
A trendvonalakból lehetett sejteni, hogy ez jön, de ezzel a grafikonnal lett először hivatalos a dolog: a Gartner számai alapján decemberben több Macet és iOS-készüléket adtak el, mint amennyi Windows PC fogyott a világban. Még ha a Microsoft PC-s eredményéhez hozzávesszük a Windows Phone számait (és így is igazságos az összehasonlítás), akkor is láthatjuk, hogy minimális a különbség. Az asztali és a mobil üzletág tehát kiegyenlítődött. Írnám, hogy egy korszak véget ért, de az már régen véget ért.
Ami azonban még inkább érdekes ebben a grafikonban, arra az Andreessen Horowitz elemzője, Benedict Evans mutat rá:
Ez egy remek illusztrációja, mekkora is a mobil szegmens: az Apple csak a high-end mobilpiacra korlátozza magát, mégis több készüléket ad el, mint a teljes PC iparág.
És hogy merre tovább a Microsoftnak? Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasni John Gruber esszéjét.
Satya Nadella, az új CEO vezetésével mindenesetre ki van jelölve valamennyire az irány. Ő a Microsoft szervercsoportjából érkezett, ez volt a vállalat egyetlen olyan intézménye, ahol a lényeg nem a zártságban volt, ahol azon ügyködtek, hogy egy szoftver mindenkit kiszolgáljon (baljós zene hallatszik). A csávó annyira szabad szellemű volt, hogy belefért neki tavaly nyáron egy Mac-kel bemutatót tartani Microsoft eseményen. Most ő vezeti az egész vállalatot.
Tovább olvasom
szucsadam
2014.02.12. 16:19
Címkék: mac pro
A válasz a képen:

Szállíthatóság (szép szó!): Április
Február közepén írják ezt.
Tovább olvasom
szucsadam
2014.02.12. 10:18
Címkék: sztori
Ezzel a címmel jelent meg egy cikk a Huffington Poston. Idézek pár részletet:
Tovább olvasom
szucsadam
2014.02.11. 12:09
Címkék: apple tv
A 9to5Mac egyik olvasója talált rá erre az utalásra az iOS 7 kódjában:

Az egyetlen érdekes ebben az, hogy a következő Apple TV (4,1 sorszámú) továbbra is marad az Apple TV temékcsaládban. Nincs új név, új kategória, vagyis noha hardverekben és szoftverekben hozhat alapvető változást (rendes App Store mondjuk),
nem egy bazi nagy kijelzőbe szerelve érkezik.
Tovább olvasom
szucsadam
2014.02.11. 08:52
Címkék: magyarország itunes radio
Az Apple sajtóközleményben jelentette be: Kanadában Ausztráliában is elindult a szolgáltatás. Az iTunes Radio pedig itt is ugyanazt tudja, hirdetésekkel finanszírozott ingyenes zenehallgatást, iTunes Match előfizetőknek reklámmentesen.

Ez pedig az első lépés egy komolyabb terjeszkedés felé. A Bloomberg korábbi információi szerint Kanada, az Egyesült Királyság, Új-Zéland és Ausztrália (ez már be is jött) is megkapja a szolgáltatást 2014 elején. Láthatjuk, hogy ezek angol nyelvű területek, ami a reklámok szervezését teszik könnyebbé, de itt nem áll meg az Apple. Beszélik, hogy a skandináv országok lesznek a következő célpontok között.
Nem tudni, hogy Magyarország mikor kerülhet sorra. Mindenesetre ígéretes jel volt tavaly év végén, amikor Csabának felbukkant ez a lehetőség az iPhone-ján, egyelőre funkció és továbbkattintási lehetőség nélkül:
Tovább olvasom