A cupertinói ügyvédek és a vezetés közös erővel úgy döntöttek, elfogadják az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumának támadását, így elkezdődhet az USA vs. Apple csata is az eBookok beárazásának módszere miatt.
Korábban már írtunk arról, hogy az Apple új szereplőként érkezve ezt a piacot is alaposan felforgatta. Ennek egyik, és számunkra legfontosabb eredménye az lett, hogy a digitális könyvek ára felszökött, miközben az Amazon árképzése megbukott. Felmerült a gyanú, hogy a nagy kiadók az Apple-lel megállapodtak a piaci árban, azzal a határozott szándékkal, hogy megakadályozzák a szabad versenyt - emiatt perelték be a cupertinóiakat.
Az Apple pedig nem hajlandó peren kívül megegyezni, mint ahogy egyébként tette az öt érintett kiadóból három. És szakértők szerint ezt jól is teszik: néhányan már előre vetítették, hogy az Apple-nek jó esélye van a győzelemre. Érdekes küzdelem várható, a következő tárgyalás június 22-én lesz az ügyben.
Aki olvasta Steve Jobs könyvét, nem biztos, hogy értette, miért fektetett olyan nagy hangsúlyt az Apple Store-ok megalkotására az alapító. Perfekcionista, naná, szerette volna az Apple-termékek élményét teljessé tenni, aminek része azok megvásárlása is, így átnyomta elképzeléseit az ellenkező vezetőségen. De mégis, mi értelme volt hónapokig töprengeni a lépcsők kialakításán, a megfelelő padlóburkolat, a Pietra Serena homokkő beszerzésén (Jobs Firenzében szeretett bele), amikor ezt az energiát újabb csodálatos termékek megálmodására is fordíthatta volna?
Itt a válasz: a RetailSails felmérése szerint az Apple Store-ok 17-szer sikeresebbek egy négyzetméterre leosztva, mint az átlagos amerikai üzletek.
Egészen pontosan négyzetlábba adták meg az eredményt, ami az Apple boltjainak az esetében 5626 dollár volt a tavaly augusztussal záródó negyedévben. Ekkora forgalmat bonyolított minden négyzetláb, szóval 0,1 négyzetméter.
De mondhatjuk úgy is, hogy közel 60 ezer dollár, 14 millió forint jutott minden négyzetméterre.
A négyzetlábra leosztott nemzeti átlag ezzel szemben alig 300 dollár, de még a legsikeresebb 20 kereskedő is csak 787 dollárért adott el négyzetlábanként. Sőt, az Apple után közvetlenül is hatalmas űr tátong, hiszen 5626 dollárja után a Tiffany & Co alig 3000 dolcsival a második. Aztán az ötödik helytől jön a szakadék, onnantól már 1000 dollár alatt járunk.
És nemcsak a bevétel hatalmas, a növekedés is, messze az Apple Store-okban ugrott ugyanis a legnagyobbat a forgalom tavaly. Tegyük hozzá úgy, hogy a vásárlók jelentős része inkább a szolgáltatóktól veszi meg a bevétel legnagyobb részét adó iPhone-t.
A nagy lendülettel bevezetett, aztán számos sebből vérző, majd rendszeresen javítgatott szolgáltatás idén júniusban aktív eutanázia áldozata lesz, ami biztos fájó pont néhány felhasználónak. Főleg azoknak, akik valamilyen korábbi Mac OS-t használnak, ezért nem tudnak áttérni a hasonló szolgáltatásokat ingyen kínáló iCloudra.
A napokban érkezett az a levél a MobileMe-seknek, amiben ingyenes upgrade-et kínálnak nekik Snow Leopardra, amennyiben a Leopard operációs rendszer használják. Ez még nem jelent egyenes utat a paradicsomba, hiszen az iCloud használatához előtt még telepíteniük kell a Liont is, ami viszont már 30 dollárjukba fog fájni, de egy vásárlást még így is megúszhatnak ingyen a felhasználók.
Azért látni kell azt is, hogy ez az akció nem érint tömegeket, csak azokat a júzereket, akik MobileMe-előfizetők, de még nem frissítettek Snow Leopardra sem.
A mi statisztikáink szerint ez legfeljebb a felhasználók 3,98 százaléka lehet, annyian használnak az olvasóink közül még 10.5-öt, mert 19 százalékuk már Snow Leopardon, 75 százalékuk meg Lionon teper.
Tegyük hozzá: egy százalékotok meg már a 10.8-ast használja. Bizonyára ti örültök a legjobban annak a hírnek, hogy az Apple elérhetővé tette a Mountain Lion Developer Preview 3-at, alig egy hónappal a kettes után. A kaliforniai cég kábé kétoldalnyi ismert hibát sorol fel, figyelmeztetve a fejlesztőket arra, hogy azért ez még nem egy operációs rendszer, de nyilván nem ezek, inkább az újítások azok, amik lázban tartják most a felhasználókat.
Szóval ha valaki tapasztal valami szokatlant, izgalmast, ne titkolja el, kommentelje be ide.
Akárhogy szépítem, a kaliforniai cég jön nekem eggyel. Több mint nyolc hónapja piacon van a Lion, és szinte a megjelenés pillanatában jelezték a felhasználók, hogy komoly baj van az operációs rendszerrel: többnyire fogalom nélkül eldobja a wifit.
Nyilván nem minden gépen. A többségnél nem. Biztos köztetek is akad nagyon sok olyan felhasználó, aki még sosem találkozott a problémával.
Viszont mindennél jobb bizonyíték arra, hogy valós problémáról van szó, az a 112 OLDALNYI anyázás, ami az elmúlt hónapokban összejött az Apple oldalán. Összesen 1677 panasz érkezett, amit 214 ezren néztek meg, ráadásul a topic folyamatosan frissül, szóval a korábbi update-ekben kiadott hibajavítások láthatóan nem oldották meg a problémát.
Elméleti javaslat számtalan akad: van, aki szerint újra kell telepíteni a Liont. Más azt javasolja, hogy indítsuk újra a System Management Controllert. Van akinek ez segít, van, akinek az. A többségnek azonban semmi. A gép működik, látszólag wifi-kapcsolatban van, mégis négypercenként leszakad a netről, miközben ugyanazzal a routerrel nem szűnő bensőséges viszont ápol az iPhone-om és az iPadem. Szóval egyértelműen a Lionnal van baj.
Ilyenkor nincs más lehetőség, ki kell kapcsolni, majd újra be kell kapcsolni a wifit, ami ugyan kábé 4 másodperces meló, viszont naponta többször eljátszani ezt borzasztóan unalmas.
Minden mindegy alapon ma újraindítottam a System Management Controllert. Ezt egy módon lehet az unibody laptopokban: kikapcsolt, töltőre dugott állapotban nyomva kell tartani a bal shift-control-option gombokat a Power-gombbal együtt, majd egyszerre elengedni őket. Utána bekapcsolhatjuk a gépet.
Ennek már vagy nyolc órája és azóta nem szakadt a wifi, szóval lehetséges, hogy megoldódott a problémám, viszont korábban is tettette már magát jónak néhány napig a rendszer, aztán megint elkezdett szakadozni. Meglátjuk.
Nálatok jelentkezett ez a hiba, vagy Magyarországon egyedül engem szopat a Lion?
Két új reklám is megjelent a napokban, mindkettőben sztárok mutatják be, hogy milyen jó az iPhone 4S hangvezérlése.
Az elsőben Zooey Deschanel beszél, akit főleg a Yes Manből vagy a Happeningből ismerhetünk:
A másodikban meg Samuel L Jackson mondja meg a tutit:
Nem igazán értem ezeket a reklámokat, nem elég erőteljesek, nem elég szórakoztatók, nélkülözik a szokásos Apple-sármot, egyszerűen csak fogtak egy híres embert és forgattak velük egy kevésbé érdekes anyagot.
És ha már Samuel L Jackson, meg Siri, akkor sokkal inkább ez:
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.