Pont erről beszéltem: december 12-én megjelent a Google Maps az iPhone-ra, és az iOS 6 piaci részesedése robbanásszerű növekedésnek indult. Alig néhány nap alatt 29 százalékkal nőtt a MoPub adatai szerint.

A cég a 12 ezer alkalmazásban naponta megjelenő egymilliárd hirdetés segítségével tudja, hogy milyen az iOS-verziószámok megoszlása a meglehetősen nagy mintán belül, az adataik tehát jó közelítéssel a valós helyzetet mutatják.

ios6adoptiongrowth.jpg

Ezek alapján egyértelműnek látszik, hogy az iOS 6 legnagyobb dobása, a saját térképszolgáltatás leginkább csak visszatartotta a felhasználókat a frissítéstől. Amint megjelent ugyanis a Google Maps, elindult az upgrade-hullám, függetlenül attól, hogy az új Mapset leszámítva forradalmi újítások nem is nagyon akadnak az iOS 6-ban: főleg nem a régebbi készülékek szempontjából.

Egyébként a MoPub megfigyelése és következtetése az én esetemben például korrekt, és a Maps miatt nem frissítettem eddig.

Úszom az árral, úszom az árral!