Amióta a Samsung begyújtotta a rakétákat, és több szempontból az Apple legnagyobb riválisa lett, nem csillognak úgy a számok a cupertinóiaknak, mint szeretnék. Jó elemzőnek persze sosem nehéz úgy vizsgálni a táblázatokat, hogy a neki tetsző eredményt hozza ki.

Például: lássuk, ki tudja legyőzni az Apple-t a mobiltelefonok okostelefonok high-end okostelefonok mezőnyben? Így van: senki.

2013-05-16_09-11-48-642x476.png

Persze, vicces, de azért tegyük hozzá, hogy ez a kategória vizsgálata abszolút indokolt. Eleinte elég volt azt mondani, okostelefon, és máris a felső kategóriát vizionálta mindenki. De ahogy változik a piac, úgy kell szűkíteni a létrejövő új termékkategóriákat. Attól, hogy egy gyártó képes eladni tömegével 100 dolláros készülékeket, nem mondhatjuk ki, hogy tönkreteszi a 600 dolláros termékek piacát. Mert ott mások nézelődnek, olyanok, akiknek egyáltalán nem kell a 100 dolláros termék.

A Samsung pedig gyárt mindegyikből. Egyértelműen uralja az alsóbb kategóriákat, de a high-end készülékeire is sokszor hivatkoznak úgy, hogy felzabálják az iPhone-ok piacát. Néhány nemrég elcsípett szám azonban azt mutatja, ez nem igaz.

Samsung.Q32013.report.jpg

Először is a Samsung beszámolója két dolgot állított. Az egyik, hogy az eladott okostelefonjainak csupán egyharmada konkurálhat az iPhone-okkal. A másik, hogy a high-end modellek eladása az előző negyedévben stagnált az egy évvel korábbi eredményhez képest. Abban a kategóriában, ahol az Apple versenyzik, a Samsung nem tudott növekedést elérni, miközben az iPhone 26 százalékot dobott rá a tavalyi eredményére.

iphone_1.png

A helyzet az, hogy nemcsak a Samsung, de egyetlen gyártó sem tudta növelni a részesedését a 400 dollár feletti okostelefon-piacon. Az Apple viszont egyetlen készüléket sem ad el ez alatt az ár alatt.

A jövő sem tartogat nagy meglepetéseket: a Samsung azzal nyugtatta meg a low-end modellek hajtotta eredmények miatt kissé aggódó befektetőket, hogy 2014-ben 126 millió prémium modellt adnak majd el. Ez pedig jóval kevesebb annál a 150 milliónál, amit az Apple az előző évben értékesített.

De persze továbbra is lehet mondani, hogy az Apple csökkenő részesedést mutat az okostelefon-piacon, hiszen a 26 százalékos QoQ növekedése nem volt elég a közben 45 százalékkal hízó piacon (13,4 százalékon áll jelenleg a cég). Csakhogy a fentiek ismeretében ezt a számot már jóval árnyaltabban látjuk.

via Forbes, Appleinsider