai vásárlók ízlését is figyelembe veszik, amikor belevágnak egy új termék készítésébe. Az iPhone-ból és az Apple Watch-ból is azért jelent meg aranyszínű verzió, mert abban bíztak, hogy ezek népszerűek lesznek az ázsiai országban és nem tévedtek, mindegyikre őrületesen nagy volt az igény, az Apple Watch Edition-készletek például a forgalmazás első órájában kifogytak Kínában.

A döntés tökéletesen érthető, lassan Kína lesz az Apple legnagyobb piaca, nem tehetik meg, hogy nem veszik figyelembe az ottani igényeket. 

tim-apple-store-westlake-640x426.jpg

Csak egyelőre nem lehet tudni, hogy mindez mit jelent némi spéci színopció hozzáadásán túl. És ebből lehetnek gondok.

Mert most még megteheted, hogy arany helyett ezüst iPhone-t veszel, viszont ha a kínai ízlés mélyebben érinti a termékek dizájnját, tehát az alapvető változásokat fog okozni a gépparkban, az akár problémához is vezethet.

Nem azt állítom, hogy a kínai ízlésvilág alacsonyabb rendű, mint a nyugati, hanem hogy más.

A világűrből nézve az sem rosszabb, hogy egyes kínai tartományokban kutyákat meg macskákat esznek, mint az, hogy mi meg az egyébként szintén intelligens sertésre vagyunk rákattanva, de ha valaki elém tenné Morzsit, mégsem tudnék olyan vidáman falatozni belőle.

Más ízlés na, más szokások, más elvárások, más receptek.