Volt egy nagyon idegesítő Google Maps bug Budapesten. Amikor a Városligeti fasoron keresztül mentem a Király utca felé, a navigáció folyton el akart vinni jobbra, ki az Andrássyra, majd a következő sarkon balra, a Király utcához. Mintha minimum sárkányok lennének a fasor végén, vagy egyirányú utca. Egyik sem, valójában nyílegyenesen lehet megtenni a módszeresen kikerült száz métert.

Screen Shot 2014-01-22 at 18.18.57 2.png

Na most, mit tesz ilyenkor a rendes polgár? Bejelenti. Mint ahogy az Apple Mapsen talált hibákat is bejelentettem korábban. Lássuk, mi a különbség a két cég eljárása között.

Google

2014.01.22-én jelentettem be a hibát a Google Maps webes felületén. Leszúrtam egy pint, bugreport, és magyarul leírtam, mi a gondom. Rövid voltam, tömör, nem fostam a szót: “Ha északkeleti irányból érkezünk, ezt az útszakaszt a tervező elkerüli. Ez indokolatlan.“

2014.01.30-án jött egy magyar nyelvű levél, ezt írták benne:

Köszönjük, hogy bejelentette a problémát. Sajnos nem tudtuk elvégezni az Ön által javasolt javítást. Ez olyankor következhet be, ha egymásnak ellentmondó információink vannak, vagy ha nem értjük teljes mértékben, minek a változtatását kéri tőlünk. Ha továbbra is úgy érzi, hogy változásra van szükség, akkor némi további segítségre van szükségünk Öntől. Kérjük, írja le részletesebben az észlelt hibát Kevésbé ismerjük a területet, mint Ön, ezért – ha eddig nem így tett volna – kérjük, helyleírásaiban pontos adatokat közöljön.

Így aztán bő lére eresztettem, még aznap elküldve a frissítést:

Screen Shot 2014-01-30 at 18.53.01.png

2014. március 6-án jött egy újabb levél, miszerint a problémát észlelték, igazam volt, javították. De várjak türelemmel, míg a változtatás mindenhová elér. Megnéztem, még ekkor is rosszul tervezett a tervező.

Egészen tegnapig, március 12-ig. Ekkor már helyesen, egyenesen vitt tovább az út a fasorról a Király utcába:

Screen Shot 2014-03-12 at 16.52.10.png

A végleges bejelentéstől számított hat hét alatt javították a nem épp egyszerűen ellenőrizhető hibát, végig magyar nyelven tartották velem a kapcsolatot, érthető és világos kommunikációt folytattak. Taps.

Apple

2012 szeptemberében jelentettem be először, hogy a budapesti Szomory Dezső tér “Szomry Dezső” térként szerepel az Apple Maps térképen. Azóta semmilyen visszajelzést nem kaptam, a tér neve azóta sem változott.

A fenti Google-bejelentéssel párhuzamosan megint elindítottam egy riportot az Apple felé, ugyanebben az ügyben, hátha elkeverték az előző bejelentésemet. Kinyomtatták, aztán spontán felgyulladt a papír, ki tudja.

Screen Shot 2014-03-06 at 19.18.45.png

De továbbra sincs visszajelzés. Nem kommunikálnak, a bejelentéseket elnyeli a sötétség. Ja nem, a Sziklatemplom végül visszakerült a helyére (ezt is bejelentettük páran még 2012-ben). Van fejlődés, csak nem kiszámítható, mondhatnánk.

Szóval egy egyszerűen ellenőrizhető, és javítható problémát másfél év alatt nem sikerült megoldani.

Összehasonlításként

Google 6 hét : Apple 80+ hét

A kisebb érték jobb.

Elkezdhetjük felsorolni, hogy az Apple térképe magyartalanul beszél, meg hogy hány POI-t ismer, de azért a fenti arányszám is jól mutatja, miért használunk Google Mapset többen Magyarországon.

Gyakorlati jellegű kiegészítés: az új Google Mapsen itt lehet bejelenteni a hibákat:

Screen Shot 2014-03-13 at 08.52.21.png