A kaliforniai cég jellemzően odahaza erős, az amerikai vásárlók akkor is kitartottak mellette, amikor a világ legtöbb részén már kezdték elfelejteni a Macintosht. Azóta sok minden megváltozott: a platform hatalmas növekedésen esett át, a legutóbbi negyedévben például elemzők szerint 22 százalékkal teljesített jobban, mint egy éve, miközben a pc-piac inkább csak stagnált.

De változott a növekedés motorja is: most már nem az amerikai piac az egyetlen mentsvár, ami egyébként körülbelül 12 százalékkal nőtt, hiszen a globális erősödés ennél jóval erőteljesebb volt. Ami meg főleg az ázsiai térségnek köszönhető, ami egy éve 76 százalékos növekedéssel zárt, és az eredmény az elemzők szerint idén sem marad majd el nagyon ettől a számtól.

És az ázsiai piac főleg Kínát jelenti.

A hatalmas és népes országban egy elég nagy fizetőképes kereslet alakult ki, akik egyre lelkesebben vesznek Apple-termékeket. Egy 1553 fő bevonásával készített felmérés szerint minden ötödik kínai azt tervezi, hogy Mac lesz a következő számítógépe. Ez nyilván nem az 1,3 milliárdos ország ötödét, hanem a fizetőképes tízmilliók húsz százalékát jelenti, ami még mindig őrületesen nagy szám.

Szóval mindenki nyugodjon meg, lesz még itt növekedés.