A Weed Firm nevű játékban elültethettük az első tövet, gondoskodhattunk a megfelelő lámpáról, aztán mehetett a terjeszkedés. A végén durva arcokkal kellett üzletelni, később a rendőrök, sztriptíztáncosok és kemény bűnözők is bejön a képbe.
Az Egyesült Államokban a játék az első helyre jutott, aztán hirtelen eltűnt. Az Apple leszedte.
A fejlesztő Manitoba Games azt állítja, nem értik a dolgot ők sem, szerintük túl sikeres volt a program, ezért kaszálták el. Ami a lehetséges hülye érvek közül messze a legidiótább.
Az App Store-ban vannak egyéb marihuánával foglalkozó programok, a Weed Tycoonban lehet farmokat vásárolni, pot shopokat üzemeltetni. Viszont minden legálisnak látszó kereteken belül zajlik, mint mondjuk Coloradóban (ha már USA). Arra a feltevésre, hogy a probléma a program illegális üzletekről szóló tartalma miatt került szanálásra, a készítőknek már egy fokkal ésszerűbb reakciója volt: az App Store tele van illegális tevékenységről szóló játékkal, hogy mást ne mondjunk, embereket ölhetünk halomra.
Szóval a fű a digitális világban is alapvető ellentmondásokat szül, sokszor érthetetlen helyzeteket hozva.Az Apple megteheti, hogy egyedi döntéseket hozzon, az App Store Review Guidelines 16.1-es pontjában a nem kívánatos alkalmazások eltávolítását ígérik be, különösebb magyarázat nélkül.
szucsadam
2014.05.23. 10:54
Címkék: hacker crack ios
A két napja kirobban Activation Lock mizéria legalábbis ezt mutatja.
Két hacker rájött, hogyan játszható ki az Activation Lock, ami megakadályozza, hogy az ellopott iPhone-ok, iPadek újra használhatóak legyenek, vagy akár törlésre kerüljenek az eredeti felhasználó Apple ID-ja és jelszava nélkül. A doulCi weboldalon keresztül a saját szerverük elhiteti a készülékkel, hogy az iClouddal kommunikál, és engedélyezi az unlockot (további részletek).
Ez egyrészt baj, mert az Apple-nek most gyorsan be kell tömnie a biztonsági rést, mi pedig nem lehetünk biztosak benne, hogy egy eladásra kínált iOS-eszköz lopott-e. A nagyobb baj mégis az, hogy a hackerek állítólag márciusban már megírták az Apple-nek a problémát, és nem jött válasz.
Az Apple, aki a 2012-es Java-ügy után úgy tűnt, komolyan veszi a gyors reakciót, és a biztonsági rések befoltozását, megint visszasüllyedt a fáradt mammut pozícióba, és csak akkor vesz komolyan egy fenyegetést, ha a mainstream sajtóban (például a Plastikon) olvassa azt.
Várjuk az Apple szoftveres válaszát, és önmaga összekapását.
szucsadam
2014.05.23. 07:41
Címkék: szoftver memória macbook osx update ram
Az OS X 10.9.3-mal az Apple csendben módosította az integrált grafikus gyorsítók által megcímezhető maximális VRAM méretet. Eddig a 2013-as Retina MacBook Prók és a 2013-as és 2014-es MacBook Air-ek 1 gigabájttal rendelkeztek a rendszerrel közös memóriaterületből, most ez az érték 1,5 gigabájt lett az operációs rendszer System Report menüpontja szerint.
Gondolhatnánk, hogy a dolog összefüggésben van a 4K-kiejlzők támogatásának kibővítésével, de mivel a MacBook Air-ek is megkapták a képességet - amik nem kompatibilisek a 4K monitorokkal -, egy általános teljesítményjavításról lehet szó.
Az Apple szokása szerint nem teszi lehetővé, hogy a felhasználók változtathassák meg ezeket a beállításokat. Amennyiben úgy gondolják, hogy az optimális felhasználói élmény miatt hangolni kell a szoftveres értékeket, megteszik egy központi döntéssel. Lehet ezt utálni is, nekem tökéletesen jó így - egészen addig, amíg az átlagtól eltérő igényeim nem lesznek. Eddig még nem voltak.
Büszkén mondhatom: átlagos vagyok.
szucsadam
2014.05.22. 12:23
Címkék: stat brand
Fantasztikus teljesítménnyel és embert próbáló munkával a cupertinói cégnek sikerült kiharcolnia az ezüstérmet ebben a heroikus küzdelemben. Csaknem a világ legértékesebb cége lett az Apple, hiszen csak 11 milliárd dollár kellett volna ahhoz, hogy leelőzzék a Google-t. Így is elismerés a második helyezettnek, és üzenjük, hogy jövőre még jobban sikerül majd a szereplés, és talán a Millward Brown fakezű, rövidlátó elemzői is belátják, hogy nem is lehet másként.
Oké, vicceltem. Gáz ez az eredmény. A Google úgy kiütötte a nyeregből az Apple-t, hogy csak úgy puffantak a cupertinóiak a Millward Brown jelentésében. 20% mínusz az Apple-nél, 40% plusz a Google-nél a tavalyi eredményhez képest. 148 milliárd dollár az almalogó, 159 milliárd a Google brand. Íme:
Tovább olvasom