Természetes jelenség, hogy az Android piaci részesedésben lenyomja az iPhone-t, hiszen előbbi egy platform, utóbbi egy termék. Olyan ez, mintha azon keseregnénk, hogy kevesebb BMW-t adnak el, mint ahány nem bajor gyártású autót. Innen nézve felesleges az összehasonlítás.

Akkor kezd izgalmassá válni ez a verseny, amikor valamiért mégis az iPhone kerül az élre. Amikor több BMW-t adnak el, mint ahány nem bajor autót. És most pontosan ez történt: a Kantar Worldpanel szerint az iPhone 5-nek köszönhetően az Apple piaci részesedése az amerikai okosmobilpiacon 48,1 százalékosra nőtt, míg az Android 46,7 százalékra szorult vissza. Ráadásul nem egyetlen napról van szó, a statisztika az utóbbi három hónapra vonatkozik.

Screen Shot 2012-11-29 at 12.43.39 PM.png
Utoljára egyébként az iPhone 4S piacra dobásakor járt ilyen magasságokban az Apple és nyilván a következő hónapokban lassú gyengülés lesz tapasztalható, míg az Android megint erősödésnek indul.

De az iPhone-ban még mindig hasonló erő van. Kiderült egyébként az is, hogy az iPhone 5-vásárlók 62 százaléka korábban is iPhone tulaj volt, valamint hogy a korábban iPhone-t vásárlók 92 százaléka továbbra is csak ilyen készüléket venne.

Európában persze már más a helyzet, itt elsősorban Android-dominancia van.