almalé és kungfu Rólunk

iAtombomba és levetkőztető röntgenkamera várható az Apple-től

Újabban divat az Apple állásinterjúit átböngészve következtetni a jövendő termékekről. Géza csodás tippjét megfogadva mi is átnéztük, milyen munkákra lehet jelentkezni, aztán kikövetkeztettük a JÖVŐT

Jönnek a fröccsöntött MacBookok

muanyag1.png

muanyag2.png

Az Apple február 25-én hirdette meg ezt az állását, amivel lényegében bevallotta, hogy kidobja az unibody dizájnt és visszatér a műanyag burkolathoz. A cég egy olyan szakembert keres, aki profi a fröccsöntésben és segíteni tud az Apple-nek, hogy a világ legszebb műanyag készülékeit készíthesse el. Első körben a MacBook-sorozat alakul át, de rövidesen minden újra műanyag lesz az Apple-nél, ahogy illik.

Röntgenkamera

kamera.png

Tök nyilvánvaló: az Apple olyan iPhone bemutatásán dolgozik, aminek a kamerája levetkőzteti az embereket. Fokuszálsz, fotózol, és már tudod, hogy érdemes-e szóba állnod azzal a szimpatikus idegennel, vagy inkább kirendelsz még egy italt magadnak, és csak utána. Ebben az esetben például elég erősek a pro és kontra érvek:

girl_body_scan_2.jpg

iAtombomba:

iatombomba.png

iatombomba2.png

Nagy pontosságú automata gyártás. Biztos egy sima laptophoz van szükség arra a nagy pontosságra. Az Apple nyilvánvalóan tömegpusztító fegyverek gyártásába kezd, az általában megbízható infókat szállító Ming-Chi Kuo, a KGI Securities elemzője szerint már meg is kezdődött a gyártás. Őszre várható az iAtombomba Air, ami sokkal könnyebb lesz az eddig elterjed tömegpusztító fegyvereknél, míg a jövő tavasszal bemutatkozó iAtombomba mini elsősorban játékos színeivel tesz majd szert népszerűségre a Közel-Keleten. Mindkét készülékben nagyfelbontású FaceTime kamera lesz.

Játékkonzol

ikonzol.png

Szintén február 25-i ez az álláshirdetés, aminél ostobábban le sem leplezhetné magát az Apple. Mégis mi szüksége lenne egy olyan cégnek grafikus mérnökre, amelyik rendszeresen úgy hozza ki az új gépeit, hogy elfelejti rá optimalizálni a hardvert? Pont most kezdenék el?

Dehogy. Az Apple nyilvánvalóan konzolgyártásba kezd. Egyszer már próbálkoztak hasonlóval, a kilencvenes évek elején készített Pippint állítólag egy félreértett vicc miatt kezdte el gyártani az Apple, és végül a két év alatt ötvenezres példányszámban fogyott konzol lett a poén.

ku-xlarge_3.jpg

Most viszont biztosra mennek, ezt bizonyítja, hogy még a grafikai funkciókkal is bíbelődni fognak, ami egy játékgépnél nem hátrány.

iSzafaládé

iszafaládé1.png

iszafaládé2.png

Keresnek valakit, aki képes felügyelni a tömeggyártást nagy hangerő mellett is (high volume). Valószínűleg élő állattal fognak dolgozni, ez magyarázhatja a zajt, amiben a mérnöknek dolgoznia kell. Bár nem egyértelmű, hogy pontosan milyen tömegtermelésben gondolkoznak, koreai források látták, ahogy Tim Cook szafaládékat kóstol Ománban. Pár nappal később megjelent az álláshirdetés. Az Apple-ről régóta sejtik, hogy ki akarja próbálni magát az élelmiszeriparban, és mivel az adatközpontjait biogáz erőmű hajtja, nagy szüksége van a szarvasmarhafingra. Az állatokat a tervek szerint bruttó száz regisztertonna metán kinyerése után az üzemben nagy hangerő (high volume) mellett leölik, és szafaládét gyártanak belőlük. Ezeket egy nemsokára felállításra kerülő un. hűtőgépből lehet majd megvásárolni az Apple Store-okban és a tervek szerint az ajándékba adott szafaládékkal lehelnek majd új életet a döglődő iPod-piacba.

iGiotto

igiotto.png

Volt egy gpu-gyártó a kilencvenes években, ami gigantikus Beatles lázban éget. A brit zenekar dalai után nevezték el magukat Number Nine-nak és a nyomtatott áramköreikre is mindig rácsempésztek egy-egy sort a Beatlestől. Csődbe is mentek.

nine-3.jpg

nine-1.jpg

Az Apple most hasonlóra készül, csak csőd nélkül. Olyan mérnököt keresnek, aki képes szebbé tenni a nyomtatott áramköröket, ami érthető, hiszen a szép külső mögötti rendezett belső az Apple alapfilozófiája, amit még Steve Jobs tanult az apjától, amikor a házuk kerítésén dolgoztak. Ő mondta, hogy azokat a részeket is szépen kell lefesteni, amik sosem látszanak, mert ez biztosítja az alapos munkát. Jobs egész életében ezt az elvet hajszolta, a kezdeti időkben még arra is odafigyelt, hogy a szép gépeket gyártó gépek is szépek legyenek.

Most elérkezett az új korszak, korai reneszánsz képek kerülnek az alaplapokra. A választék legnagyobb részét a Giottók adják, számos kép villan majd fel az assisi templomból, de a legtöbb nyomtatott áramkörön a padovai Capella degli Scrovegni homlokfalán látható Utolsó Ítélet freskójának bal oldala, tehát a Paradicsom sematikus ábrája kerül.

00view.jpg

A jövőre érkező újgenerációs iPhone-ok alaplapjain már a quattrocento művészei tűnnek fel, a szerencsések Brunelleschi csodálatos architektúráit nem láthatják majd, miközben kezükben tartják a telefont.



Jobs ilyen Apple TV 2-t akart

Steve Jobs 2010-ben már kijelölte az Apple TV útját a vállalat vezetőinek küldött emailjében, ami most enyhén kiszivárgott. Ebben a követezőket írta:

Apple TV 2 - David Moody (Mac marketing), Jeff Robbin (iTunes fejlesztő)
- stratégia: benne maradni a nappaliért folyó versenyben és nélkülözhetetlen kiegészítőt gyártani az iOS-eszközökhöz
- tartalom előállítása
- NBC, CBS, Viacom, HBO, …
- tv-s előfizetés?
- merre tovább?
- alkalmazások, böngésző, varázspálca

Az emailből tehát kiderül, hogy Jobs már négy éve tervezte az Apple TV átalakítását, ami azonban a mai napig nem valósult meg, hiszen nincs a piacon a fenti tartalmakat biztosító eszköz, ahogy a Nintendo Wii kontrolleréhez hasonlító varázspálca sem jelent meg.

apple_tv_jobs.jpg

Ugyanebben a mailben Jobs megemlítette az iPhone 4S modell terveit, azt, hogy az iOS-nek azokon a területeken kell erősödnie, amiken lemaradásba került az Androidhoz képest (értesítések, tethering) és túl is kell lépnie rajta, például a Sirivel.

Végül megjegyezte, hogy a Microsoft és a Google sokkal jobb felhőalapú szolgáltatásokat biztosít, szóval ebben a szegmensben is lesz bőven tennivaló.



SOSE vegyél el egy iPadet egy kétévestől!

 

Egyébként azt hiszem, hogy ilyen videót majdnem mindegyik gyerekről lehetne forgatni. Az enyém például egy igazi kis Buddha, a béke és az egyensúly derűs megtestesülése, aki egész nap mosolyogva rohangál, éjszakánként meg szünet nélkül csöndben alszik tíz órát a születése óta, de ha megpróbálom elvenni tőle az iPadet, átveszi az uralmat a homloklebenye felett a Gonosz, és a videón is látható módon hozza tudtomra, hogy mostantól ellenségek vagyunk.

Állítólag az iOS 7.1 javítja majd ezt a hibát.



Még két hónapig nem mutat be semmit az Apple

Pont tegnap kérdezték meg tőlem a pultnál állva, hogy mikor mutat be valami újat az Apple, amire csak megvontam a vállam, mert akkor még fogalmam sem volt. Aztán néhány órával később bejelentették, hogy június másodikán, szóval közel két hónap múlva lesz az idei WWDC, öt napon át fog tartani, és nem lehet majd csak úgy simán jegyet venni rá, csak jelentkezni tudsz, aztán majd sorsolnak.

Ekkora biznisz lett Apple-fejlesztőnek lenni.

wwdc14-home-branding-v2.png

Viszont az is majdnem biztosnak tűnik, hogy addig már nem mutat be semmi érdekeset a cég. De a 25. WWDC-n rengeteg izgalmas újdonságra számíthatunk. Lássuk a tavalyi felhozatalt: volt OS X Mavericks, új MacBook Air, új AirPort, megint bemutatták az őrületes Mac Prót, volt iWork in the Cloud, iOS 7, iTunes Radio (haha), felforgatták a teljes piacot.

Ez lesz idén is. Pletykaszinten: OS X 10.10, iOS 8, frissített MacBook Air (bár nem nagyon van olyan Intel hardver, amivel frissíteni lehetne a gépet), és persze a legizgalmasabb: a 12 colos, ultravékony retinás kijelzőjű MacBook, ami állítólag úgy átírja majd mindazt, amit a laptopokról gondoltunk, mint annak idején az Air.

Izgatottan várjuk.



A Mac szembeszáll a gazdasági szabályokkal

A Fortune magazin vett észre egy érdekes jelenséget: miközben kitört és a világ szerencsésebb részein többé-kevésbé levonult a gazdasági világválság, megváltozott az informatikai piac, egész termékcsoportok tűntek el, csökkentek az árak és egészen új hangsúlyok bukkantak fel, a Mac piaci részesedése folyamatosan nőtt.

mac.png

Annak ellenére, hogy belső konkurenciát is állított neki az Apple az iPaddel, és annak ellenére, hogy átlagosan 700 dollárral drágább egy Mac, mint egy pc. Ami a Fortune szerint ellentmond a piac törvényszerűségeinek, már-már mitikus jelenségnek számít. A szerző megpróbál magyarázatot is találni a jelenségre: szerinte elsősorban az iPod, iPad és iPhone sikere miatt szárnyalnak az Apple gépek, ezeket ugyanis sokkal többen vásárolják, mint amekkora bázisa a Macnek valaha is volt, és sok júzer annyira megszereti a brandet, hogy számítógépet is az Apple-től akar vásárolni.

Nyilván ez is szerepet játszik, ahogy annak is lehet jelentősége, hogy az Apple egyszerűen jó gépeket gyárt és jó szoftvereket fejleszt hozzá, amiket nem kapsz meg mástól.




süti beállítások módosítása