Az Apple sajtóközleményben jelentette be: Kanadában Ausztráliában is elindult a szolgáltatás. Az iTunes Radio pedig itt is ugyanazt tudja, hirdetésekkel finanszírozott ingyenes zenehallgatást, iTunes Match előfizetőknek reklámmentesen.

Screen Shot 2014-02-11 at 08.50.05.png

Ez pedig az első lépés egy komolyabb terjeszkedés felé. A Bloomberg korábbi információi szerint Kanada, az Egyesült Királyság, Új-Zéland és Ausztrália (ez már be is jött) is megkapja a szolgáltatást 2014 elején. Láthatjuk, hogy ezek angol nyelvű területek, ami a reklámok szervezését teszik könnyebbé, de itt nem áll meg az Apple. Beszélik, hogy a skandináv országok lesznek a következő célpontok között.

Nem tudni, hogy Magyarország mikor kerülhet sorra. Mindenesetre ígéretes jel volt tavaly év végén, amikor Csabának felbukkant ez a lehetőség az iPhone-ján, egyelőre funkció és továbbkattintási lehetőség nélkül:

1530496_10151796671720443_644495827_n.jpg

Ha azt vesszük, hogy a diaszpóra harmadik ütemére vagyunk esélyesek, és az elsőre öt hónapot kellett várni, akkor 2014 karácsonyát mondanám lehetséges indulásnak. Persze valószínűbb, hogy most felpörögnek az események, még azon az áron is bevállalnánk szerintem az indítást, ha reklámozói kedv híján kötelezően az iTunes Match előfizetéshez kössék az iTunes Radiót. Én azt választanám amúgy is.