Közzétette legújabb negyedéves számait a Kantar, amikből kiderül, hogy az iOS zsugorodása a legtöbb piacon megállt és az Android már nem növekszik a korában látott ütemben. Eközben a Windows Phone szerény erősödést mutat a legtöbb piacon.

screen-shot-2014-04-27-at-23-03-42.png

Az öt legnagyobb európai ország (németek, britek, franciák, olaszok, spanyolok) eladásait összegző listán 1,5 százalékos növekedést mutat az Android, de a többi platform is stagnál: megcsontosodtak az erőviszonyok, beállt az állóháború, az elmúlt egy évben szinte semmit sem változott a helyzet a kontinensen, ami elég szokatlan látvány. Mintha már mindenki letette volna a voksát egy platform mellett és élete hátralévő részében nem is akarna elszakadni tőle.

A világ többi része dinamikusabb mozgásokat mutat, de ezeken a területeken is visszafogottabb a változás, mint korábban volt. Az Egyesült Államokban nyolc százalékot nőtt az Android, körülbelül ugyanennyit veszített az iOS, de itt sincsenek kétszámjegyű ugrások. Kínában hasonló a helyzet az Android oldaláról nézve, viszont a felhasználók nemcsak az iOS-platformról, hanem lényegében mindenhonnan érkeztek, ezt a nyolc százalékot a BlackBerry, az iOS a Windows és a többi rendszer együttesen dobta össze a Google-nek.

Ausztráliában nem túl jelentős, 4,3 százalékpontos mínuszba került az Android, az iOS szerényen nőtt, a Windows Phone viszont a saját súlyához képest nagyon sokat erősödött, míg Japánban az iOS előretörése egyre megállathatatlanabbnak látszik: már 57,6 százalékos a piaci súlya, ami elég jelentős, figyelembe véve, hogy ezt egyetlen gyártó modelljéről beszélünk.

Ezzel együtt is úgy tűnik, hogy az ugrásszerű, két számjegyű változásoknak végük, és az elmúlt év eseményeit figyelembe véve inkább csak finom korrekciókra, mint drámai átalakulásokra szabad számítani.