Mindenki nagyon örült a Google Maps megjelenésének iOS-re, köztük én is. Sokat használtam régen iPhone-on, most pedig egy több lehetőséget adó felületen, turn-by-turn navigációval, sokkal-sokkal több forgalmi adattal tért vissza a telefonra.

Le is cseréltem az Apple térképe számára fenntartott helyet kábé tíz perc használat után a régi jó Google Mapsra. Aztán ért két meglepetés. Megmutatom.

Állok a Kálvin téren, a Nemzeti Múzeum sarkánál, késő este. Taxira várok, előtte beírom a címet (M3 kivezető környéke), hogy lássam, kábé hány kilométer lesz az út. Állítólag a taxióráknál ezt az ember sose tudhassa. Ezt kapom:

IMG_6429.PNG

Hát a tököm megy át Budára, gondoltam, itt valami tévedés lesz, elkezdtem lapozgatni a lehetséges útvonalak között (alul egy suhintással lehet gyorsan megnézni a többi útvonalat). A másik lehetőség, mint látjátok, szintén átvitt volna Budára, aztán vissza a Rákóczira. Egyik sem akart végigkísérni a Kiskörúton az Andrássyra, az egyetlen elfogadható útvonalra.

Gondoltam azt hitte a szoftver, hogy az út másik felén vagyok. De így sem oké, ebben az esetben sem indokolt átautózni Budára. Elindítottam az Apple térképét, és láss csodát, ő egyből az ésszerű útvonalat ajánlotta, a Kiskörúton. Hm.

A másik eset: Nagykőrösi úton a Rózsák tere útvonal, csúcsidőben. Én tudom, hogy merre megyek, Gyáli út - Üllői - Fiumei út - Keleti. Azért megnéztem, mit ajánl a forgalom ismeretében a Google Maps:

IMG_6431.PNG

Szerinte csúcsidőben jó megoldás lehet a Nagykörút választása. Felajánlott még két sok kilométeres, teljesen felesleges kerülőt is. Egyik útvonal sem volt elfogadható.

Apple Maps javaslata:

IMG_6432.PNG

Elsőként ő is a Nagykörutat mondja, de KIVÁLASZTHATÓ a Fiumei út és még egy, nem annyira borzasztó megoldás (ő ugye nem látja a forgalmat a Hungárián). Végül a Fiumein mentem, teljesen jó volt, szinte meg sem álltam.

Nem az a bajom, hogy ebben a legutóbbi két esetben az Apple térképe okosabb útvonalakat javasolt - bár ez is elgondolkoztatott. Az a bajom, hogy az optimális útvonal még csak fel sem volt tüntetve a Google Mapson. Nem értem, ez hogy lehet, ilyen hülyeségekkel anno nem találkoztam. Vagy nem figyeltem eléggé?