Aki olvasta Steve Jobs könyvét, nem biztos, hogy értette, miért fektetett olyan nagy hangsúlyt az Apple Store-ok megalkotására az alapító. Perfekcionista, naná, szerette volna az Apple-termékek élményét teljessé tenni, aminek része azok megvásárlása is, így átnyomta elképzeléseit az ellenkező vezetőségen. De mégis, mi értelme volt hónapokig töprengeni a lépcsők kialakításán, a megfelelő padlóburkolat, a Pietra Serena homokkő beszerzésén (Jobs Firenzében szeretett bele), amikor ezt az energiát újabb csodálatos termékek megálmodására is fordíthatta volna?

Itt a válasz: a RetailSails felmérése szerint az Apple Store-ok 17-szer sikeresebbek egy négyzetméterre leosztva, mint az átlagos amerikai üzletek.

Egészen pontosan négyzetlábba adták meg az eredményt, ami az Apple boltjainak az esetében 5626 dollár volt a tavaly augusztussal záródó negyedévben. Ekkora forgalmat bonyolított minden négyzetláb, szóval 0,1 négyzetméter.

De mondhatjuk úgy is, hogy közel 60 ezer dollár, 14 millió forint jutott minden négyzetméterre.

A négyzetlábra leosztott nemzeti átlag ezzel szemben alig 300 dollár, de még a legsikeresebb 20 kereskedő is csak 787 dollárért adott el négyzetlábanként. Sőt, az Apple után közvetlenül is hatalmas űr tátong, hiszen 5626 dollárja után a Tiffany & Co alig 3000 dolcsival a második. Aztán az ötödik helytől jön a szakadék, onnantól már 1000 dollár alatt járunk.

És nemcsak a bevétel hatalmas, a növekedés is, messze az Apple Store-okban ugrott ugyanis a legnagyobbat a forgalom tavaly. Tegyük hozzá úgy, hogy a vásárlók jelentős része inkább a szolgáltatóktól veszi meg a bevétel legnagyobb részét adó iPhone-t.

Hát ezért kellett egy tökéletesre csiszolt Store.