Akárhogy szépítem, a kaliforniai cég jön nekem eggyel. Több mint nyolc hónapja piacon van a Lion, és szinte a megjelenés pillanatában jelezték a felhasználók, hogy komoly baj van az operációs rendszerrel: többnyire fogalom nélkül eldobja a wifit.

Nyilván nem minden gépen. A többségnél nem. Biztos köztetek is akad nagyon sok olyan felhasználó, aki még sosem találkozott a problémával.

Viszont mindennél jobb bizonyíték arra, hogy valós problémáról van szó, az a 112 OLDALNYI anyázás, ami az elmúlt hónapokban összejött az Apple oldalán. Összesen 1677 panasz érkezett, amit 214 ezren néztek meg, ráadásul a topic folyamatosan frissül, szóval a korábbi update-ekben kiadott hibajavítások láthatóan nem oldották meg a problémát.

Elméleti javaslat számtalan akad: van, aki szerint újra kell telepíteni a Liont. Más azt javasolja, hogy indítsuk újra a System Management Controllert. Van akinek ez segít, van, akinek az. A többségnek azonban semmi. A gép működik, látszólag wifi-kapcsolatban van, mégis négypercenként leszakad a netről, miközben ugyanazzal a routerrel nem szűnő bensőséges viszont ápol az iPhone-om és az iPadem. Szóval egyértelműen a Lionnal van baj.

Ilyenkor nincs más lehetőség, ki kell kapcsolni, majd újra be kell kapcsolni a wifit, ami ugyan kábé 4 másodperces meló, viszont naponta többször eljátszani ezt borzasztóan unalmas.

Minden mindegy alapon ma újraindítottam a System Management Controllert. Ezt egy módon lehet az unibody laptopokban: kikapcsolt, töltőre dugott állapotban nyomva kell tartani a bal shift-control-option gombokat a Power-gombbal együtt, majd egyszerre elengedni őket. Utána bekapcsolhatjuk a gépet.

Ennek már vagy nyolc órája és azóta nem szakadt a wifi, szóval lehetséges, hogy megoldódott a problémám, viszont korábban is tettette már magát jónak néhány napig a rendszer, aztán megint elkezdett szakadozni. Meglátjuk.

Nálatok jelentkezett ez a hiba, vagy Magyarországon egyedül engem szopat a Lion?